Problemer med 9 år gammel kat. {{forumTopicSubject}}
Min kusine har for et par måneder siden overtaget en 9 år gammel hunkat, fordi dens ejere skulle flytte til et andet land. Katten kommer oprindeligt fra Canada (ca.2 år gammel) og under flyveturen blev den ikke fragtet i en hård kasse, men i en blød rygsæk-agtig taske. Under lastning er der, ifølge tidl. ejer blevet smidt rundt med katten og da den kommer ud af tasken er den dækket i lort og bræk. Katten er naturligvis stadig rædselsslagen for dens rejsetaske. Hvorfor den i første omgang ikke blev fragtet i en rigtig kasse er mig en gåde, det samme er det faktum at rygsækken ikke er blevet skiftet ud...
Katten flytter ind hos de nye ejere og bor der ind til for ca. 3,5 måned siden hvor ejerne flytter og katten bliver passet hos nogle andre. Efter 1,5 måned der flytter den ind hos min kusine. Så ja, den er blevet flyttet rigtig meget rundt.... Den første måned ville den ikke kæles med og reagerende ret voldsomt hvis min kusine prøvede at nærme sig den.
Min kusine fik afvide at katten er neutraliseret, men så kom den i løbetid for lidt over en uge siden og brugte flere dage på at miave og hvad der ellers høre sig til. Det positive ved det er at den pludselig blev kælen, men nu er problemet så at den går fra at være super sød og kælen til at blive virkelig aggrassiv og bide og kradse i løbet af et splitsekund. Sådan har den aldrig været før.
Katten er ret sikkert blevet enormt traumatiseres og min kusine overvejer kraftigt at få den aflivet. Den har det jo ikke godt og hun har ikke meget lyst til at have en kat som pludseligt går amok (den har bidt hende og kradset hende ret voldsomt)
Kan man i øvrigt neutralisere en så relativt gammel kat?
Hvad ville i gøre ?
På forhånd tak for hjælpen!
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
håber det bedste for den stakkels mis
maj 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 82
Men jo dyrlægen skal self.kontaktes.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
maj 2008
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
maj 2008
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
Den skal da undersøges først om man kan hjælpe den til et værdigt
liv i trykke omgivelser.
Så mit råd er en tur til dyrlægen.
maj 2008
maj 2008
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Var jeg dig, så fik jeg misser tjekket i hoved og numse med røntgen, kiropraktor og hvad der ellers giver mening (de findes vel også til smådyr.. Jeg ved, de findes til heste) . Var der ikke noget at se, så skulle den have fred, for så må den hve nogle voldsomme traumer.
Det er selvfølgelig mange penge at lægge, men hvis mis skal leve videre, så er du nødt til at få undersøgt grundigt om der er noget fysisk, som kan behandles.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
maj 2008
Jeg vil fremlægge jeres råd til min kusine og så må hun tage stilling. Tak for hjælpen.
Problemer med 9 år gammel kat.