Hun bliver skør {{forumTopicSubject}}
Yatzy er i øjeblikket på skånekost (dyrlægens råd), fordi hun har haft tynd mave. Men hun er tilsyneladende ved at blive skør af at blive fodret med små mængder ofte. Normalt får hun 45 g vådfoder morgen og aften, og har så tørfoder hele dagen. Men nu er hun blevet helt tosset. Hun tigger konstant (hun går rundt og hyler) og kradser meget voldsomt på køkkendøren (hvor maden er). Hun virker efterhånden helt ulykkelig. Jeg har stille og roligt skruet op for portionstørrelsen siden i Torsdags hvor hun begyndte på skånekosten. I dag har hun fået, hvad der er angivet på poserne, at en kat af hendes størrelse bør have. Men hun lyder som en der bliver sultet, og opfører sig helt umuligt- gør alt det hun godt ved, at hun ikke må, og for længst er holdt op med at gøre.
Er det normalt? Og kan jeg gøre noget? Og hvad med når hun skal til at styre sit eget indtag af mad igen? Jeg er bange for, at hun foræder sig fuldstændigt.
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
jan 2010
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
jan 2010
Jeg tror også, jeg vil begynde at give lidt tørfoder fra i morgen.
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
jan 2010
Jeg tilbød hende lidt tørfoder i morges. Men hun snuste bare til det, og gik så ud for at kradse på køkkendøren igen. Så jeg tror hun måske er lækkersulten og ikke rigtigt sulten.. Hun plejer jo kun at få vådfoder 2 gange dagligt (+så meget tørfoder hun kan æde), og ikke hele dagen.
I går nåede vi op på normal mængde (hun har altså fået en mindre mængde mad fra Fredag eftermiddag og Lørdag), så hun er ikke blevet "sultet" i flere dage. i mine ører giver det også god mening at der skal være lidt mindre mad i systemet, hvis der er kluder i det.
jan 2010
jan 2010
men i morgen begynder vi stille og roligt at gå over til hendes normale kost igen, så håber jeg hun bliver normal igen.
Hun bliver skør