{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

M B S
M B S
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306

Annoncer {{forumTopicSubject}}

Jeg har siddet og luret rigtig mange annoncer herinde da jeg pt. er på udkig efter en ny kat.

Og må indrømme jeg virkelig er blevet skuffet på noget af det groveste.

De fleste annoncer herinde der står kun lige beskrevet en alder, om de er vaccineret eller ej, hvad køn det er også et tlf nummer.

Jeg ved self. ikke om det kun er mig der tænker sådan, men burde en annonce ikke fortælle lidt om katten? Fortælle dens temperament, hvilket hjem den helst skal ud til, vise nogle billeder der viser katten og dens krop.

Altså en annonce hvor man nogenlunde kan læse hvad man går ind til.

For mig virker det også utroligt useriøst med en annonce som bare lige ridser de små ting op.

Hvad er jeres mening?

Og kan vi venligst holde skænderierne ude?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Annoncer
  • #1   13. apr 2012 Jeg er en af dem der ikke skriver en roman om de katte jeg har salg - det der skrives er jo stadig kun min opfattelse og dyrets adfærd i mit hjem.

Jeg vil vende den en omgang og sige at købe kat kræver også noget af køberen -. man kan jo spørge på mail eller telefon - og ikke mindst, lette rumpetten.

Viser dem der henvender sig ikke interesse - så er løbet kørt. Det rigtige hjem til den rigtige kat findes - det kan måske kræve lidt tålmodighed - og hvad så - katten har det jo godt hvor den er

• #2   13. apr 2012 Enig med Lis

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#3   13. apr 2012 Jeg siger heller ikke man skal skrive en helt roman om katten smiley

Dine annoncer er heller ikke den slags jeg mener.

Jeg så en annonce igår hvor der stod.

Racen (Vælger ikke at skrive racen da det kan opfattes som udhængning)
    Pige, vaccineret, fået ormekur, 12 uger gammel.
    Telefonnummer.

Også en pris.

Det var alt.

Self. skal man som køber vise interesse smiley Ingen tvivl om det. Men personligt har jeg alt for lidt fritid til at skulle sidde og ringe/skrive rundt til jeg ved ikke hvor mange mennesker for at finde ud af om det er en kat der overhovedet ville have den mindste interesse smiley

Nu søger jeg jo kat, og f.eks. sådan noget som hvorvidt katten kan med andre katte, om det er inde eller udekat, hvordan den har det med børn. Det meget relevant for mig smiley

Hvis man skriver en hel roman så bliver det også hurtigt et helvede at skulle læse smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#4   13. apr 2012 Jeg har også tit overvejet dem med at lave en standard der så skal udfyldes. Men de gange jeg har fremlagt det er jeg blevet buh'et ud.

• #7   13. apr 2012 Jeg forstår, hvad du mener, Maria, (men i din egen annonce har du vist glemt at skrive, om du kan tilbyde katten udendørsadgang ;-))

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#8   13. apr 2012 Krista N - Du har ikke nogen annoncer herinde, og det er de annoncer herinde jeg primært lægger mærke til smiley

Tinka D - Indrømmet der er nogle enkelte punkter jeg har glemt smiley Og hvis jeg bliver gjort opmærksom på dette så ændrer jeg det bestemt også, jeg nu også skrevet en forholdsvis fyldestgørende tekst med hvad jeg søger og hvad jeg kan tilbyde katten, og ja har glemt at nævne hvorvidt jeg kan tilbyde noget udendørs eller ej smiley
    Men de annoncer jeg ser er ikke hvor de bare har glemt det, der er det bare en annonce hvor der bare lige står om det er en dreng eller pige.

Ja har sågar set en annonce idag, hvor der kun stod en race og en pris.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#9   13. apr 2012 Nu skal jeg dog forhåbentlig hente den nye mis imorgen, så annoncen får lov at stå indtil imorgen smiley

• #10   13. apr 2012 Til dels enig smiley siger ikke man skal skrive en roman, men nogle skriver knap nok hvad man køber uden billeder... Det virker dybt useriøst

• #11   13. apr 2012 Krista og Lis jeg er enig med jer smiley

til spørgsmålet om katten er neutraliseret kan det måske være fordi man har den til salg både som avl eller kæl og kommer der så en der vil købe til kæl ja så neutralisere man katten... det ville jo være dumt at gøre det først hvis der så er nogen der kunne bruge den i deres avlsprogram smiley

jeg springer faktisk købere over som bare skriver spørgsmål om katten uden at fortælle om sig selv.... vi linker altid til vores hjemmeside hvor de fleste oplysninger står smiley tror man skal være opdrætter for at kunne sætte sig helt ind i det smiley

• #12   13. apr 2012 vil skynde mig at sige at er det en race kat der er stambogsført er der ALTID vaccineret og dyrlægetjekket.... vi sælgere spilder jo osse vores tid når vi får en sms kl 1 om natten hvor der står " hvad koster katten og må man avle på den uden stamtavle " og ja det har jeg været udsat for et par gange, så i må osse forstå vi opdrættere blir lidt trætte engang imellem .-)

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#13   13. apr 2012 Thomas og Marlene C - Det kan man jo hurtigt skrive i annoncen, altså katten er pt. ikke neutraliseret men kan blive det hvis man ønsker.

Og igen man skal jo ikke skrive en hel roman.

Men lidt om katten, hvad temperament har den, er den vaccineret (Nu kigger jeg ikke kun på stambogsførte racekatte), er den renlig, kan den med andre katte, SKAL den kunne komme ud eller kan den godt være inde.

Forventer ikke man sidder og skriver i detaljer hvad katten gør til hverdag.

Men jeg ser decideret annoncer hvor der knapt nok står hvad køn katten har og næsten ikke er billede smiley

Hvis man føler køber er useriøs vælger man dem vel fra? smiley Nu jeg selv utroligt seriøs med hensyn til kattekøb og har taget kontakt til dem jeg har været interesseret i pr. mail så jeg ikke forstyrrer.
    Jeg vælger selv de annoncer fra jeg syntes virker useriøse, jeg mener hvis man ikke engang gider skrive kattens køn, ja så kan det os være ligemeget for mig.

Jeg tænker bare det ville være lettere for alle parter hvis man bare lige skrev en lille smule om katten, så skal køber ikke sidde og spilde al den tid på at ringe rundt til en million sælgere af katte og man har højst sandsynligt større chance for at komme af med sin kat smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#14   13. apr 2012 Tinka D - Og nu har jeg altså lige tjekket min annonce, og der står faktisk som noget af det allerførste at jeg søger en indekat smiley Det står under de krav jeg stiller til annoncen smiley

• #15   13. apr 2012 men Maria ærlig talt ja køn osv er vigtigt, men omvendt skriver du jo heller ikke noget om hvilke tanker du har gjort dig hvis du skulle få børn, slå op med kæresten, blive smidt ud af lejligheden vel ??? der kan jo ikke gives garantier for noget heller ikke at katten kan med lige præcis den kat du har, du kan osse få en kat der er sky hos dig men falder til hos en anden.... jeg synes ikke man kan vælge kat udfra en annonce, efter min mening kan man kun udfra et uforpligtende besøg og hos mig får man aldrig katten med første gang man ser den, derved undgår man at købe med følelserne.... derimod tilbyder jeg så at levere katten så køber ikke får en ekstra køretur smiley

Og ja vi vælger de useriøse fra og laver ikke flere killinger end at de kan blive hos os hvis ikke vi føler den rette køber dukker op

• #16   13. apr 2012 p,s hos mig ville et telefon opkald tælle mere end en mail smiley

• #17   13. apr 2012 hov glemte lige at en kat på 12 uger der ikke er renlig er ikke rask, så det er osse en selvfølge herfra smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#18   13. apr 2012 Thomas - Det er jo netop at vigtigt at skrive sådan nogle ting i annoncen, nej man kan aldrig nogensinde give garantier for noget.
    Men en kat der kan med andre katte generelt ville jeg ikke have nogle skrupler ved at se om de kunne med andre katte. Men en kat som fra start af viser aggressivitet ved at være sammen med andre katte, ville jeg netop ikke overveje.

Jeg er godt klar over man aldrig kan give garantier.

Og nej det har jeg ikke skrevet. Som jeg op til flere gange har skrevet så det ikke en roman jeg beder om, men ganske basiske oplysninger på en kat. Det er på ingen måde det samme som de tilfælde du nævner.

Og jeg har heller ikke sagt man skal købe en kat over en annonce. Jeg kiggede rigtig mange annoncer igennem og har skrevet flere annoncer ned og kontaktet mange katteejere, kigget på mange katte før jeg fandt ham jeg vil have. Jeg køber ikke en kat bare for at købe en kat.

Og om et telefon opkald tæller mere hos dig end en mail er jeg egentlig ligeglad med smiley Ikke ment på en flabet måde, men vi har alle forskellige præferencer, jeg foretrækker mail første gang, så kan jeg altid aftale med ejeren at ringe på et tidspunkt der passer dem til en snak.

Ville heller aldrig købe en kat der ikke er renlig, men det har ikke det store at gøre med debatten egentlig smiley Det var mere et generelt ønske til annoncer, at man får lige lidt mere info en bare lige kønnet og et tlf nr.

• #19   14. apr 2012
    thomas og marlene **køn osv er vigtigt, men omvendt skriver du jo heller ikke noget om hvilke tanker du har gjort dig hvis du skulle få børn, slå op med kæresten, blive smidt ud af lejligheden vel ??? der kan jo ikke gives garantier for noget**

Der kan vel som regel gives garantier for køn smiley Uforudsete hændelser for evt. køber er da ikke at sammenligne med relevante facts om den kat, der er annonceret til salg.
    Men hvis sælgere gerne vil ulejliges unødigt for at svare på simple spørgsmål som fx om katten er neutraliseret, så er det jo op til dem. Som køber ville jeg dog nok starte med de annoncer, hvor jeg på forhånd kan se at her er noget, der måske kan matche.

Marianne og Nana O.- lige mine ord.

Og så bliver jeg forresten så trist over annoncer af typen "Skal væk nu" og "Byd", De signalerer, at katten bare skal ud af vagten og sælges til hvemsomhelst :-(.

• #20   14. apr 2012 Maria **Og nu har jeg altså lige tjekket min annonce, og der står faktisk som noget af det allerførste at jeg søger en indekat :)**

Det gør der da også. Jeg læste og læste, og nu kan jeg se det :-). Må virkelig snart have nye briller :-S.

• #21   14. apr 2012 Der er også mange der laver gode annoncer herinde, men dem der ikke engang så et billede ind, der tænker jeg lidt hvad tror du selv.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#23   14. apr 2012 Hverken købere eller sælgere er ens nej smiley Det kan man desværre ikke komme udenom smiley

• #24   14. apr 2012 Maria det føles lidt som om du tager det personligt smiley jeg prøver bare at forklare måske en af grundende til at vi sælgere ikke skriver ret meget... men jeg tror at både du og Tinka misforstår mig, klart der skal billede på og self. hvilket køn smiley det gør vi søreme altid, men det med temperament der er jeg altså ikke enig.... for det kan sagtens afhænge af hvor katten kommer hen og så mener jeg osse at når man så taler sammen i telefon så er det nemmere at snakke sig ind på om katten vil passe ind og om det er relevant at tage ud på besøg smiley

jeg har osse som Krista oplevet at jeg har været MEGET detaljeret omkring en annonce for derefter at få spørgsmål om det man kunne læse i annoncen...... tror bare vi opdrættere kommer til et punkt hvor vi bliver lidt kortfattet fordi vi FOR mange gange har fået useriøse henvendelser på både mail og sms både tidlig morgen og sen nat og min mening er at det er for nemt at putte sig bag skærmen smiley men ja vi er heldigvis forskellige.... vil sige at skriver nogen på spørgsmål om katten og har de fortalt bare lidt om dem selv så svarer jeg selvf. tilbage og opfordrer derefter til at man ringer sammen smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#25   14. apr 2012 Tager det på ingen måde personligt smiley Og self. vi ser bestemt anderledes på det, især nu da du er sælger og jeg er køber smiley

Der er vi igen forskellige, temperament er relevant for mig, det giver en guideline om hvordan katten er til hverdag. Self. kan der ske ændringer i hvordan katten er ligesom vi mennesker kan ændre adfærd, men som oftest så er katten enten rolig og forbliver en rolig kat eller også er det en hidsig kat som forbliver hidsig smiley Self. tingene kan ændre sig smiley

F.eks. en kat der er beskrevet som opfarende, kan ikke med andre katte og med et hidsigt temperament, ville jeg aldrig nogensinde prøve på at lukke sammen med min kat, risikoen for at den forbliver sådan er for høj, men en kat der er beskrevet som rolig og kan med andre katte ville jeg ikke have de store skrupler ved at tage ind. At man så bare ikke altid kan få det til at fungere er self. hvad der kan ske smiley

Der vil altid være købere der ikke læser tingene, ligeså vel som sælgere der besvarer en købs annonce smiley Jeg indrømmer gerne jeg har slettet nogle kommentarer til min tidligere annonce da de simpelthen ikke havde læst hvad der stod.
    Jeg plejer at slette eller ignorere de kommentarer smiley

Nu er jeg heldigvis kommet hjem og har fået min dejlige kat, så annoncen er self slettet smiley

• #26   14. apr 2012 Maria S

Så bliver jeg jo nødt til at spørge dig hvad det var i den annonce der gjorde du valgte den kat?

Iøvrigt vil en seriøs opdrætter aldrig sælge en kat der ikke trives med andre katte til en der har kat i forvejen., Og vær ikke blind for at sådan en kat kan være den skønneste kat som ene kat

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#27   14. apr 2012 Jamen annoncen fortalte om katten, hvordan temperamentet var, hvor han kom fra, at han var chippet, kastreret, øremærket og passet med vacciner og ormekur.

Altså de basiske oplysninger om katten men uden at fylde flere sider smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#28   14. apr 2012 Også var der self. billede af katten smiley

• #29   14. apr 2012 Maria som skrevet før så er de ting som du skriver en selvfølge hos registrede opdrættere og jeg gir Lis ret i at man skriver som regel om katten egner sig til hjem med eller uden andre katte, derudover linker vi som regel osse til hjemmeside hvor alt står

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#30   14. apr 2012 Det er også mere generelt jeg mener smiley Det er bestemt ikke myntet på opdrættere smiley

Der er mange der har fået killinger på missemor derhjemme og står og skal af med hele bundtet, eller folk der bare skal af med den nuværende kat de har desværre smiley

Jeg var personligt ikke på udkig efter nogen race, men bare en kat med nogle specielle aftegn eller kendetegn, så jeg fik kigget en del annoncer smiley

• #31   14. apr 2012 smiley de fleste af os opdrættere som har nogle år på bagen... ved jo efterhånden osse hvad vores købere generelt sætter pris på at vide i hvertfald dem der er seriøse smiley men så er der jo osse de ting vi tager som en selfølge fordi det er et krav der blir stillet til os af klubben, men det kan jeg da godt se en udefra ved jo ikke der er de krav smiley

der er skam mange fordele ved at få sig en racekat med tavle smiley der følger tit meget mere historie med og der er testet for genetiske sygdomme osv

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#32   14. apr 2012 Jeg er også rigtig glad for at have fået racekat, netop da jeg så ved hvor han kommer fra, hvilke ting jeg skal holde øje med osv. smiley

• #33   14. apr 2012 det forstår jeg godt smiley det er jo det man opdager når man først har prøvet at have en rigtig race kat smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#34   14. apr 2012 Har altid gerne ville have racekat, men har bare aldrig rigtig haft pengene til at købe en, nu har jeg jo så været utrolig heldig at finde ham her så billigt og har samtidig også selv gjort så jeg havde penge til det smiley

Men er så glad, det er en vidunderlig fornemmelse at han nu er min smiley

• #35   14. apr 2012 kan godt forstå nogen synes det er mange penge for en racekat, men så de mit regnskab ville de nok forstå smiley alle de test osv som vi opdrættere tester for og kvalitetsfoder, grus tavle ormekur sundhedstjek osv så løber pengene hurtigt ud af pungen smiley og vi har jo osse en vis garanti vi skal forholde os til smiley og det gør jeg med glæde

• #36   15. apr 2012 jeg tænker, at folk jo selv må bestemme hvad og hvordan de vil annoncere - kan folk ikke lide min måde at gøre det på, så er der jo masser af birmakillinger til salg, og folk kan søge videre.....

smag og behag og det ene behøver jo ikke være mere rigtig end det andet

jeg syntes faktisk, at det for engang skyld er frit her på KG, og vi selv kan bestemme hvor meget der skal stå

hilsen Heidi, som har solgt 1 killing igennem KG i alle årene - er dårligt sted for mig at sælge mine birmaer...

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#39   17. maj 2012 Krista N - Jeg forventer bestemt ikke at alle katte er lige for mig, jeg er meget kræsen hvad det angår og derfor er det netop rart med annoncer man kan forholde sig til og sortere i fremfor der bare står som *Nellie* skriver.

Jeg gider ikke køre ud til 20 katte, jeg kigger ikke kun i min landsdel men i hele landet og derfor er der langt at køre for den rette kat.

Jeg har sågar skrevet til ejere om deres katte og der oplever jeg lige så stor ligegyldighed om katten som om annoncen, man får bare afvide man kan komme og kigge, men jeg gider da ikke komme og kigge på en kat når jeg ikke engang kan få afvide hvorvidt katten er vaccineret eller ej.

Nu har jeg da heldigvis fundet katten for mig og annoncen var lige som jeg havde ønsket mig. Måtte da også køre langt for ham, men det betyder ikke så meget når jeg føler at sælger ikke bare vil af med dyret.

• #40   17. maj 2012 Altså som sælger må jeg da pænt svare på en masse mails - og tror mig mange svarer ikke tilbage. Og nogen forespørgsler er på en måde man ikke gider svare - men gør det alligevel.
    Jeg er træt af den elektroniske kommunikation - en telefonsamtale er altså mere personlig og fører til flere besøg end mails.

Men der er både annonce og kommunikationsform der passer til alle - så det går nok alligevel.

For mig er det en selvfølge at der er dyrlægekontrolleret, vaccineret, mærket, neutraliseret osv. - der får man så stukket næsen at man kan købe 500 kr billigere uneutraliseret -. dertil kan jeg kun sige - GØR DET

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#41   18. maj 2012 Det er desværre ikke altid en selvfølge at katten er passet som den skal. Derfor har jeg også været ekstra påpasselig, jeg er nemlig ikke interesseret i en kat der hverken er vaccineret, mærket eller chippet. Heldigvis fandt jeg da en med både de årlige vacciner, rabies vaccine, chippet, mærket, neutraliseret, ja simpelthen tjekket i hoved og numse.

Kommentér på:
Annoncer

Annonce