{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Hun bliver skør {{forumTopicSubject}}

Yatzy er i øjeblikket på skånekost (dyrlægens råd), fordi hun har haft tynd mave. Men hun er tilsyneladende ved at blive skør af at blive fodret med små mængder ofte. Normalt får hun 45 g vådfoder morgen og aften, og har så tørfoder hele dagen. Men nu er hun blevet helt tosset. Hun tigger konstant (hun går rundt og hyler) og kradser meget voldsomt på køkkendøren (hvor maden er). Hun virker efterhånden helt ulykkelig. Jeg har stille og roligt skruet op for portionstørrelsen siden i Torsdags hvor hun begyndte på skånekosten. I dag har hun fået, hvad der er angivet på poserne, at en kat af hendes størrelse bør have. Men hun lyder som en der bliver sultet, og opfører sig helt umuligt- gør alt det hun godt ved, at hun ikke må, og for længst er holdt op med at gøre.
Er det normalt? Og kan jeg gøre noget? Og hvad med når hun skal til at styre sit eget indtag af mad igen? Jeg er bange for, at hun foræder sig fuldstændigt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun bliver skør
  • #1   20. nov 2011 er hendes afføring blevet normal igen?

• #2   20. nov 2011 Ja den ser helt normal ud igen.

• #3   20. nov 2011 Men dyrlægen sagde, at afføringen skulle være normal i 3 dage, og så kunne jeg blande hendes normale foder med skånekosten i 3-5 dage, før hun måtte spise normalt igen. Det har set fint ud i 2 dage nu.

• #4   20. nov 2011 jeg tror at jeg havde begyndt at lade maden stå fremme til hende. Selvfølgelig holde øje med om afføringen blir tynd igen, men ellers blande det med det normale... Det lyder for mig som om hun er sulten, og det er jo ikke sjovt for hende at gå og være sulten hele tiden smiley

• #5   20. nov 2011 Sådan tænker jeg også, at hun er sulten.. Men hun fik en portion af ca. 25 g for under en time siden, men nu står hun derude og kradser igen:/ Hun kan da ikke allerede være sulten igen..
    Jeg tror også, jeg vil begynde at give lidt tørfoder fra i morgen.

• #6   21. nov 2011 Maiken> Den har nok også været meget sulten, hvis den i flere dage har fået mindre mad end det der står på posen. Hun har jo i princippet fået for lidt mad i tre dage:-/ Er det dyrlægen der har rådet dig til at give hende så lidt mad? Som regel er de mængder der er angivet på poserne den absolutte minimumsvægt, da det jo er et godt salgstrick. Så rækker posen jo lidt længere.. Jeg syntes bare at du skal give hende lidt mere mad. Hvis hendes afføring har været normal i to dage, tror jeg sagtens at hun kan tåle en større mængde mad. Det er jo samme mærke som hun har fået de andre dage:-)

• #8   21. nov 2011 Dyrlægen angav mængden 2 teskefulde 8 gange i døgnet, og så trappe op til normal mængde stille og roligt. Dog har hun fået en del mere, da hun jo var sulten.
    Jeg tilbød hende lidt tørfoder i morges. Men hun snuste bare til det, og gik så ud for at kradse på køkkendøren igen. Så jeg tror hun måske er lækkersulten og ikke rigtigt sulten.. Hun plejer jo kun at få vådfoder 2 gange dagligt (+så meget tørfoder hun kan æde), og ikke hele dagen.
    I går nåede vi op på normal mængde (hun har altså fået en mindre mængde mad fra Fredag eftermiddag og Lørdag), så hun er ikke blevet "sultet" i flere dage. i mine ører giver det også god mening at der skal være lidt mindre mad i systemet, hvis der er kluder i det.

• #9   21. nov 2011 Og Felis hun har ikke bare haft "Lidt tyndskid". Hun har haft skiftevis helt umulig mave og bare lidt blød afføring siden hun blev steriliseret for 5 uger siden. Så jeg går altså ikke og holder meget styr på min kats mad bare pga. "Lidt tyndskid". Der har været grund til at bekymre sig for hendes bugspytkirtel, og hun har også haft en ordentlig gang influenza, som hun stadig er i behandling for. Så nej, min kat har ikke bare lidt dårlig mave, der er en grund til, at jeg lige nu styrer hendes indtag af mad - det ville helt sikkert gøre hendes mave umulig igen, hvis jeg bare stilte tørfoderet frem som jeg plejer, og gav hende en stor portion vådfoder morgen og aften.

• #11   21. nov 2011 Okay. Jeg for måske også lidt i flint der:) Sorry. Nok mest fordi jeg har lidt dårlig samvittighed over at hun har opført sig så sært.. Det er bare svært at gå imod dyrlægens anbefaling, for han virkede absolut meget kompetent og grundig. Meget bedre end den sidste vi var ved.
    men i morgen begynder vi stille og roligt at gå over til hendes normale kost igen, så håber jeg hun bliver normal igen.

Kommentér på:
Hun bliver skør

Annonce