{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

6 killinger, masser miav, spiser ikke. Jeg mangler hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej
Min kat fik 6 killinger i tirsdags.
Jeg var helt forberedt på dem, dog ikke lige at der ville komme 6.

Nu er jeg begyndt at frygte at min kat ikke har mælk nok. Synes at killinger miaver rigtig rigtig rigtig meget (dog kun når hun går ned i redekassen til dem) og de kæmper rigtig kraftigt for dievorterne
Skal bare have noget ro i sjælen, er det normalt at de kæmper så meget?
Grunden til at de bekymre mig er nok at min kat også miaver, når hun sidder henne i redekassen. Generelt miaver hun heeeele tiden og før miavede hun kun når hun var sulten.

Derudover er min kat stjernetynd og hun spiser ca. Hvad hun plejer. Men hun bør jo spise mere når hun skal lave mælk til 6 killinger.
Hun har killingefoder ad libitum, får ca. Et halvt kyllingebryst om dagen, et brev vådfoder med et bæger æggeblomme i og 50 ml, killingemælk fra whiskas (kan jeg give hende mere eller er det for meget? Der står ingen dosis på)
Har i andre råd til at give katten mere fedt på kroppen, så jeg kan være sikker på, hun kan fodre killingerne?

Derudover søger hun mig rigtig meget, når hun ikke ligger i kassen. Miaver og søger mig. Er det fordi hun gerne vil have opmærksomhed, eller kan de betyde hun skal have hjælp med killingerne?
Vil det være muligt at hjælpe hende med amning? Altså håndfodre nogle af killingerne, ind i mellem, for at afbelaste, eller ville det kunne få hende til at frastøde dem?


Og det var alt:) håber virkelig i vil tage jer tid til at svare, måske bare på nogle af spørgsmålene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  6 killinger, masser miav, spiser ikke. Jeg mangler hjælp!
  • #1   11. maj 2012 Af mad har jeg Royal Canin killingefoder. Og det står fremme ad libitum. Mht mælk, så stikker jeg i Petworld idag:)
    Hun acceptere heldigvis rigtig meget at jeg rør hendes killinger, så tror det bliver min løsning. Så får hun også lidt fred for at de alle 6 river og flår i hende fordi de alle er sultne på samme tid. (og alle vil ligge ved den samme dievorte, som jo er den bedste... Eller noget)

    Mange tak for de gode råd.


  • #2   11. maj 2012 Det kan godt lyde som om mormis ikke har mælk nok. Hvad tager killingerne på fra dag til dag, og hvad er deres vægt nu ? Hvis du skal supplere med lidt modermælkserstatning til killingerne skal du vælge den færdigblandede fra KMR. (den skal du have hos dyrlægen).

  • #4   11. maj 2012 Må ærligt indrømme jeg ikke har nogen vægt, men skal ud og købe en idag. Så kan godt være jeg skal vente med at blande mig/stoppe Med at blande mig og lade hende klare den selv smiley
    Ved ikke med den 6. Killing, om moderkagen kom ud der, for var taget på arbejde, da jeg troede hun var færdig, men med de andre 5 gled det hele nemt ud. Og der er afgjort ikke flere killinger.
    Hun har ikke orm
    Hun fik ikke killingefoder op til fødslen, dog havde hun mad ad libitum. Men ja, det nok det, der er galt så:) må bare fortsætte med at fede hende op og håbe det hjælper på mælken.
    Hun virker tilfreds nok med kassen og killingerne kan sagtens krybe rundt uden at hænge fast.

    Må nok bare væbne mig med tålmodighed, og se om hun ikke klarer den og så give hende noget ro smiley


  • #5   11. maj 2012 Prøv at lave og give hende noget tigermælk..
    Det kan godt sætte mælke produktionen igen også og så er det godt for mormissen smiley

    Tigermælk.....

    3 dl tykmælk
    1 dl piskefløde
    1 sp. sk. vand
    1 tsk drue sukker
    1 æggeblomme

    Pisk det godt sammen - kan holde sig på køl et par dage


  • #6   11. maj 2012 Jeg ville ikke begynde at give killingerne tilskud, men give mormis så meget optimalt vådmad som muligt.

    Det er helt normalt, at killingerne hyler op, når hun går ind til dem - Desuden bruger nogle killinger mere mund end andre :-). Jeg har opevet kuld, der aldrig sagde en lyd, og også kuld, der larmede for et godt ord, også selv om de tog fint på.

    Når du går i gang med at veje dem så gør det på samme tid om dagen og lad være med at gå i panik, hvis du en dag ser, at en killing ikke har taget på.
    Måske har du den ene dag vejet den lige efter, den har spist og endnu ikke haft afføring, og den næste dag omvendt.




  • #7   11. maj 2012 Så er killingerne vejet og kan da konstatere at der i hvert fald kommer mælk, da en af dem vejede 167 :b
    Mange tak for alle de gode råd.
    Vil helst ikke give min kat komælksprodukter, så forsætter med whikasmælken, for kalkens skyld og så har jeg købt noget lakseolie, så hun får ekstra fedt der.

    Men siger mange tak for alle jeres råd smiley har besluttet ikke at forsøge med håndfodring men istedet vente og se det an. Og så fortsætte med olie, æggeblomme, kattemælk og killingefoder + råt kød


  • #9   12. maj 2012 Hvad siger vægten idag ? Kan du se om alle har taget på ?

  • #10   12. maj 2012 Alle har taget et sted mellem 10 og 15 gram på så er slet ille nervøs mere smiley

Kommentér på:
6 killinger, masser miav, spiser ikke. Jeg mangler hjælp!

Annonce