{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.626 visninger | Oprettet:

Anbefal foder {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Får min nye killing her i næste måned, en lille Maine Coon dreng på 13 uger, og vil gerne give ham det bedste.
Det skal være en foder der holder pelsen flot og giver ham det han har brug for. MEN... Når man er udeboende studerende er det altså begrænset hvor mange penge man har at købe foder for smiley
Så nogle der har en langhåret kat, der får et foder den fungerer rigtig godt på? Uden det koster $$$$$$ smiley

Mvh Sofie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal foder
  • #1   31. jan 2012 Hej Sofie

Hvad er dit budget?
    Nu skal du overveje at lige så mange katteejere der findes, lige så mange forslag findes der til hvad man synes er godt foder smiley

• #2   31. jan 2012 Jeg bruger Orijen, som passer til alle aldre. God kødprocent i. Du kan få det ganske billigt fra enten den tyske eller engelske zooplus på nettet forsendt til din adresse.

Og jeg siger det igen fra en anden tråd.. der hvor du tror du sparer penge (whiskas mm) der bruger du spidsen af en jet-jæger, da deres kilopris er mega i forhold til mærkerne som jeg har sagt eller royal canin osv.

• #3   31. jan 2012 Jeg fodrer med Acana Grassland fra zooplus.co.uk eller zooplus.de. Et godt foder uden korn, og med en kødprocent på 65.

Derudover får de to gange dagligt Lux vådfoder fra Aldi.

• #4   31. jan 2012 Porta 21 er SU-venligt og samtidigt et ganske udmærket tørfoder. En god idé kunne også være at købe vådfoder, f.eks. Smilla eller LUX (sidstnævnte fås i ALDI).

De øvrige produkter kan fås på zooplus.de/zooplus.com. Ligeledes er kattegrus, legetøj, madskåle mv. i et ganske fint pris-niveau.

• #5   31. jan 2012 Lige præcis foder kan det være svært at råde omkring, da det er meget forskelligt, hvad dyrene fungerer godt på...

Hvad er dine kriterier mht foder? Må der gerne være korn i f.eks.? Hvad må det koste?

Felina Porta 21 fra zooplus er uden korn, det ser umiddelbart godt ud i forhold til prisen. Hvis din kat vejer 5 kg, vil det koste dig ca. 1,70 kr om dagen.

• #6   31. jan 2012 Hov, kan se du får en killing hjem...

Hvad giver opdrætteren? Jeg er altid startet ud med det samme som opdrætteren og så evt. skiftet over senere. Killingen har rigeligt med nye indtryk ved en flytning, så man behøver jo ikke at ændre foderet med det samme også smiley

• #7   31. jan 2012 Det er bedre at investere i noget godt foder og give våd foder hver dag, end at skulle have din kat til dyrlægen tit og ofte fordi den har bøvl med maven og urinvejene.¨
    Jeg har to Hellig Birmaer, hvor den ene nærmest har pels som en perser. De fungerer godt på en blanding af Pro plan sensitive, Sanabelle urinary og Bozita sterilised. Før fodrede jeg med porta 21 Grain Free, men hunkatten fik konstateret krystaller i urinen, og så var jeg nødt til at finde noget foder med lavere indhold af magnesium og fosfor. Jeg er ikke helt tilfreds med blandingen, da kattefoder efter min mening bør bestå mest af kød. Men til gengæld får de al det vådfoder de gider at æde.
    Kig på Zooplus.de, der er mange penge at spare ved at købe der fremfor Zooplus.dk. Der kan man å alt, hvad man drømmer om til sin kat, og så en hel masse mere.
    Jeg er selv studerende på SU, og jeg kan godt afse godt 500 kr hver måned til grus og foder. Så vil jeg hellere selv spise billigere, end at lade mine katte spise papfoder.

• #8   31. jan 2012 Jeg fodre med RC Hair & Skin og RC Kitten lige nu
    Og når de ikke skal have Kitten mere så blander jeg RC Hair & Skin og RC Digestive smiley

• #10   31. jan 2012 Enig med Lotte.. Det er bare SÅ vigtigt at misser får et ordentligt foder fra killing af og det er en ting man bare ikke må gå på kompromis med. Blir lidt øv til mode over at det at have kat fra start af skal gøres så billigt som muligt. Der skal bare være råd til dyrlægeregninger ( også de uventede), loppekure, ordentligt grus osv osv osv. Det er ikke dyrene der vælger os, men os der vælger dyrene og så skal det være på de bedste præmisser efter min mening.

Jeg fodre selv med rc hair and skin blandet med arion kitten til mine ungdyr og min killing får rc kitten + at de får applaws vådfoder og rc intense beauty vådfoder. Så vil jeg hellere selv undvære den gode bøf end mine katte skulle undvære godt foder :0)

• #11   31. jan 2012 Porta 21 Feline Finest Sensible - uden korn
    Applaws kattefoder med kylling
    ^ dem har jeg lige prøvet at bestille på zooplus.
    Så dem håber jeg mislingerne synes godt om.

Før brugte jeg Royal canins sterelised, men nu køre jeg arion large breed, da det skulle være lige så godt, og så er det lidt billigere end Royal canin.
    Og så vil jeg blande de to andre ind i så der er lidt variation, og så skulle kødprocenten være højre i de to øverste produkter så de skulle være rigtige gode.

Og så er det også vigtig at fodre med vådfoder, her har jeg lige nu goumet pate, og hils vådfoder med sovs. Når det er brugt tror jeg at jeg skal prøve noget af det porta 21 og applaws vådfoder.

• #12   1. feb 2012 Øhm... Jeg læser det således at Sofie gerne vil give katten noget, der er rigtig godt, men som ikke nødvendigvis koster boksen smiley

Der er rigtig mange fodermærker på markedet. Nogle er gode, andre middel og nogle dårlige - til dels afhængigt af hvor godt den enkelte kat optager det.

Nogle af mærkerne har jo et "brand", som de bruger mange penge på at markedsføre (og det er jo i sidste ende forbrugerne, der kommer til at betale den regning...). smiley

Hvis du køber stort ind, kan du få lidt rabat. Nogle mærker kører med tilbud/klippekort såsom køb 9 poser få den 10. gratis. På zooplus kan du vælge at se på de mærker, der pt. er på tilbud, så du ikke kommer til at betale alt for meget for det.

Det er også billigere at købe 10 kg og så opbevare posen i en stor tætsluttende foderspand og have en lille foderspand på 2-3 kg som du tager fra dagligt. Så kan du købe større poser og undgå at de mister smag og bliver kedelige af at ligge for længe. smiley

Mht et bud på et mærke, der ikke reklamerer vildt meget for deres produkter er nutranuggets.dk - jeg synes, det ser ud til at være lige et prisleje under Hills, RC etc.

Meen om det lige er det helt rigtige mærke for dig og netop din kat er jo svært at give et svar på smiley

Af de kornfrie mærker ser som før nævnt Feline Porta 21 grain free godt ud til pengene smiley

• #13   1. feb 2012 Nu er det ikke fordi jeg ikke har tænkt på at katten kan blive syg eller lign. det ved jeg skam godt, og det har jeg også tænkt på. Jeg siger heller ikke min kat skal have det værste at spise, jeg spørger bare om der er nogle, der har gode erfaringer med noget, der nødvendigvis ikke koster kassen.

Min far har selv 3 staldkatte, de lever af det billigste kattefoder fra Netto og mus, de har ALDRIG været syge, og de lider ikke nogen nød. De er som de skal være.

Desuden så jeg engang en udsendelse i tv'et, hvor de havde undersøgt om de forskellige katteproducenters kattefoder indeholdt hvad det skulle, og de fleste af dem dækkede faktisk kattens behov indenfor ernæring.
    Så jeg tror tit, at det er indbildning. Bare fordi det er et dyrt mærke behøver det ikke være bedre end andre, mindre dyre mærker. Der er lavet undersøgelser på dette!

• #14   1. feb 2012 Sofie:
    I mine øjne kan du ikke bruge de kattemadstest til særlig meget. Alle foderproducenter overholder de regler der er for korrekt indhold i kattemad, men der er i den grad forskel på om proteinerne er fra fisk eller eksempelvis soya. De fleste test af kattemad går desuden mere ud på at aflæse næringsindhold fra etiketten og så dividere op i prisen, hvorefter man har testet sig frem til den bedste handel. Spørgsmålet er så om det er den bedste handel for katten eller for ejeren.

Jeg giver ikke fem potter pis for den slags undersøgelser.

Derimod kunne man undersøge hvordan kattens kost er sammensat, hvis katten skulle leve i naturen. Her findes udmærkede alternativer inden for vådkost, råt kød osv. Tørfoderet er i bund og grund blot for nemheds skyld - for ejeren vel og mærket. Dertil skal det dog siges, at vi også bruger tørfoder, som sekundær kost til vores katte.

Ta' et kig på Zooplus.de på hhv. Porta 21 (tørkost) http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_trockenfutter/porta21_katzenfutter og Smilla (vådkost) http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_dose/smilla_katzenfutter/smilla_sparpakete/160067.

Disse produkter er som nævnt i et tidligere indlæg, SU-venlige + at du har mulighed for at spare yderligere på grus, legetøj og andet tilbehør.

• #15   1. feb 2012 Er enig med Maibrit, de tests er ikke mere værd end det papir, de sikkert er skriblet ned på, på et tidspunkt! Netop fordi de fx ikke skelner mellem animalske proteiner eller vegetabilske.

Ja, mine forældres katte har altid levet længe og med minimal brug for dyrlæge på whiskas osv., men det er bestemt ikke noget jeg ville 'turde' gøre med min eller kunne have på samvittigheden smiley

• #16   2. feb 2012 Jeg ville heller ikke basere noget som helst på den test du snakker om!

Jeg ville stadig vælge et foder som Acana, Orijen, Applaws eller lignende uden korn. Det kan du med stor fordel købe på den engelske eller tyske zooplus (tjek dem begge inden du køber, prisen afhænger af kursen). Faktisk er det billigere for mig at fodre med Acana fremfor at fodre med både Royal Canin og Hills. Sidst jeg købte Acana på zooplus.co.uk gav jeg ca. 43 kr/kg incl porto. Derudover spiser kattene ikke nær så meget af et foder, der er baseret på kød fremfor korn. Korn er bare tomme kalorier der ikke mætter, og på sigt kan medføre overvægt.

Kommentér på:
Anbefal foder

Annonce