850 visninger
|
Oprettet:
spiser vildt meget.. {{forumTopicSubject}}
vi har en kastrat p? 7 -9 mdr..
han er indekat og vi har haft ham i ca en uge...
han blev kastereret i onsdags.
han er vokset meget allerede, men han spiser alt mad han kan komme i n?rheden af..
han spiser gerne 3 sk?le med t?rfodder + en pose v?dfodder om dagen..
nu prver vi at dosere maden i stedet for.
er det normalt at en kat i den alder spiser s? meget ? skal han bare have adgang til fodderhele tiden, ellers skal vi dosere det ?
hvad er jeres erfaringer..
mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jeg havde godt tænkt på det, men kan ikke se at det skulle vær en mulighed... men han spiser altså virkeli meget.. såan rigtig meget
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/182715
så det betød at han skulle arbejde for føden...
det tog lige et par timer at finde ud af hvordan den virkede, men da han fandt ud af det ja så har han brugt den siden;) men det gode ved den er at man jo skal arbejde for føden og derfor så "gider" man kun at bruge den når man er sulten ellers så er det for bøvlet
og ja jeg foretrækker den fremfor at sætte foderet ned til kun to gange om dagen, da katte gerne spiser omkring 16 gange i døgnet;)
så her er foderet der hele tiden, men man skal "jagte" det
så det jeg ville frem til er at hvis du føler han spiser alt alt for meget så er der her en mulighed for at de stopper med at spise konstant og kun når de er sultne
men følg instruktionerne i pakken, hvis du vælger denne løsning
jun 2011
http://www.kattegalleri.dk/grupper/billedleg_og_snik_snak/97367-lille_video_til_gruppen
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Jeg synes den ser rigtig god ud.
Tror jeg vil købe sådan en, da min den ene kat er lidt for buttet.:-(
Men tænker, hvis man ikke er hjemme og kun bruger den som mad giver, hvad så hvis de får den op af en væg og ikke kan finde ud af at trille den, den anden vej, eller den sidder fast et sted, så kan der måske gå mange timer før man kommer hjem, hvor de så ikke har kunne få noget mad.?
Det tror jeg vil være lidt bange ved.
jun 2011
jun 2011
jun 2011
spiser vildt meget..