Han er ikke god ved hende :-( Hun er bange... {{forumTopicSubject}}
Har aldrig stået i sådan en situation her....
Fik en ny hankat for efterhånden 1½ måned siden. Han er ikke neutraliseret.
Har så en hunkat og hun kom i løb da han ankom - og ja de var jo okay gode venner så (planlagt parring).
Men siden da har hun knurret ganske kraftigt af ham og ønsker ham ikke nær. Og hans reaktion er meget dominerende og han er nu efter hende.
Hun har fået revet et øre og det er også det - men hun er bange for ham og jeg er seriøst bange for, at hun trækker sig (kan finde på at gå hjemmefra) - hvis dette fortsætter.
Hvad pokker gør jeg?
Han er indekat. Hun har mulighed for at komme ud, men vil helst være inde. Idag har hun dog valgt at gå i stalden og det huer mig ærlig talt ikke.
Og det undre mig, at de ikke kan sammen.
Han kan fint med min unge hankat (1 år) og en anden damemis (1 år).
Hende han er efter er 3 år, han er selv 4 år.
Nogen der kan rådgive?? Bliver jeg nødt til, at finde et nyt hjem til en af dem?
Hun er meget blid og kan med de andre.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Anyway begge katte skal neutraliseres så bliver der ro.
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 39
Det var nu ikke planen at de skulle neutrailiseres, men jo det kunne nok være en god ide ihvertfald med ham, hvis det er det der giver problemet.
Har bare aldrig oplevet det hun/hankat imellem, at det skulle være et problem??
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
feb 2012
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Og i den periode kan han parre MED gevinst.
Få han kastreret i god tid INDEN killingerne kommer - der skal ro til en missemor og hendes killinger
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 45
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
jan 2009
Jeg tror såmænd han vil blive glad for at bo et sted hvor der kun er ham som kat der bor der - uanset menneskeantallet
feb 2012
Han er ligeledes indekat, men jeg vil gerne han lære, at komme ud og så er det bedst, at han bliver neutraliseret uanset.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Lene P, Ja selvfølgelig anbefaler vi at neutralisere. Det er mange års erfaring, der siger at det at i det fleste tilfælde er fertilitet årsag til mange adfærdsproblemer. Denne erfaring er både fra os, der har haft katte i årtier, dyrlæger og adfærdsterapeuter. Der er selvfølgelig altid et par procent, der ikke holder sig til "reglerne" og der ligger som regel andet til grund for uhensigtsmæssig adfærd.
Jeg har selv en fertil han jeg bliver nødt til at kastrere. Det er godt nok en bet, for mit opdræt, men hensynet til ham og de andre katte, er for mig væsentligt vigtigere, end at han skal holdes fertil, for min skyld.
feb 2012
Imorgen kl 13 ryger han, killing fra sidste år, samt to kaniner til dyrlægen - og så ryger kuglerne på dem alle
Godt man har en dyrlæge der giver mængderabat!!
jun 2011
Følger: 1 Svar: 5
Dagen efter mailede jeg til dyrlægen for at bede hende om at give ormepillen til katten,og skrev, jeg kunne kigge ind melle 2 konsultationer. Det fik jeg ikke meget ud af..
Dagen efter igen kontaktede jeg en anden dyrlæge og spurgte, om man kunne give vaccination og ormepiller ved samme konsultation. Og, jo, det kunne man godt. Jeg spurgte om de ville undersøge noget afføring med henblik på orm. Der fik jeg at vide, at de skulle bruge et døgn til at analysere prøven. Dagen efter jeg havde afleveret prøven, kom jeg forbi og fik at vide, at katten IKKE har orm. Denne gang var regningen på 600 kr. for det der kostede det dobbelte hos den anden dyrlæge. Så mit råd er, tjek jeres dyrlæge. Det er ligesom med tandlæger....det er ikke alle man har tillid til....
jan 2009
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Han er ikke god ved hende :-( Hun er bange...