{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og gasovn ?
  • #3   12. nov 2011 Tak Susan smiley de har ikke nogen hylde højt oppe da de ikke gider at ligge på den smiley ja jeg har jo sagt det er underlige katte jeg har smiley

• #4   12. nov 2011 Jah har jeg også erfaret at man sagtens kan have.
    Som Susan siger, kan de mærke og høre det. Det er ligesom sterinlys herhjemme.. Vores Hector synes det er sååå flot at kigge tæt på men han stopper selv når han kan mærke det bliver for varmt for snuden. Dog tør jeg ikke have lys på den måde uden opsyn for Hector kender ikke rigtig hans hale og den kan han godt komme til at ligge ovenpå et fyrfadslys! smiley

• #6   12. nov 2011 Thilde min Laura kan heller ikke finde ud af at bruge sin hale i nærheden af et stearinlys smiley så jeg har os kun lys hvor hendes hale ikke kommer smiley
    Susan tak du er sku en skat smiley

• #8   12. nov 2011 Jeg er lige flyttet til et hus med brændeovn og var selvfølgelig meget nervøs for om kattene kunne finde på at hoppe op på den mens den var brandvarm. Men fra start af har de gået en kæmpe bue udenom, når den er tændt. Til gengæld er de meget tæt på når den er kold eller jeg roder med asken. Så jeg tror ikke du skal være så bekymret for din kat. Mine bekymringer er heldigvis faldet helt til jorden.

• #9   12. nov 2011 Marianne -jeg har haft brændeovn og de elskede den smiley tænkte bare om en gasovn evt udgav nogle gasser som de ikke kan tåle eller noget !

• #11   12. nov 2011 Puha Susanne godt du var der !!

• #12   12. nov 2011 Ja det har jeg også prøvet Susanne. Puuha et chok man får. Men kan alligevel ikke lade være med at grine over det forvirrede blik de så sender en når de ikke har fattet noget.. "hva sker der her?!"

• #13   13. nov 2011 Ellers kan man få sådan en lille olieradiator i Jem&Fix til 200 kr. til at sætte i stikkontakten. Sådan en bruger jeg til min førstesal, da de andre radiatorer der er deroppe ikke virker. Jeg ville ikke bryde mig om at have en gasovn tændt, når jeg ikke er hjemme. Og hvis du slukker den hver gang du ikke er hjemme, så bliver det meget hurtigt meget dyrt at varme huset op. Men ellers er der jo også el-radiatorer, de koster heller ikke alverden. Tror at de forskellige muligheder har nogenlunde samme forbrug. Radiatorer er bare mere sikre:-)

• #14   13. nov 2011 Anja har el radiator ! Og er du klar over hvor meget sådan en olie radiator koster at bruge i strøm ? Der var et år min fjernvarme ikke virkede da jeg boede et andet sted og jeg fik et strøm smæk på 9000 kr smiley grunden til jeg vil bruge en gasovn er for at varme mere op og billiger så jeg ikke skal betale for så meget strøm smiley

• #16   13. nov 2011 Caroline> WOW! det lyder vildt. Jeg brugte olieradiator hele sidste vinter og det var en temmelig kold vinter, men jeg havde den nu heller ikke skruet helt op. Så måske derfor det ikke var så dyrt for mig...

Susan> Det er elradiatorer der holder huset varmt, så de kan ikke luftes ud:o) Men skal bare ha' købt et par nye. Jeg bor til leje i huset, og vidste ikke hvor længe jeg skulle bo her, så jeg ville ikke købe nye radiatorer sidste år, da jeg ikke ejer huset:-)

• #17   13. nov 2011 Anja - jeps og derfor skal jeg IKKE bruge sådan en igen smiley har både en gas og petroleums ovn som jeg har lånt og må se hvilken en jeg vil bruge smiley for så man os lidt styr på hvor meget jeg bruger og er ikke bange for ekstra regninger smiley har min el radiator stående på 17/18 grader så der ikke er koldt når jeg ikke er hjemme og den skal ikke være tændt når ikke jeg er her smiley

• #18   13. nov 2011 Caroline> Okay. Ja, så bliver der heller ikke helt koldt, når du slukker for gasovnen:-) Jeg troede at du ville varme hele huset op med gas. Og så tror jeg nemlig at det er dyrere end el:-)

• #19   13. nov 2011 Det absolut billigste ville være at fyre op med pilleovn. De koster kassen men man kan få dem hvor de ligner en alm. brændeovn eller mindre endda eller indsatse til væggen. Og så varmegenanvendings anlæg. Mange penge, men også rigtig mange penge at spare i det long run.

• #20   13. nov 2011 Thilde> Ja, det er der ingen tvivl om. Altså at pillefyr er den billigste form for varme. Men nu er det kun midlertidigt at hun skulle bruge gasovnen:-)

• #21   13. nov 2011 Jah men mente til den tid. Hun skriver selv brændeovn om et år, hvor jeg bare ville anbefale pilleovn. Er i hvert fald billigere, og nemmere at styre rent opvarmningsmæssigt igennem hele dagen når man ikke er hjemme :o) Og dermed også sundere, pga rigtig optænding.

• #22   13. nov 2011 Nu er det noget min udlejer har bestemt smiley og får gratis brænde fra mit job så tror nok en brændeovn er billigst der smiley

• #23   13. nov 2011 Hehe såå du heldig smiley
    Jah jeg sammenlignede med brændeovns briketter og træpiller, og så selvf miljøet, men som du sagde, er det udlejeren der bestemmer smiley

• #24   13. nov 2011 Thilde> Nååå ja. På den måde. Ja, jeg gad også godt at have pillefyr. Men jeg lejer huset med forbrug, så jeg giver samme beløb hver måned:-) Meen med de kolde vintre vi har haft, så frygter jeg da lidt en huslejestigning, da el-varme er monster dyrt!

• #25   13. nov 2011 Vi har heldigvis fjernvarme og jeg tror at vi giver 250,- om måneden i vintermånederne - det er dog inkluderet i huslejen så vi enten skal betale mere eller få tilbage når opgørelsen kommer. *krydser fingrer*

Kommentér på:
Katte og gasovn ?

Annonce