dyrlæge idag :( {{forumTopicSubject}}
Så er der kun 2 timer, til begge pigerne skal til dr.dyr
Og deres "mor" glæder sig BESTEMT ikke....
Kiwi kradser sig temmelig meget omkring kraven og oppe på hovedet, mellem ørene og øjenene.. Og har derfor en del små sår.
Når hun kradser sig, flyver der små totter pels af ind imellem...
Miss har bidt sig så meget ved haleroden at hun har et sår på str. med en 5krone, som væsker når hun bider hul i det.
Da hun er russer, har hun den kraftige underuld, og jeg kan normalvis ikke skille pelsen så meget at jeg kan se hendes hud. MEN igår da jeg børstet hende, kunne jeg på et lille område børste så meget pels af at ALT underulden omkring haleroden, røg med af.
Så kl 9.15 skal vi op og have dommen.. Ud fra min forklaring i tlf, mener dyrlægen at det er en svampe infektion der smitter ELLER at de evt. har fået hårsække mider begge to
De skal komme fastende, i tilfælde af at de skal i narkose og havde lavet celle prøver fra huden.
ØØØHHHJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KRYDS lige fingre alle sammen, for at det bare er noget der nemt behandles....
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 342
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 63
det vil jeg ikke mene... for med mindre lopperne har ku gemme sig for 5 gange kæmning på hver kat, så ved jeg sgu ikke hvor de er....
De har sidst haft lopper for 3 år siden... Og fik frontline for 3mdr siden, da jeg havde været ved en kammerat hvis hund havde lopper og vidst ikk om jeg ku ha hevet nogle med hjem...
dyrlægen snakkede nemlig også loppe eksem... men når de ikk har lopper, tror han desværre det er noget af det andet....
han snakket os allergier, men det sgu da være underligt de begge blir allergisk af samme ting inden for den samme uge...
aug 2010
okt 2007
sys tiden går ekstremt langsomt lige nu.... klokken må gerne snart blive 8,40 så jeg kan put dem i boksene og komme afsted.... tænker aaaaaalt for meget... og de tror jo også nærmest de ska dø fordi de ikk må spise... ØHJ....
okt 2007
håber jeg heller ikke... nu er der heldigvis ikke så længe før de skal proppes i kasserne og der er afgang....
ser frem til at få det overstået....
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Her krydses der alt hvad der kn krydses!
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
Er det noget hun har haft længe ?
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
okt 2007
Men ja... Jeg er lige kommet hjem. Langt om længe. Med to temmelig groggy katte.
De havde åbenbart en loppe art af en slags, så små at de kun kunne ses i hud skrabene, under mikroskop.... Og det var så spyttet fra de lopper, de begge har fået en form for eksem af
Såå... Nu står den på ekstrem hovedrengøring og vask... Og "Stronghold" pipetter i nakken 1 gang i mdr. de næste 3 mdr. og derefter Frontline hver månede i et stykke tid også.
Så nu er jeg 3800 kr fattigere... Men det var heldigvis BARE sådan noget skrammel og ikke noget alvorligt...
aug 2010
okt 2007
men det er alligevel lidt skræmmende, at de er fuld af lopper som ikke engang dyrlægen kan se, før de kommer under mikroskop.
apr 2009
Hudskrab for at finde lopper...?
Ofte er det ikke lopperne man leder efter, men eskrementerne.
De kan til gengæld være meget små. Det er små sorte prikker, som bliver røde i vand (på våd køkkenrulle). Det plejer at være det man kigger efter.
Til gengæld har jeg mange gange været ude for at folk ikke tror deres katte har lopper fordi de ikke har set nogen, eskrementerne afslører dem så.
Har du også fået noget kløe-stillende og noget til såret på den ene?
Men godt i fandt en årsag, god bedring til dem
okt 2007
så han lavede hudskrab, og der kan han efter det er kommet i mikroskop, se at der er massevis af små lopper og at kløen er eksem fra loppespyttet.....
Synes også det lyder mystisk... men det er også ligemeget.. Nu er de sat i behandling....
De har fået en kløestillende indsprøjtning begge to + en indsprøjtning med noget mod de har lopper, deres larver, pupper og æg... så skal de dryppes imorgen med det der Stronghold, og så igen om en månede og om 2 måneder... og så frontline efterfølgende.. og så rådet de mig til at begge katte om 6mdr får en indsprøjtning med det loppemiddel de fik ved dyrlægen, igen.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Prøv eventuelt at lave en søgning herinde i forum, der dukker mange tråde op med folk der beklager sig over at Frontline ikke virker.
okt 2007
aug 2010
okt 2007
dec 2007
okt 2007
apr 2009
Prøv at google inden du finder på at benytte det. Hvis du vil benytte det så læs og følg instruktionen nøje.
aug 2010
dec 2007
dyrlæge idag :(