{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

karina k
karina k
Tilmeldt:
18. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

spiser vildt meget.. {{forumTopicSubject}}

vi har en kastrat p? 7 -9 mdr..

han er indekat og vi har haft ham i ca en uge...
han blev kastereret i onsdags.

han er vokset meget allerede, men han spiser alt mad han kan komme i n?rheden af..

han spiser gerne 3 sk?le med t?rfodder + en pose v?dfodder om dagen..
nu prver vi at dosere maden i stedet for.

er det normalt at en kat i den alder spiser s? meget ? skal han bare have adgang til fodderhele tiden, ellers skal vi dosere det ?

hvad er jeres erfaringer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spiser vildt meget..
  • karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   29. apr 2012 den var også alene kat hos dem vi fik ham fra... og de fik ham helt fra killing af..
    jeg havde godt tænkt på det, men kan ikke se at det skulle vær en mulighed... men han spiser altså virkeli meget.. såan rigtig meget


  • #4   29. apr 2012 har en NFO her på 7 mdr og han stopper heller ikke med at spise smiley han spiser hele tiden vhis foderet står i en skål , så her for to dage siden begyndte vi at kun fodre med sådan en her
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/182715
    så det betød at han skulle arbejde for føden...
    det tog lige et par timer at finde ud af hvordan den virkede, men da han fandt ud af det ja så har han brugt den siden;) men det gode ved den er at man jo skal arbejde for føden og derfor så "gider" man kun at bruge den når man er sulten ellers så er det for bøvlet smiley
    og ja jeg foretrækker den fremfor at sætte foderet ned til kun to gange om dagen, da katte gerne spiser omkring 16 gange i døgnet;)
    så her er foderet der hele tiden, men man skal "jagte" det smiley
    så det jeg ville frem til er at hvis du føler han spiser alt alt for meget så er der her en mulighed for at de stopper med at spise konstant og kun når de er sultne smiley
    men følg instruktionerne i pakken, hvis du vælger denne løsning smiley


  • #5   29. apr 2012 her er der videoer også af andre eksempler på "legetøj" der gør at katten ikke bare kan sidde og spise hele tiden men skal arbejde for føden;)
    http://www.kattegalleri.dk/grupper/billedleg_og_snik_snak/97367-lille_video_til_gruppen


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #6   29. apr 2012 Skrev også dette i den anden tråd. smiley

    Jeg synes den ser rigtig god ud. smiley
    Tror jeg vil købe sådan en, da min den ene kat er lidt for buttet.:-(
    Men tænker, hvis man ikke er hjemme og kun bruger den som mad giver, hvad så hvis de får den op af en væg og ikke kan finde ud af at trille den, den anden vej, eller den sidder fast et sted, så kan der måske gå mange timer før man kommer hjem, hvor de så ikke har kunne få noget mad.?
    Det tror jeg vil være lidt bange ved.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #8   29. apr 2012 Susan. Den tanke havde jeg også. men vil kun bruge den et par gange om dagen imens jeg er hjemme. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #9   29. apr 2012 Hvis jeg køber den. smiley


  • #11   29. apr 2012 du starter "træningen" med at stille den op ad en væg...tro mig de ved udemærket at den kan trille begge veje smiley og her er der ikke noget den kan sidde fast under smiley og du kan indstille den i forskellige sværhedsgrader;) der kommer kun få stykker ud af gangen, men på dne letteste indstilling er der 12 huller så de skal ikke skubbe meget før end der kommer mad smiley


  • #12   29. apr 2012 vil så også tilføje at her får de vådmad/råtkød ved siden af smiley samt jeg er max 3,5 timer væk ad gangen;) men her er det dr. dyr der har været inde over og sagt at det ville være en bedre løsning da den mindste af mine spiser hele tiden ellers smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #13   29. apr 2012 Ok Tak for infoen Judith.:-) Den er jeg glad for.


  • #14   29. apr 2012 det er bare godt til katte der har det med at tage 3-6 stykker foder ad gangen, at her kan man altså kun få en ad gangen smiley hehe og du starter det med at fylde den 1/3 del op (jo mindre der er i jo lettere kommer det ud) og så sætte den op ad en mur og lidt foder neden under den...så fanger, i hvert fald her gjorde de, det ret hurtigt at man kan skubbe til den og så få foderet og til stor overraskelse kommer der mere ud ved at man skubber smiley så her går de med hovedet imod den og ser til højre og venstre hvornår der falder en ud smiley og falder der ud foran den jamen så går vi da bare der om og spiser og så skubber vi den anden vej igen smiley hehe når de er madglade nok så er det nemt at lære sådan en trick og der kan være til ca 4 dages mad til to katte i, hvis den er fyldt helt op smiley hvilket den aldrig er her smiley

Kommentér på:
spiser vildt meget..

Annonce