936 visninger
|
Oprettet:
Udstilling {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg er på udkig efter en lege kammerat til vores dejlige Zultan, og jeg har gået og overvejet at få en racekat som man kan komme på udstilling med, dette er ikke noget jeg har erfaring med, har i mange år været noget jeg godt har kunne tænke mig, men bare ikke fået realiseret
Er der nogen der har erfaring med dette og kunne fortælle mig om det, f.eks. hvordan man starter, hvordan man gør og hvad man skal være opmærksom på?
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Hvis du gider kan du tage til en udst. som publikum og glo kan du få noget igennem der, men hvis du er ligesom mig læser du bare al hvad du kan finde om det, og spørge herinde derefter, og så bare springe ud i det ;P
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Og Thilde skrive kik forbi en udstilling og kik katte, og tale med ejerende
dec 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 59
apr 2011
Alle racer er velkomne begge dage (sådan er det ikke altid), så der er massere af racer at kigge på og se den måde, de bliver bedømt på og holdt frem på
Det er fx meget forskelligt om det er en Norsk skovkat eller en Hellig Birma
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
sep 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 38
det betyder vel ikke noget at katten er Neutraliseret hvis den skal på udstilling, for har ikke de store planer om at avle inden for de næste mange år
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Det gør INTET at de er neutraliseret. Det kan faktisk gøre at der er mindre konkurrence ved lige nøjagtig siameseren og dens søskende racer.
Du skal nemlig konkurrere med de andre som har samme køn og også er neutraliseret (der er flest fertile på udstillinger)
Men skriv bare hvis du du vil høre hvordan det er at udstille racen eller har spørgsmål til den
apr 2011
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.165
Hvis du har spørgsmål, så er du meget velkommen til at ringe eller skrive, så hjælper jeg gerne det jeg kan. Ved selv hvor svært det kan være at være ny.
Mvh Karina.
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.165
Og du kan godt udstille neutraliseret missetatte Det er altid hyggeligt på en udstilling, om det er en kælekat eller neutraliseret
sep 2008
Jeg har nu fået mig en rigtig, rigtig fin lille siameser pige, jeg er så lykkelig ;0) hun er bare den fineste lille pige.
Hun må desværre ikke bruges til udstilling da hun har en hvid tå, men det okay jeg starter med, som i siger, at ta til udstillinger og opservere og lærer og så kan jeg engang i fremtiden få mig en lille udstillings kat, det vigtigste lige nu er at Zultan har fået sig en lille veninde som han er MEGET begejstret for haha
Men nu kommer så et spørgsmål mere. hun er en lille, meget forsigtig pige som kræver noget arb. før tilliden er der.
vi har haft hende 3 dage nu.
hun Miaver rigtig meget og gennemtrængende hele natten, det er virkelig frustrerende for hun lyder dybt ulykkelig og går rundt som om hun mangler et eller andet, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er, for det ene øjeblik går hun rundt og er ulykkelig, men det næste leger hun med Zultan, og så netop som man tror hun er stoppet, ja så starter hun igen :S
Er der nogen af jer der kender til dette? er det normalt at de beklager sig/snakker SÅ meget?
bliver helt ulykkelig over at jeg ikke kan finde ud af hvad det er hun vil have.
apr 2011
Har du anskaffet dig en siameser killing, uden at vide lige netop <b>hvor</b> meget den race knevre? Og hvor højt.
Og når du siger, der skal arbejdes på tilliden - er det så fordi du mener at hun er sky for jer? For det burde en killing i den rette alder altså ikke være. Ikke for mennesker.
sep 2008
Ja hun er ret sky over for os, det er gået meget bedre idag, men man skal ikke bevæge sig for hurtigt for så gemmer hun sig.
Jeg kan heller ikke rigtig få hende til at spise hendes tørkost, hun har spist meget lidt af det og det var kun det jeg gav hende i hånden og ellers tog hun det og "suttede" på det og spyttede det så ud igen, jeg delte også en godbid mellem hende og Zultan (de der bløde stænger) og dem ville hun heller ikke rigtig tygge, hun gjorde det kun fordi jeg blev ved og vise hende det stykke hun spyttede ud!
Kan de godt have problemer med at tygge, for indtil videre har hun kun spist af det vådkost hun har fået, men jeg fik af vide at hun var vant til at få både våd og RC-tørkost.
Hun er fra d. 6/11-11
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Tag og kik hende i munden, får at se om der er noget galt der inde..
du kan bløde tør foderet op med kogt vand og lad det køle af..
sep 2008
jeg kan ikke se noget i hendes mund.
synesd bare det er mærkeligt når nu opdrætteren siger at hun spiser tørkost.
sep 2008
Udstilling