{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.039 visninger | Oprettet:

Kat "graver" ved siden af madskål {{forumTopicSubject}}

Hej,

Der er noget jeg undrer mig over.
Hver gang min kat er færdig med at spise og er mæt, står den og laver "grave"-bevægelser ved siden af skålen. Jeg troede først, at den havde misforstået, at den var i kattebakken, men det er ikke derfor, for den er renlig uden nogle problemer.

Hvad tror I?

Mvh Amanda smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat "graver" ved siden af madskål
  • #1   26. jun 2014 Jamen egentligt er det en meget normal handling..
    Når katten ikke kan spise mere så er det dens instinkt at grave maden ned til senere så der ikke er andre der kan stjæle maden fra den..

Der er en del katte der gør det, nogen vokser fra det andre stopper aldrig..

Jeg skal indrømme at jeg ikke gad høre på det da min den store var yngre, så når hun begyndte så sagde jeg nej - stop det, også fordi hun kunne finde på at tage efter mine viskestykker som hang oppe over madskålen, og nogle gange rev hun dem ned og dækkede skålen med det, det syntes jeg ikke var en fantastisk ide smiley men efter noget tid så stoppede hun, om det var mit nej, eller det var fordi hun fandt ud af det ikke var nødvendigt ved jeg ikke smiley

• #2   26. jun 2014 Den prøver bare at gemme det smiley

Jeg har lagt mærke til at mine 2 huskatte gør det ikke, men både mormis og hendes 4 killinger der alle er Maine Coon blandinger gør det smiley

Jeg lader dem gøre det, det er lige så naturligt for dem som at grave i kattebakken

• #3   26. jun 2014 Okay, tak for svar begge to smiley

• #4   26. jun 2014 Vores kat på 4 år gør det stadig. Hver gang hun har spist, får det lige 3-4 skrab, ved siden af

• #5   26. jun 2014 jeg har to af mine 17 som gør det, og de er begge 5 år (ikke i familie). Birger gør det tit især ved vådfoder, da han ikke helt er vild med det.
    Muddi gør det også en del

• #7   27. jun 2014 Min pige er helt ekstrem og hvis hun ikke kan dække maden, bliver hun nødt til at spise det selvom hun er mæt smiley derfor er hun for tyk.
    Når jeg hører det (når jeg er hjemme) lægger jeg en tallerken over, så er hun tilfreds og går videre med sit liv smiley
    Det er blevet lidt mindre ekstremt efter de har fået et madhus, heldigvis.

• #9   27. jun 2014 Lubas vi har foderskåle, det hjælper ikke da hun foretrækker at spise meget små portioner mange gange om dagen.
    Vi har bygget et madhus, så lugten bliver derinde, hun går nu kun ind til maden, når hun er sulten hvor hun før gik til maden hver gang hun kunne lugte den. Det skal nok blive bedre! Specielt fordi de begge accepterede huset med det samme smiley

• #10   27. jun 2014 Mine katte graver også! Og hvis man står ved siden af, kan de også finde på at skrabe på os. Jeg synes det er sødt og sjovt smiley

Kommentér på:
Kat "graver" ved siden af madskål

Annonce