{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

gode råd til dumt spørgsmål søges !! {{forumTopicSubject}}

Vi har tidligere skrevet herinde om hjælpemidler til at få en kastreret hankat til at stoppe med at strinte indenfor.
Og nu er vi så blevet i tvivl om det er strint eller direkte urin..

Vi har får en måned siden skiftet kattebakke fra en åben bakke til et lukket toilet med lem. Han bruger det egentlig fint, og det virker ikke som om der er noget problem.
MEN - når han så vælger at "urinere/strinte" på et sted, så er det ikke i små mængder.. Det er enorme søer, og det lugter simpelthen så forfærdeligt . Så vi kan godt blive lidt i tvivl om det rent faktisk er det ene eller det andet ?
han var ved dyrlægen for 14 dage siden og blev helbredsundersøgt og vaccineret , så det burde jo ikke være en urinvejssygdom ?!

kom hid med gode råd !!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd til dumt spørgsmål søges !!
  • #1   12. feb 2012 Det kan meget vel være den lukkede bakke. En af mine blev pludseligt urenlig og det stoppede da jeg fjernede toppen på en af mine bakker. Jeg har så siden, af andre årsager, fjernet toppen på alle mine kattebakker.

• #2   12. feb 2012 vi har godt skænket det en tanke .
    synes bare at en åben kattebakke, i en lejlighed med to katte, lugter lidt for meget . uanset hvor ofte man skifter den. og så er den lukkede noget lettere .. men det kan da være en mulighed at prøve det af smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #3   12. feb 2012 Herhjemme med 5 katte, kan man slet ikke lugte kattebakkerne og kan endda stikke næsen tæt på gruset og kan ikke lugte noget. Måske er det fordi jeg bruger et godt klumpende kattegrus der hedder Extrem classic, der fjerner man bare de hårde klumperne og fylde op efter behov og når bakken skal gøres ren fyldes ca 6-7 cm kattegrus i bakken. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #4   12. feb 2012 Jeg har også åbne bakker, på grund af støvet. det er ikke godt de får støv i deres små lunger. smiley

• #5   12. feb 2012 vi bruger også klumpende , fordi det er meget lettere og som du selv siger, så fylder man bare i efter behov når man fjerner klumper smiley .
    Vi bruger det der hedder Catrine Super, og er faktisk ret godt tilfreds med det. Meeen, sådan et nyligt besøg i kattebakken, dét dufter altså ikke af roser . dog reduceres lugten af sådan et toilet med låg. men nu prøver vi uden for en periode, og ser om det kan afhjælpe den kære kats tisse-vaner smiley

• #6   12. feb 2012 Har du kun en bakke eller har du 2??? Fordi vi havde kun 1 bakke til to indekatte... det virkede i et stykke tid men en dag stod vi op til tis 4 steder i lejligheden.... vi satte en stor extra åben bakke op og siden har der intet været smiley

• #7   12. feb 2012 i starten havde vi to, da vi fik ekstra kat, for at de havde hver deres.. men vi fandt ud af at de delte bakke , uanset om det var den ene eller den anden. så vi fjernede den uden låg. de deler alt - selvom de har hver deres smiley

• #8   12. feb 2012 Vores brugte også den samme før vi prøvede en kun, og de deler også i dag!! smiley men prøv med en extra bakke, lidt grus lugt er bedre end tis overalt smiley

• #9   12. feb 2012 Ved alm. sundhedstjek og vaccination, tjekker dyrlægen som regel ikke en urinprøve, så det kan også være blærebetændelse... Så strinter de nemlig ikke, men tisser hele søer... Men det kan også være bakken... Hvis ikke det hjælper at tage låget af, ville jeg nok få undersøgt hans urin meget snart, da det ikke er helt ufarligt med infektion i urinvejene smiley

• #10   12. feb 2012 Det er hele søer, men det lugter forfærdeligt! Derfor er vi lidt i tvivl om det er det ene eller andet...

• #12   12. feb 2012 prøv med to bakker. Måske kan du nøjes med at tage selve lemmen af bakkerne så huset stadig er på, det fungerer for vores katte.

• #13   13. feb 2012 Lone: selvfølgelig tømmes og rengøres de jævnligt. alt andet ville da ikke være i orden , så det er ikke dét der er problemet ..

Men vi prøver for en periode at tage låget af, og se om det kan afhjælpe problemet. Derudover er vi igang med en intensiv feliway-kur og så krydser vi fingre !

Kommentér på:
gode råd til dumt spørgsmål søges !!

Annonce