{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.411 visninger | Oprettet:

Min indekat halter??! {{forumTopicSubject}}

Faktisk har jeg tidligere idag oprettet et indlæg óm min dovne hankat
http://www.kattegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=95900

Og for en Time siden opdagede jeg at han nu halter.. Han har altid været doven så vil altså ikke tro det har noget med hinanden at gøre..
Men er der andre det har oplevet det? Han har bare sovet idag, men spist og drukket som han plejer.. Han kan godt gå men halter på det ene bagben.. Hvad kan det mon skyldes? Hvor længe skal jeg se det an??
Han er indekat.. Er han mon bare landet forkert?? Tænker allerede om det kan være gigt?? smiley eller andet alvorligt?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min indekat halter??!
  • #1   5. feb 2012 Sjovt du laver en tråd om det for opdagede selv at vores Hector (indekat) haltede lidt i går og i dag og tit sad med den ene forpote løftet fra gulvet.
    Jeg har rørt ham over det hele og tjekket led (bøjet ledene forsigtigt i tæer, håndled og albue) og der er ikke noget, der tyder på smerte - har du prøvet samme?

Din kat kan sagtens lige have vredet om eller landet forkert da han hoppede ned fra noget eller har leget.
    Jeg har tænkt mig at se tiden an med vores en uges tid.

Kan se at du i den anden tråd er blevet rådet til at tage ham en tur forbi dyrlægen eller ringe - det kan jo være pga. smerte at han ligger og er så "doven", og det kunne da ikke skade at ringe i morgen og forklare situationen med både halten og dovenskaben.

• #2   5. feb 2012 Vi havde samme problem med vores Selene.. Hun ville helst ligge ned og ikke lave for meget, og af og til haltede hun. Vi havde hende til dyrlægen flere gange, og det var først da de besluttede at røngtenfotografere hende, at de fandt en fejl i hendes ene bagben. Den der kugle der sidder i ledene blev fjernet og hun er uden smerter i dag, efter at arvævet har bygget sig op. Hun er blevet meget mere aktiv smiley :)

Så jeg ville prøve at høre dyrlægen ad.

• #3   5. feb 2012 Okay tak for råd.. Jeg må lige hører dyrlægen imorgen så.. Jeg tror egentlig bare han måske er landet forkert på benet for han har ikke ondt når jeg strækker i benene, bøjer osv.. Hmm.. Nå jeg må lige se hvordan han har det imorgen idet det først er sket nu her i eftermiddag.. smiley

• #5   5. feb 2012 Okay det tyder på at jeg vidst må forbi dyrlægen imorgen.. Uha, er det ikke en temmelig dyr affære at finde ud af det? Hvad har i givet for at få det undersøgt?

• #6   5. feb 2012 Løst knæled eller en DH kunne være buddet.

Der skal en dyrlæge til med forstand på katte - der er stor forskel på hunde og kattes knæ

• #7   6. feb 2012 Lige en Update.. Han halter ikke her til morgen men vil selvfølgelig holde et vågent øje med ham smiley

• #8   6. feb 2012 jeg tænker HD, da der er MCO i ham. Det vil jeg anbefale at få ham undersøgt for.

• #9   6. feb 2012 Godt han ikke halter mere ^^

Det gør Hector stadig her på tredje dagen smiley

• #10   6. feb 2012 Marianne: hvad er HD? :S Er det noget denne race mske "tit" lider af?

• #11   7. feb 2012 HD er hofteledsdysplasi og er en meget smertefuld lidelse der sidder i hofterne. Symptomerne kan være at katten halter, ikke nødvendigvis hele tiden. Det afhænger også om hvor hårdt angrebet katten er. Lidelsen er sådan set relativt ny indenfor katte, men den blev indført da man blandt andet forsøgte at opdrætte større og større MCO. Så det bør tjekkes, hvis man har en MCO eller blanding af den race. Ligesom man bør tjekke en blandt andet en perser eller persermix for PKD.

• #12   7. feb 2012 Marianne: Dårlig MCOejer eller ej, var jeg ikke klar over dette - dr.dyr har heller ikke nævnt det, så jeg har, beklageligt nok, ikke tænkt på det smiley Begge mine katte vil blive tjekket umiddelbart hurtigst muligt!!!

Hvad kan en perser lide af, sådan i grove træk? Min den ene MCO er halvt perser :S

• #13   7. feb 2012 Persere kan have sygdommen PKD - cystenyrer. Opdrættere tester deres avlsdyr før de bruger deres dyr i avlen.
    Når man blander flere racer sammen, er der risiko for at katten arver racerelaterede sygdomme fra flere racer.

• #14   7. feb 2012 Tak Chicabee.. smiley Det vil jeg klart få undersøgt..

Kommentér på:
Min indekat halter??!

Annonce