17. jun 2007 Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 32 Svar: 138
Vores katte slås voldsomt {{forumTopicSubject}}
Vi har to hunkatte, 1 på 4 år (Kelly) og en på halvandet år (Malou). Ingen af dem er neutraliserede og har fået p-piller. I fredags bestilte vi dog tid til neutralisering som kommer til at foregå imorgen, mandag. Vores problem er, at de seneste to uger har de to piger slås frygteligt. Den "store" (huskat på 4) tryner den "lille" maine coon blanding så meget, at vi er bange for at hun vælger at flytte. Her til aften eskalerede det, de skreg og spruttede og er begge løbet ud af lemmen, og er ikke set siden. Malou har stor respekt for Kelly, især fordi at hun ofte får en pedal bare de går forbi hinanden. Det er kommet så langt ud, at min mor på nuværende tidspunkt er begyndt at snakke om at få Kelly aflivet, hvilket jeg har svært ved at acceptere, det kan ikke være rigtigt at det ikke kan lade sig gøre at de to katte kan leve i samme hus. Jeg forlanger ikke at de skal ligge og putte eller noget, men det kunne bare være så skønt hvis de kunne bo under samme tag uden at slås. Jeg er bekymret for at Kelly ikke bliver bedre ved neutralisering.. Hun har altid været meget strid og halvaggressiv, også før vi fik Malou. Hvad kan jeg gøre for at forebygge et evt. slagsmål efter neutralisering? Nogen der har erfaring med dette i det hele taget? Gode råd modtages med kyshånd.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 32 Svar: 138
Anja - Jeg er helt enig i at det ikke er grund nok, for værre er hun ikke. Men jeg tror ærlig talt ikke at der er nogen der vil have hende, hun angriber børn og andre dyr i hendes højde, og er ikke nem at have med at gøre. Mere en slags "kigge-kat" hvilket hun er hos os, vi lader hende få den fred hun vil have og så må hun opsøge kontakt til os når hun har lyst Kelly er desværre ikke blevet passet ordentligt, vi hentede hende da hun var 6 uger (hvilket vi IKKE var klar over da vi fik hende, i annoncen stod der 12 uger) hun boede alene, moderen var flyttet med kvinden i familien da hun flyttede fra manden, og manden var på udlandsrejse og havde efterladt killingen i hans mors varetægt (hun kom en gang om dagen og fodrede) så hun har desværre ikke haft de optimale forhold for at blive en normal kat. Vi elsker hende højt og prøver at give hende det hjem hun fortjener, for hun har ikke haft det nemt - men jeg tror ikke at det rette ville være for hende at flytte et andet sted hen, hvis det ikke bliver bedre mellem hende og Malou. Jeg tror ikke at hun er psykisk stabil nok til det. Jeg er ikke typen der går ind for "køb og smid væk" med dyr, og netop derfor, synes jeg at en aflivning ville være bedste alternativ, hvis hun ikke trives med Malou. Det er svært at have en kat som hende i et byhus som vores hvor der er et rand af mennesker, børn, voksne, andre dyr osv, men vi gør det bedste vi kan for hende, og håber at hun falder lidt ned efter neutraliseringen Intet er jo besluttet endnu, for ellers var der jo ingen grund til at forsøge at få hende neutraliseret overhovedet. Vi håber det bedste for vores to missere, og ønsker kun det bedste for dem
sep 2008
Hvis ikke jeg havde fået hende solgt, var hun også blevet aflivet, da jeg umuligt selv kunne have hende. Bla. fordi at min nevø på dengang 3 år, tit var hos mig, var sindsygt bange for den. Og så blev det selvfølgelig katten der blev valgt fra. Så jeg forstår godt jeres overvejelser, hvis katten virkelig er så "sær". Det er jo også et tegn på at hun ikke trives, sådan rent psykisk. Har i snakket med dyrlægen om det? Jeg tror nemlig ikke at hun ændrer adfærd. Det gjorde min ikke, efter jeg fik hende steriliseret:-(
jun 2007
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 29
Men du er da velkommen til at hente inspiration i det hylder osv som jeg har sat op, men et par skabe de kan komme op på, kan være mindst lige så godt
http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=13393
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
jun 2007
jun 2007
sep 2008
jun 2007
feb 2010