Killingerfoder - anbefal et mærke! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Tiden nærmer sig hvor jeg skal have mine to killinger hjem.. Jeg søger derfor råd og vejledning om kattefoder. Jeg har heste og har sat mig MEGET ind i fodring af disse, men katte foder aner jeg faktisk intet om!
Min 5års hunkat får Hill´s I/D pga mavesår, så det har ikke været så nødvendigt at sætte sig ind i foder - det er det eneste hun har kunne fungere nogenlunde på..
Kender til Hill´s og RC - men er der virkelig intet andet der kan hamle op med disse foder-giganter? Mener at jeg for nogle mdr siden så et indlæg hvor vedkommende havde lagt en "indholdsfortegnelse" på to slags foder ind - her fik RC baghjul!
Kattene det drejer sig om er blanding af NFO og perser - han og hun! Hen over efteråret skal de begge neutraliseres.. I starten skal de selvfølgelig have killingefoder, men hvad senere hen - er det så et langhårs foder de skal have eller er det vigtigere at fokusere på vægt og bruge foder til neutraliserede katte???
Som sædvanlig blev det en lang smøre - beklager meget, men håber alligevel at få hjælp til hvad jeg skal kigge efter, så jeg kan blive lige så klog på kattefoder, som hestefoder!
Mvh Sanne
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 699
Der er mange forskellige meninger om, hvilket foder mærke der er bedst.
Jeg er personligt tilhænger af Hills. Mine katte får Hills tørfoder (flere forskellige slags) samt Hills vådfoder og proplans vådfoder (som også er et godt mærke).
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 699
Vælg noget godt killingefoder som Hills og Royal canin.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
Ja self et godt killingefoder det første års tid, ville selv overveje hvad det skulle være efter den tid, ikke nødvændigvis kastrat foder, kømmer an på deres størelse.
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Han får som de to voksne også en smule vådmad hver aften, her er jeg ved at prøve mig frem med diverse produkter, som jeg har købt på zooplus ( www.zooplus.de og www.zooplus.co.uk - det veksler, hvilken side der er billigst, så sørg altid for at sammenligne priser på de to sider, inden du bestiller ;o)). Det er dog også rene naturprodukter, da jeg helst ikke vil proppe mine katte med en masse kunstige ting!
Du kan få endnu billigere mad (også Hills Prescription Diet-serien, som du normalt skal have hos dyrlægen, og som er meget billigere her!!) her: www.medicanimal.com (det er en engelsk hjemmeside, så ingen ekstra udgifter og med billig levering).
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
Køber det hos zoopus enten i tyskland eller england
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Skal der absolut fodre med et mærke ???
Hos os fodre vi med - Proplan kitten, RC kitten og Yams kitten and youngster.....vores killinger og katte har en fin vægt og en flot blank pels....ps. vi giver dem også fiske olie piller en gang om ugen....det er godt for pelsen og deres led
anna
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 48 Svar: 111
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=61781
aug 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 20
Mvh Sanne
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 48 Svar: 111
Killingerfoder - anbefal et mærke!