{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Killingehelved oh my god!!! {{forumTopicSubject}}

Er jeg bare den eneste der græmmes af at se x antal annoncer herinde med diverse katte der skal parres pga deres ejere syntes det er en god ide??? Nogle skriver ligefrem det er småt med penge.... Hvordor f.... Så gøre det???? Man kan gentage smørren med internatkatte nok så mange gange men jubel idioter der tænker deres kommende søde killinger er specielle og i høj kurs er der godt nok mange af!!! Jeg snakker ikke om raceavlerne nu, men alle dem der tydeligvis ikke har forstået alvoren i hvordan mange herreløse katte ender deres liv........ Godnat siger jeg bare

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killingehelved oh my god!!!
  • #1   16. mar 2012 *thumb up*

• #3   16. mar 2012 Fuldstændig enig

• #4   16. mar 2012 Lige mine tanker..
    For de sikkeret ikke tænkt sig at ville have så mange katte selv.. Der er desværre mange der ikke tænker den tanke, har jeg lyst til at have f.eks 5 katte mere..

• #5   16. mar 2012 Og resultatet af en sådan annonce bliver tit fulgt af en annonce om killinger til en vis pris - derefter annonce med gratis killinger for at slutte med annonce ".... ellers bliver de aflivet".

For ikke at tale om det efterfølgende arbejde for KV, når disse killinger bliver "dumpet" forskellige steder, når det går op for ejeren, at en anbringelse på internat eller aflivning koster penge.

ØV!

• #6   16. mar 2012 Og så nu her.. åhhh altså nu er det snart tid til de såkaldte sommehuse katte. Og ferie tid..

Åh jeg har arbejdet hos en dyrlæge, og puha der kommer mange henvendelser omkring aflivninger om sommeren..
    som dyrlægen sagde ja desværre ligger landet sådan at det er billeger end pasning, forfærdeligt ja.. men godt min dyrlæge, sagde jeg atliver ikke en sund og rask kat

• #9   16. mar 2012 Enig enig og atter enig!
    Alle synes killinger er såååå søde men når man kommer forbi de første få måneder og de strinter, koster penge pga slagsmål og dyrlægebesøg så er den søde del af killinger forbi for mange og ingen ved hvor mange killinger der kommer i verden pr. Fertile hunkat!
    De folk er alt for uansvarlige til at have ansvar for kæledyr.

• #11   16. mar 2012 Altså kan i da ikke se det? De stakkels hunkatte HIGER jo efter at blive mor. De vil jo så gerne være mor og har jo den der morfølelse allerede inden de er drægtige, og med det udtryk de har, bliver det jo ingen sag at sælge killingerne. Det er især de missemødre, der har det smukkeste udtryk der skal ha' killinger, for de har jo en masse værdier at give ud af. Og så er der selvfølgelig også det der med at det er SÅÅÅ nemt at have killinger.

Ironi kan forekomme

• #12   16. mar 2012 Jeg synes, at et sted som LIFE skulle stille sig gratis til rådighed for KV og andre hjælpeorganisationer. Det er jo en uddannelses institution, og det kan til stadighed undre mig, hvorfor de vil have ligeså mange penge til behandling som alm. dyrlæger. Skolen er jo offentlig og dermed betalt. Lærerne får løn, og eleverne SU. Om ikke andet, så gør som man gør på tandlægeskolen - brugerne betaler for materialerne.

Dette ville f.eks kunne hjælpe i en situation som Marie E beskriver.

• #13   16. mar 2012 NEJ du er bestemt ikke den eneste. Og det er ganske enkelt stupidt at få killinger hvis økonomien ikke er dertil. Det kan koste en formue, hvis noget går en smule skævt.
    Der er mange ting man bør tage højde for og ikke alting er lige sødt, kan jeg hilse at sige. Det er bla ikke sjovt selv at skulle aflive en killing, der fx er født med tarmene udenpå.

• #14   16. mar 2012 fuldstændig enig !!!!!

• #15   16. mar 2012 ... heller ikke "sjovt" at stå med et kejsersnit om natten ell. i week-end'en - eller killinger, der skal flaskes op, når man skal passe sit arbejde.

• #16   16. mar 2012 """ Og resultatet af en sådan annonce bliver tit fulgt af en annonce om killinger til en vis pris - derefter annonce med gratis killinger for at slutte med annonce ".... ellers bliver de aflivet". """""

Kunne ikke have skrevet det bedre selv Mega*

Det er simpelthen så utopi at folk bliver ved med at have gigantiske skyklapper på, og kun tænker på det søde moment men ikke alle de trælse ting der følger med det ansvar.

anyway god weekend til alle herinde der forstår at alvore i problemet
    < : o )

• #18   16. mar 2012 Har selv opflasket en der var afleveret til aflivning samme dag han kom til verden. (under min profil, min tyson, han er en lille fighter)
    Der havde jeg kun en, men sikke et arbejde det er for de internater o.l. som tager ansvar for de ansvarsløshed mennesker der smider killinger ud. Har hørt alle de frygtelige historier om at smide dem i en pose og drukne dem osv for at spar dyrlæge regningen. Ej, hvor bliver jeg gal. Kæledyr bør behandles med værdighed, ikke bare ligesom legetøj som man smider væk når man ikke gider eller kan mere

• #19   16. mar 2012
    Uf jeg væmmes Winnie når jeg læser det eksempel men det illustrere bare problemet alt for godt smiley

• #20   17. mar 2012 Ja Winnie, jeg mangler ord jeg er ganske enig i dine observationer.

• #21   19. mar 2012 Ja det er sørgeligt

• #22   19. mar 2012 Og det gentager sig år efter år - år efter år - år efter år smiley

Kommentér på:
Killingehelved oh my god!!!

Annonce