Kat "graver" ved siden af madskål {{forumTopicSubject}}
Hej,
Der er noget jeg undrer mig over.
Hver gang min kat er færdig med at spise og er mæt, står den og laver "grave"-bevægelser ved siden af skålen. Jeg troede først, at den havde misforstået, at den var i kattebakken, men det er ikke derfor, for den er renlig uden nogle problemer.
Hvad tror I?
Mvh Amanda
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Når katten ikke kan spise mere så er det dens instinkt at grave maden ned til senere så der ikke er andre der kan stjæle maden fra den..
Der er en del katte der gør det, nogen vokser fra det andre stopper aldrig..
Jeg skal indrømme at jeg ikke gad høre på det da min den store var yngre, så når hun begyndte så sagde jeg nej - stop det, også fordi hun kunne finde på at tage efter mine viskestykker som hang oppe over madskålen, og nogle gange rev hun dem ned og dækkede skålen med det, det syntes jeg ikke var en fantastisk ide men efter noget tid så stoppede hun, om det var mit nej, eller det var fordi hun fandt ud af det ikke var nødvendigt ved jeg ikke
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Jeg har lagt mærke til at mine 2 huskatte gør det ikke, men både mormis og hendes 4 killinger der alle er Maine Coon blandinger gør det
Jeg lader dem gøre det, det er lige så naturligt for dem som at grave i kattebakken
jun 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 12
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Muddi gør det også en del
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Når jeg hører det (når jeg er hjemme) lægger jeg en tallerken over, så er hun tilfreds og går videre med sit liv
Det er blevet lidt mindre ekstremt efter de har fået et madhus, heldigvis.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Vi har bygget et madhus, så lugten bliver derinde, hun går nu kun ind til maden, når hun er sulten hvor hun før gik til maden hver gang hun kunne lugte den. Det skal nok blive bedre! Specielt fordi de begge accepterede huset med det samme
aug 2013
Følger: 2 Katte: 2 Svar: 3
Kat "graver" ved siden af madskål