{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

dyrlæge idag :( {{forumTopicSubject}}

Så er der kun 2 timer, til begge pigerne skal til dr.dyr smiley
Og deres "mor" glæder sig BESTEMT ikke....

Kiwi kradser sig temmelig meget omkring kraven og oppe på hovedet, mellem ørene og øjenene.. Og har derfor en del små sår.
Når hun kradser sig, flyver der små totter pels af ind imellem...

Miss har bidt sig så meget ved haleroden at hun har et sår på str. med en 5krone, som væsker når hun bider hul i det.
Da hun er russer, har hun den kraftige underuld, og jeg kan normalvis ikke skille pelsen så meget at jeg kan se hendes hud. MEN igår da jeg børstet hende, kunne jeg på et lille område børste så meget pels af at ALT underulden omkring haleroden, røg med af.

Så kl 9.15 skal vi op og have dommen.. Ud fra min forklaring i tlf, mener dyrlægen at det er en svampe infektion der smitter ELLER at de evt. har fået hårsække mider begge to smiley

De skal komme fastende, i tilfælde af at de skal i narkose og havde lavet celle prøver fra huden.
ØØØHHHJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! smiley

KRYDS lige fingre alle sammen, for at det bare er noget der nemt behandles....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrlæge idag :(
  • #1   22. nov 2011 Jeg krydser dem og håber på en opdate smiley kan det ikke være lopper ?

• #2   22. nov 2011 der kommer selvf. en update...

det vil jeg ikke mene... for med mindre lopperne har ku gemme sig for 5 gange kæmning på hver kat, så ved jeg sgu ikke hvor de er....
    De har sidst haft lopper for 3 år siden... Og fik frontline for 3mdr siden, da jeg havde været ved en kammerat hvis hund havde lopper og vidst ikk om jeg ku ha hevet nogle med hjem...

dyrlægen snakkede nemlig også loppe eksem... men når de ikk har lopper, tror han desværre det er noget af det andet....
    han snakket os allergier, men det sgu da være underligt de begge blir allergisk af samme ting inden for den samme uge...

• #3   22. nov 2011 Ja det lyder underligt smiley men krydser og tænker på jer smiley

• #4   22. nov 2011 mange tak...
    sys tiden går ekstremt langsomt lige nu.... klokken må gerne snart blive 8,40 så jeg kan put dem i boksene og komme afsted.... tænker aaaaaalt for meget... og de tror jo også nærmest de ska dø fordi de ikk må spise... ØHJ....

• #6   22. nov 2011 mange tak.... nej det er bestemt ikke sjovt....
    håber jeg heller ikke... nu er der heldigvis ikke så længe før de skal proppes i kasserne og der er afgang....
    ser frem til at få det overstået....

• #7   22. nov 2011 Åh det lyder ikke sjovt.

Her krydses der alt hvad der kn krydses!

• #8   22. nov 2011 Marika, det lyder som allergi. min ene kat kløede sig også i øre, hoved. Og hun har fået konstateret allergi.
    Er det noget hun har haft længe ?

• #9   22. nov 2011 Men held og lykke smiley

• #10   22. nov 2011 Noget nyt ?
    smiley

• #11   22. nov 2011 Sophia... Det er begge katte....

Men ja... Jeg er lige kommet hjem. Langt om længe. Med to temmelig groggy katte.

De havde åbenbart en loppe art af en slags, så små at de kun kunne ses i hud skrabene, under mikroskop.... Og det var så spyttet fra de lopper, de begge har fået en form for eksem af smiley

Såå... Nu står den på ekstrem hovedrengøring og vask... Og "Stronghold" pipetter i nakken 1 gang i mdr. de næste 3 mdr. og derefter Frontline hver månede i et stykke tid også.

Så nu er jeg 3800 kr fattigere... Men det var heldigvis BARE sådan noget skrammel og ikke noget alvorligt...

• #12   22. nov 2011 Nå heldigvis det ikke var andet eller hvad man skal sige smiley håber det snart går i sig selv smiley

• #13   22. nov 2011 ja heldigt det ikke var mider i huden eller hårsække eller lignende...
    men det er alligevel lidt skræmmende, at de er fuld af lopper som ikke engang dyrlægen kan se, før de kommer under mikroskop.

• #14   22. nov 2011 Det lyder mystsisk i mine ører .....
    Hudskrab for at finde lopper...?

Ofte er det ikke lopperne man leder efter, men eskrementerne.
    De kan til gengæld være meget små. Det er små sorte prikker, som bliver røde i vand (på våd køkkenrulle). Det plejer at være det man kigger efter.

Til gengæld har jeg mange gange været ude for at folk ikke tror deres katte har lopper fordi de ikke har set nogen, eskrementerne afslører dem så.

Har du også fået noget kløe-stillende og noget til såret på den ene?
    Men godt i fandt en årsag, god bedring til dem
    smiley

• #15   22. nov 2011 dyrlægen kunne intet se, andet end sårene og nogle rødlige plamager efter kløen....

så han lavede hudskrab, og der kan han efter det er kommet i mikroskop, se at der er massevis af små lopper og at kløen er eksem fra loppespyttet.....

Synes også det lyder mystisk... men det er også ligemeget.. Nu er de sat i behandling....

De har fået en kløestillende indsprøjtning begge to + en indsprøjtning med noget mod de har lopper, deres larver, pupper og æg... så skal de dryppes imorgen med det der Stronghold, og så igen om en månede og om 2 måneder... og så frontline efterfølgende.. og så rådet de mig til at begge katte om 6mdr får en indsprøjtning med det loppemiddel de fik ved dyrlægen, igen.

• #16   22. nov 2011 Hvis jeg var dig ville jeg behandle med Advantage i stedet for Frontline da lopperne mange steder i landet er blevet resistente overfor Frontline.

Prøv eventuelt at lave en søgning herinde i forum, der dukker mange tråde op med folk der beklager sig over at Frontline ikke virker.

• #17   22. nov 2011 okay det er også "bare" som efter behandling efter de måneder med det fra dyrlægen... men det vil jeg da lige ta til eftertragtning smiley

• #18   22. nov 2011 Jeg har brugt frontline i alt den tid jeg har haft kat og for 3 mdr siden fandt jeg fandme lopper på min hankat 1 uge efter de havde fået så nu bruger jeg advantage

• #19   22. nov 2011 er det også noget man kan købe ved dyrehandler osv ???

• #20   22. nov 2011 Ja og på apoteket.

• #21   22. nov 2011 super. tak

• #23   23. nov 2011 Jeg prøvede lige at google "Trinol 810", det ville jeg IKKE anvende.

Prøv at google inden du finder på at benytte det. Hvis du vil benytte det så læs og følg instruktionen nøje.

• #24   23. nov 2011 Winnie w nej det var ikke nye lopper men store !! Havde heldigvis tid hos dyrlægen den dag og hun fandt nye æg og gamle lopper eller hvad man kalder det for ! Så det var hende som anbefalede jeg stoppede smiley

• #25   23. nov 2011 Min dyrlæge (som er en af DK´s dygtigste) er helt holdt op med at føre Frontline i deres klinik fordi det ikke virker.

Kommentér på:
dyrlæge idag :(

Annonce