Dobbelt-dyrlægebesøg! {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
I dag har jeg godtnok haft nogle dyrlægebesøg der krævede en vis logistisk planlægning!
For et stykke tid siden skrev jeg vist om min fars kat der var væk og så kom til bage og alt var fryd og gammen indtil der blev opdaget en stor skade.
Vi ville gerne have ham til dyrlægen, men min far synes nu det var synd når han ikke kunne få katten i kassen.....
Sådan er det så gået med søforklaringer og pres fra min søster og jeg.
I dag skulle jeg så afsted med Freddie - altså bare det sædvanelige, men fik lov til at tage min fars kat med - men jeg skulle selv fange den....
Fik 2 tider - hos 2 forskellige dyrlæger..... den ene skulle for kl. 14.40, Freddie kl. 15.
Freddie blev så "opbevaret" bag skranken indtil jeg kom tilbage med min fars kat - som blev fanget i andet forsøg.... og da den kat så var færdig, skulle Farmands kat hjem igen (det var der tid til) inden det blev Freddies tur!!
Hold da op jeg trængte til kaffe da jeg kom hjem!!!!!!!!!!!!!
Men godt at Pelle kom afsted, for en påkørsel havde kostet en tand og en kæmpe byld der måske skal syes. Så katten har været mega-heldig!!! Ingen skade på de indre organer
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Godt at Pelle kom afsted. Men hvad med bylden ... hvordan finder I så ud af om det bliver nødvendigt at sy?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Kan godt forstå kaffe var hårdt tiltrængt efter den omgang
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
forrige gang krævede det dog mere end bare kaffe - havde en kat med kraftige smerter som virkelig kunne skrige hver gang vi kørte over et bump eller andet - og der er rigtig mange steder fra langeland til odense! jeg havde dårlig nerver da jeg nåede odense. hjem ad gik det lidt bedre, men var virkelig dårlig da jeg nåede hjem igen.
men godt at han kom en tur til dyrlægen - også selvom at han ikke selv lige syntes at det var en god ide
det med transportkasser - her er det endelig en god ting, hvis man har mulighed/plads til at have kassen stående fremme til daglig. for så er den ikke farlig når man så endelig skal bruge den.
mine er vant til at blive puttet i kassen. men da jeg var på kv, var det ikke altid det som var nemmest, men har dog aldrig måtte opgive.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hun synes at Pelle holdt den pæn ren og han havde muligvis selv sørget for at kradse hul (av). Så han fik en portion Convenia og Metacam så han kan klare den til i morgen. Så hedder det Metacam i en uge.
Han er nu flyttet ind under sengen og er bange for alle.....
Men bylden sad på siden af kinden/halsen så han har da i hvert fald fået et par på kassen.
Pelle er min Elvis' bror og de er født som vildkatte og når sådan noget sker, så kommer vildkatten op i dem igen. Elvis er også en pivskid når det gælder forandringer.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
han fik en pencillinindsprøjtning (han får man ikke piller i) som holdt i 14 dage, og så fik han metacam i 1½ uge. og så var det lukket. hullet var vel på str med en 5 kr. Og så var der et mindre.
jeg fik så besked på at holde det rent min 1 dag i døgnet.
Dobbelt-dyrlægebesøg!