Hvornår må hun få pipette? Loppekur {{forumTopicSubject}}
Jeg har et spørgsmål vedr. loppekur.
Jeg gav min killing (6 måneder gammel) Frontline spray igår, da hun var MEGET plaget af lopper, så de skulle derfor dø hurtigst muligt. Men nu er jeg i tvivl om, hvornår jeg må give hende en pipette?? Dette er dog af mærket Advantage, da de fleste anbefaler det frem for Frontline.
Problemet er, at min store norske skovkat også skulle have haft spray igår, men han bliver fuldstændig hysterisk og ustyrlig, også når han skal have pipetter. Så jeg var simpelthen nødt til at opgive - min nabo forsøgte at hjælpe, da jeg ikke ville ende med at skade ham ved at holde for hårdt fast, da han vrider sig til højre og venstre, bider og kradser.
Hvad kan dette skyldes?
Det samme gør sig gældende, når han skal stikkes ved dyrlægen. Generelt begynder han at pive helt vildt bare man rører ved hans nakke, og nej han fejler intet fysisk. Uden tvivl er der sket et eller andet ved de tidligere ejere, han engang har haft
Håber at jeg kan få et svar på, hvornår hun må få en pipette, og hvad der kan være skyld i, at han reagere så voldsomt!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det er nemlig ikke normalt, at en kat piver, når man rører dens nakkeparti. Hvis jeg var dig, ville jeg få ham røngtenfotograferet under en let narkose. (Så kan du samtidig give ham loppekur).
Hvis kattene har mange lopper, kan du give dem CapStar. Det er en pille, som inden for en time dræber de lopper, der sidder på katten, og de må godt gives samtidig med anden form for loppekur..
Giv dem 4 gange med en dags mellemrum.
okt 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 55
Men når jeg nu har givet Frontline spray, hvornår må hun så få en pipette?
maj 2007
Læs lige denne tråd, især om hankattens rygknogler
http://www.kattegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=94554
okt 2011
Det er lige så snart, man skal give ham en pipette eller når huden løftes op i nakken til, at der skal stikkes.
Bare lugten af loppekur er nok til, at han bliver fuldstændig hysterisk.
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
Dyrlægen sagde at det nok var fordi det svier i huden når det kommer på.
Og når han sku stikkes - tja så løb blodet ned af mine arme, når jeg sku holde ham, fordi han gik i panik... Og han havde ikke ondt eller fejlede noget!
Så tror måske bare at nogen katte er sådan?
okt 2011
Men jeg har stadig ikke fået mit svar på, hvornår lukningen må få en pipette?
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
Ved det desværre ikke, så det kan jeg ikke hjælpe dig med
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
okt 2011
Men tak for svarene alligevel
maj 2007