{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Dyrlægebesøg i dag... {{forumTopicSubject}}

Hold da op, hvor blev jeg ked af det, da jeg trådte ind af hoveddøren her i middags.
Min kat Ymer var kommet til skade. Det ene forben hang, og han støttede ikke på det. Jeg kunne godt røre det men ikke se noget.
Jeg ringede hurtigt til min lillesøster og spurgte, om hun kunne køre mig til dyrlæge med Ymer.
Hun tog fri fra skole og hentede os hurtigt. På vej til dyrlægen tænkte jeg på, hvor godt det var, at jeg fik begge katte forsikret i sommers.
Oppe ved dyrlægen ville Ymer ikke ud af transportkassen. Han strittede imod, hvilket han ikke gjorde, da han for 4 år siden brækkede bagbenet 3 steder. Da dyrlægen havde fat i ham, kunne man se, han havde ondt. Han plejer at være meget godmodig, men bed dyrlægens assistent.
Hun konkluderede med det samme, der ikke var brækket noget. Han var derimod belvet bidt i poten. Han er både ude og inde, så tænkte på om det var en fremmed kat, eller om det er min anden kat Pusser, der har bidt ham.
De har slåsset et par gange på det sidste, og det har de ellers ikke gjort.
Tror I, det kan være min anden kat, der har bidt ham?? Synes ikke det har set så vildt ud, når de har jaget hinanden lidt.... Men underligt de har været lidt oppe og toppes på det sidste. Ved ikke hvorfor de pludselig gør det. Nogen der har en ide til, hvorfor de pludselig har ændret adfærd????? Kan jo være jeg skal købe en feliway.
Græd forresten af glæde, da dyrlægen fortalte, det ikke var alvorligt.
Han fik smertestillende og en sprøjte med antibiotika, der skulle holde/vare 5 dage. Nu ligger han og flader ud på sengen. For tyve minutter siden haltede han ret hurtigt efter mig, da jeg skulle ud i køkkenet. Han er ok smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlægebesøg i dag...
  • #1   11. jan 2012 Godt at høre, at det ikke var mere alvorligt end et bid - som dog kan udvikle sig meget alvorlig, hvis ikke katten får antibiotika med et samme. Har selv en hankat, som efter han er blevet fuldvoksen ustandselig kommer hjem med rifter og bid..

Hvordan gik det dog til, at han brækkede benet 3 steder ?
    Det lyder godtnok voldsomt !

• #2   11. jan 2012 Vi troede først døren ind til skuret, var smækket i og han var kommet i klemme.
    Et halvt år efter fortalte genboen hun så ham blive ramt af en bil. Indeni var jeg gal og ked af det, over at hun ikke kom over, da det var sket og fortalte os det...
    Han har ingen men. Da jeg tegnede forsikring, kunne benet der var blevet skadet ikke forsikres. Tror også det vil blive svært at operere, hvis der igen skulle ske noget med det. Der er jo et søm, der går gennem benet.

• #3   11. jan 2012 Der er billede efter hans operation inde på hans profil. Et par dage efter operationen hoppede han allerede rundt med skinne og forbinding.
    Har brugt en del penge på ham, men han er det hele værd...

• #4   11. jan 2012 Lyder osse som en bil, når det var brækket 3 steder. Jeg har selv en udekat,så er sgu altid bange for de biler...

Katte - og osse hunde, er ret fantastiske til at klare sig - selv på 3 ben...Jeg smutter om og ser på billedet af ham.
    Selvfølgelig er det pengene værd smiley
    Jeg har ingen forsikring på mine, det er præcis sådan en ulykke, jeg frygter.
    Men jeg efterhånden tror jeg, at jeg har besluttet mig til, at jeg ikke vil forsikre, for jeg syns, der er så mange undtagelser og så meget selvrisiko.
    Kan du huske, hvor meget du betalte ?
    Det kan du uden tvivl smiley
    Vil så bare betale, hvis der sker noget

• #5   12. jan 2012 Operationen kostede 9300

Forsikringen koster små 1200....
    Der er selvrisioko på 600 kr. De penge er godt givet ud, synes jeg. Står jo ikke med op til 15.000 som uheld godt kan koste.
    Det dækker vist ikke alm sundhedstjek og vaccine.

• #6   12. jan 2012 Jeg kan da godt forstå, at du syns en forsikring er billig med det, I har været ude for !!!

Hvad er det for en forsikring ?

Kommentér på:
Dyrlægebesøg i dag...

Annonce