4.152 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 244 Svar

Vanrøgt !!!!!!!!! Vanrøgt !!!!!!!!!

Kunne snart ikke forestille mig et værre scenarie.
Ved ikke om man må fortælle hvem brugeren er herinde, men hun har maine coon katte til salg pt.
Har givet en udstemme!

I annoncen stod der han var salgsklar idag. Viste sig han kun var 7 uger. Med masser af øjenbetændelse. Faren lignede slet ikke en ægte maine coon.

Det første vi ser er nogle udekatte, den ene mangler en hale. Der var over 30 katte, mega udsultede !!!!
Lugten af kat tog vi hele vejen hjem igen og det første vi gjorde var at spritte hænder.

Jeg er simpelthen så chokket.... Kan man gøre noget ????

Det gør så ondt i mit hjerte at være vidne (og have viden) til at der er SÅ mange katte, at forskellige racer og blandinger, som lider !!!!!!!!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vanrøgt !!!!!!!!!
  • #1   28. okt 2011 Er det en reg opdrætter..

• #2   28. okt 2011 Nej

• #3   28. okt 2011 men kontakt dyrens beskyttelse. puha det er så svært--
    kan du ikke sende en pb med et link

• #4   28. okt 2011 hmm så er den svære..

• #5   28. okt 2011 Så kan man intet gøre ???
    Stakkels dyr!

• #6   28. okt 2011 prøv at kontakte dyrens beskyttelse..

Det er svært at gøre noget..

• #7   28. okt 2011 Eller hvis det er meget slemt politiet.

• #9   28. okt 2011 PB ? Og ja som de andre siger meld det til dyreværnet

• #10   28. okt 2011 Jeg vil også meget gerne have en pb og ja jeg siger som de andre at du skal melde det til politiet og dyrenes beskyttelse

• #12   28. okt 2011 Ved ikke hvor det kan meldes, så lyt du blot til det andre smiley
    Dog vil jeg rigtig gerne have en PB med et link, så man ved hvilken opdrætter ens katte-interesserede venner skal holde sig fra, hvis du vil. smiley

• #13   28. okt 2011 Er du sød at sende mig en PB.
    det er frygteligt når man kommer sådan et sted. Har prøvet det selv, og man ville sådan ønske man kunne rede dem alle, og klappe ejeren en med en beskidt kattebakke...

• #14   28. okt 2011 PB sendt til alle.
    Hun har selvfølgelig redigeret annoncen til at de først er salgsklare i uge 48.. fusker !!!!! er så harm

• #15   28. okt 2011 De skal ikke have lov til at slippe godt fra det !

• #16   28. okt 2011 har lige set annoncen. hmm...det vil nokvære en god ide at melde det til dyrenes beskyttelse. så kan de tage ud og se på det.

er det dig der kigger på kat ? kan se du har en killing til salg selv, og den anden dag kom du af med den anden du har...så undrer det mig lidt at du er ude at kigge på en ny ? :o)

• #17   28. okt 2011 mette L,
    solgte Mawnus fordi han var døv.
    Havde købt Zilke kort inden.
    Endten skal jeg sælge Zilke og stoppe med at have kat eller også skal jeg have en legekammerat til hende som IKKE er døv.
    Vil helst finde en legekammerat til hende. Der er bare ikke lige så mange MC i øjeblikket, uden tavle.

• #18   28. okt 2011 nåh oki :o)
    så bare du skrev at du ikke havde råd til at kasterere ham, og derfor solgte ham...er ellrs sikker på, at det havde hjulpet rigtig meget på det :o)
    synes det er rigtig mange mainecoon både med og uden tavle.

• #19   28. okt 2011 Kan du ikke også sende mig en pb med linket? Jeg vil da også meget gerne undgå at nogle jeg kender og for dens sags skyld også alle andre, handler med sådan én:-(

• #20   29. okt 2011 vil også meget gerne bede om en pb smiley

• #22   29. okt 2011 Jeg ville også gerne bede om en PB, men kan se bruger er frosset?
    Det er vel ikke pga. denne sag, hun ville jo bare vide hvad hun skulle gøre i denne situation?

• #23   29. okt 2011 har fundet den annonce der er tale om, og tror det er pga. en anden annonce vedkommende har at de 2 brugere er blevet frosset. De har kommenteret hvor det ikke var ang. annoncen.

• #24   29. okt 2011 *Faren lignede slet ikke en ægte maine coon.* - øh, nej, du kigger på katte uden stamtavle?
    Men jeg håber da, at du anmelder den pågældend BYB'er - og får neutraliseret dine missere, uanset at du nu bruger pengene fra den solgte på en ny.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 61
    #25   29. okt 2011 Jamen - kan jo se at jeg bliver svinet her.

Hun (MH) kom for at se på de her killinger: http://www.kattegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=23458 - hvor står der at de er salgsklare ???

Vanrøgt: Ja. vi har mange katte - men de får alt det mad som de kan spise, så INGEN er udsultede.

Hvid med sår: nejda, han har noget sort på forpotterne - vil med glæde tage alle de billeder til alle dem der ønsker det fra enhver vinkel - hvis nogen af vore katte er syge, kommer de til dyrlægen !!!! MH var ikke nærmere end 2 meter på den hvide, så hvordan kan hun påstå at den har sår. Desuden påstod hun at killingen havde polytå - nu har vi talt efter en 5-6 gange og den har kun 5 tæer - tror ikke hun kan se ordentligt smiley

Kat uden hale: Jeps, det var en vi fik fra nogen der skulle flytte og ikke kunne få den med - den havde fået halen i klemme da den var 8 uger og den kunne ikke reddes og måtte opereres af.

Og HELT generelt: Ja, vi HAR mange katte - men vi har hjulpet (og gør det stadig) mange af med deres katte, når de står i en sitaution, hvor de må af med deres katte - vi har et stort hjerte for katte.

Desuden har vi et STORT hus og marker rundt om og 700 m til nærmeste asfalt med en smule trafik, så kattene har det godt her - de kan komme ud i den frie luft når de vil og ind igen.

Hvis nogen skulle være i tvivl om at vore kate har det godt, er de velkommen til at komme forbi og kigge.

Men jeg er glad for at det ikke bliver MH der får en af vore killinger, for hun er åbenbart ikke heeeelt rask i roen smiley

mvh

Lene

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#26   29. okt 2011 Nåja - så lige en ting til - jeg har IKKE rettet annoncen mht hvornår de er salgsklare - jeg har været åben helt fra start om hvornår de var klare til afhentning - evnt bed adminstrator fra siden om at kigge hvornår der er rettet i annoncen - det er der nemlig ikke siden oprettelsen d. 22/10

mvh

Lene

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#27   29. okt 2011 Vedr. øjenbetændelse....når mine killinger og katte får øjenbetændelse kommer de altså i behandling, hvad de også er pt. det fortalte jeg også

mvh
    Lene.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#28   29. okt 2011 Vedr. dyrernes beskyttelse og politi....de skal være så velkommen, husk også at kontakte dyrenes stemme og kattens værn.
    Mvh. Lene.

• #29   29. okt 2011 Når vi snakker om vanrygt af dyr, kan jeg med STOR velsignelse henvise til foreningen der hedder ALLE DYRS RET.

Her bliver man blive taget meget seriøs (efter min erfaring), i modsætning til mange andre dyre-hjælps-foreninger.

• #30   29. okt 2011 Poly-tå har da heller ikke noget med vanrøgt at gøre. Det er meget normalt med Maine Coon-racen. Jeg har to poly'er og de lider på ingen måde under det:-S

• #31   29. okt 2011 lene, du skriver du har mange katte. må jeg spørge om, hvad er mange :o) ?

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#33   29. okt 2011 Poly-tå: Hvis nogen af killingerne havde haft det, havde vi skrevet det i annoncen - intet skal være skjult.

Antal katte: Pt har vi 14 som er inde/ude katte og 7 som er rene udekatte - de sidste er et par ukastrerede hankatte (som vi ikke vil have til at markere indefor) og resten hunkatte som af egen drift har valgt at være ude - ikke nogen VI holder ude.

mvh

Lene

• #34   29. okt 2011 Det er da ikke vanrøgt at have mange katte..

det er vanrøgt, hvis de ikke bliver passet..

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#35   29. okt 2011 Tak til Susan, for at hun lige kunne fortælle at det var korrekt at jeg IKKE har ændret i annoncen på noget tidspunkt.

Hvis der er yderligere spørgsmål eller ønsker om billeder, videoer eller andet, så bare skyd - jeg har intet at skjule.

mvh

Lene

• #36   29. okt 2011 Hæfter mig ved ukastrerede ude-hankatte.. Hvorfor er de ikke kastrerede?

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#37   29. okt 2011 Hanne: De bliver alle passet og nusset som de skal - man bliver lidt øm i fingrene fra tid til anden af alt det kæleri, for de stopper ikke, men man må jo lide lidt smiley Alle (også MH i går - sagde hun da) kan se at de alle er kælekatte som er vant til at blive gramset på.

mvh

Lene

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#38   29. okt 2011 Vi kastrerer /neutraliserer ikke vores katte, fordi de skal have lov til at være 100 % katte - vi har dog en kastreret hankat inde også (en værre kælegøj :-)) som vi har fået udefra og når hunkattene kommer i løbetid, holder vi dem inde efter bedste evne.

mvh

Lene

• #39   29. okt 2011 ja synes også lene har gjort det godt susan :o)))

mange har endnu flere katte, så om det er mange kommer jo an på øjnene der ser :o).

hvorfor M H reagerer som hun gør må vi jo lade stå i det uvisse.
    men personligt bryder jeg mig ikke om, at man går af med en kat og så bare anskaffer sig en ny....

• #41   29. okt 2011 Lene H> Min pointe var også bare at det ikke er synd for en kat at være poly:-) Så hvis MH er forarget over det, så tvivler jeg måske lidt på hendes dømmekraft. Men altså, nu er det kun MH der har været hjemme hos dig og se kattene og hvis hun mener at det bliver vanrøgtet, så må hun jo melde det. Vi andre havde kun hendes historie og der er jo altid 3 sider af én sag,-Din, min og den rigtige:-)

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#42   29. okt 2011 Mange tak Mette smiley Jeg tror bare at hun blev lidt skuffet over at hun måske ikke lige havde læst ordentligt i annoncen, og at hun ikke kunne få ham med det samme. Man bliver lidt ked når man bliver udstillet på den måde, når man ved at man behandler sine dyr godt.

Mvh.
    Lene.

• #43   29. okt 2011 Lene H - Okay. Der kan jeg se at vi har to helt forskellige meninger om hvad 100 % kat mener ;-))

Mette L - Helt enig. Så kan man ikke være særlig knyttet til den, man fra start har valgt.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#44   29. okt 2011 Ok Susan , så har jeg lige (mis)forstået dig, men helt ok smiley

• #46   29. okt 2011 thilde - nej og den ene er kun 14 uger - og tilsalg. så der er ikke givet mange chancer...

• #47   29. okt 2011 Ikke nok med at hun lige har solgt sin døve kat, men hun har også den anden til salg og hun har kun haft den i en uge! Så virker det godt nok ikke som en særlig velovervejet beslutning.

• #48   29. okt 2011 nemlig jersper - men det er sjældent sådan det bliver set på i katteverdenen.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#49   29. okt 2011 Jesper - der er altid 2 sider af samme sag.

Vi har gennem tiden solgt en del killinger, men det er dog første gang vi har oplevet at en har skrevet så grimt om os - tværtimod har vi oplevet flere der er kommet tilbage og ville have flere/nye killinger af os eller endda har anbefalet os til deres venner/omgangskreds og det ville de vel ikke gøre hvis vi virkelig behandlede vores katte som MH har beskrevet.

mvh

Lene

• #50   29. okt 2011 Jep.. Jesper og Mette..der er altid to sider.. uanset hvad..

• #51   30. okt 2011 Der kan man bare se smiley Synes dog stadig det er uansvarligt at have så mange intakte dyr. Man kan jo ikke sikre alle de killinger gode hjem smiley

Lene: Må man spørge hvorfor du synes det er slemt at neutralisere dem? Som jeg ser det er der kun fordele medmindre man går op i avl. På mange bedre er kattene også bedre tjent med en neutralisering men kan da godt se det vil blive en dyr affære med så mange dyr men så burde man ikke have så mange eller så kunne man nøjes med kun at fikse hunkattene

• #52   30. okt 2011 Og må man spørge hvordan du sikre dine killinger gode hjem?

• #53   30. okt 2011 Moren til killingerne står som værende *KUN kælekat* gentagende gange på dens profil. Hvorfor pludselig dette holdningsskifte?

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#54   30. okt 2011 Trine.. der er mange delte meninger om neutralisering af hankatte og vi har altså valgt IKKE at neutralisere vores. Vi har jo alle hver vores holdning.

Med hensyn til gode hjem til killingerne, ....ja det er noget man kan mærke på folk, og de mennesker vi har solgt killinger til har ALLE vendt tilbage med nye billeder om hvordan de har det.

Pivnu.. hun er KUN kælekat - at hun så går hen og får killinger er jo naturens gang og ikke planlagt. Så det er ikke noget med holdningsskift.

mvh

Lene

• #55   30. okt 2011 Desværre går det med katte alt for stærkt med at producere killinger "naturens vej"

Jeg bruger mine hanner kort tid, de bor på et værelse for sig selv med en katteven eller to. Det gør de fordi det er mindre stressende for dem at være væk for hunnerne og fordi jeg ikke vil have hele huset nedpisset.

Det tærer på katte at være fertile - hormonerne styrer deres liv

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#56   30. okt 2011 Vi retter lige lidt i din tekst:

"Desværre går det med mennesker alt for stærkt med at producere børn "naturens vej"

Jeg bruger mine hanner kort tid, de bor på et værelse for sig selv med en drengeven eller to. Det gør de fordi det er mindre stressende for dem at være væk for hunnerne og fordi jeg ikke vil have hele huset nedpisset.

Det tærer på mennesker at være fertile - hormonerne styrer deres liv"

Ups - prøv at tænke på det på den måde - katte er NATURLIGT fertile - hvorfor i alverden skal vi skabe kunstige væsner, for at gøre os mennesker tilfredse med deres opførsel og væremåde ???

mvh

Lene

• #57   30. okt 2011 Lene H : Du kan ikke sammenligne mennesker og katte
    Vi mennesker styrer selv hvornår vi vil have børn og hvornår.

kattene kan få flere kuld om året og hunkattene kan få diverse underlivssygdomme og være i løbetid konstant hvis de ikke bliver neutraliseret eller parret.

• #58   30. okt 2011 rettelse Vi mennesker styrer selv hvornår vi vil have børn og om vil vil have børn

• #59   30. okt 2011 Altså nu har jeg lige siddet og læst hele tråden igennem - og hold da for søren helt op! Jeg vil dog som Susan forbeholde mig neutral med hensyn til de anklager der er fløjet gennem luften.

Jeg hæftede mig dog ved Lene's og Lis' lille snak om fertile katte vs. ikke-fertile katte.
    Lene du siger at fertile katte er naturlige katte, og at sådan er de skabt fra guds side. Det ha du så evig ret i, men jeg kan samtidig også se det på min egen Smokey. Han er pt. fertil men har tid den 8 november til kastration (og øremærkning og chipning). Jeg har altid haft til hensigt at han skal kastreres, men jeg må dog sige at min beslutning bare er blevet forstærket igennem den første måned jeg nu har haft ham. Man må endelig ikke tage fejl af det jeg skriver, han er en fantastisk kat som jeg vil gøre alt for. Han er uden tvivl min øjesten! MEN. Når det kun er mig der er hjemme er han en rolig kat. Han er stadig killing så ja han får nogle hyperanfald engang imellem, men nogle gange er det altså også hormonerne der får en djævel til at fare i ham, og da han jo er ene-barn så synes jeg ikke han skal have en masse hormoner til at skabe "ubalance" hos ham engang imellem. Desuden så komme der også lidt mere ro på ham hvilket er noget der bestemt mangler når jeg har gæster for der er han ekstra aktiv. Hvorfor det ved jeg ikke, men jeg kan jo ikke have at han hopper hen over min farmor når de er på besøg fordi han lige mener han skal løbe med 180 km/t igen.
    Desuden skal han ikke bruges til avl.

Men igen, vi har alle vores egne meninger om sagen. Hvis katten "kan holde til det" forstå mig ret, men det er ikke alle personligheder der kan holde det at være fertile, så synes jeg da at man skal holde dem fertile hvis det er det man gerne vil.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#60   30. okt 2011 Tror bare vi stopper den her neutraliseringens debat - du har dit synspunkt og jeg har mit - og der stopper det bare !!!

mvh

Lene

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#61   30. okt 2011 Den sidste jeg skrev var til Laila og ikke til dig Helene smiley bare lige for at få det hele på det rene.

Helene...Du har helt ret i vi allle har vores egen mening, og når man kender sine katte , ved man også hvad de kan klare og ikke klare.

Vores katte går sammen hele tiden - dvs vores fertile hankatte går udenfor med adgang til varmt fyrrum, men vores indendørs hunkatte kommer ud til dem hele tiden smiley - og der er altså ingen slagsmål eller andre skærmydsler - det er først når en hunkat er i løbetid at der opstår noget tummel og så holder vi bare den pågældende hunkat inde.

mvh

Lene

• #62   30. okt 2011 Lene H Jeg synes det er utoligt du reagerer på den måde, da det er mit første indlæg i debatten ,,,

• #63   30. okt 2011 Lene:
    Det lyder bestemt også som en god løsning. Min kat er yderst aktiv (ja faktisk så aktiv at jeg ikke behæver gøre noget som helst for at aktivere ham - det klarer han ualmindelig godt selv, ja faktisk tror jeg nogen gange han klarer den del bedre uden min hjælp), og jeg kan se at det nogen gange skaber lidt stress hos ham, så jeg er nødt til at tae fat i ham - forstå mig ret - og få lidt ro over lejligheden for ellers går det for vidt for ham. Så derfor er jeg personligt slet ikke i tvivl om at det bedste for ham er at blive kastreret.
    Men det lyder som om at dine katte har det lige som de skal have det med henblik på fertiliteten.

ps. Nej jeg regnede heller ikke med den første besked var til mig smiley

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#64   30. okt 2011 Laila...nej det var måske også lige i overdrev ..sorry. men nu er jeg blevet svinet til herinde, uden grund, så jeg er lidt oppe på tæerne.

Hende der ligesom startede det her havde IKKE noget at have det i,
    Så man blive sku ked når man bliver hængt ud på den måde, når man ved at man er god ved sine dyr.

Vi er jo bare alm. katteejere der elsker sine katte og som så får nogen killinger engang imellem, og syntes så at også andre katteelskere der måske ikke lige har råd til en dyr dyr langhåret kat også har ret til fek.s en main coon.

• #65   30. okt 2011 Lene H Det er i orden smiley Nej det er ikke rart at få en anklage på sig hvis den ikke har hold i virkeligheden *s*

• #67   30. okt 2011 Susan Det jeg reagerede på var nu sammenligningen med mennesker og katte / dyr smiley

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#69   30. okt 2011 Tusinde tak for din opbakkelse, det sætter jeg meget stor pris på smiley
    Og du har ret, kan jeg ikke rammes på den ene måde jamen så prøver vi en anden smiley

Laila..Jeg ved godt det ikke har nogen samligning, men var som sagt bare lige oppe på tæerne smiley

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#70   30. okt 2011 Og dog lidt samligning for de er jo vores små børn smiley

• #71   30. okt 2011 Jeg kan simpelthen ikke lade være med at kommentere:-)
    Jeg ser ikke Lene H som dyrplager!
    Jeg har ganske vist ikke set de fysiske forhold, men når de bliver passet med dyrlægebeh. og foder samt kærlighd, så kan jeg ikke se nogen form for dyrplageri og for mig er det helt i orden at have udekatte, bare man passer på dem.
    Starten af debatten svarer til ordsproget "1 fjer kan blive til 10 høns".
    Når alt det så er sagt, så begynder man at sammenligne menneskers fertilitet med dyrs fertilitet.....
    Den er for mig meeeget langt ude - og dog!
    I de lande hvor der er manglende oplysning om prævention, der bliver der sandelig produceret mange børn der bliver udsat for hungersnød.
    Det samme gør killinger der er resultatet at fritløbende fertile hankatte, for de skal have lysten styret! Rigtig mange af disse killinger ender som "vildkatte" der ustandselig skal kæmpe for at finde føde og dør ofte af hungersnød og sygdom.
    DERFOR skal katte neutraliseres! Uanset om de er fritløbende eller indekatte. Bare lige min mening.....

• #72   30. okt 2011 Det med fritløbende katte..Der mener jeg altså, de skal være neutraliseret.. for de kan altså parre en helvedes masse hunkatte..

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#73   30. okt 2011 Der er mange delte meninger om neutralisering, nogen er for og andre imod, heldigvis da ellers ville det nok blive en kedelig tråd.

Men tråden er hverttilfald lukket fra min side vedr. neutralisering, jeg har givet min mening til kende.

• #74   30. okt 2011 Lene: Markedet er proppet med killinger. Hvad gør du hvis du ikke kommer af med dine? For det ender da med at du har hundredvis af katte hvis du beholder dem? Er det også naturens gang når killinger dør ude i den danske natur fordi vi mennesker ikke neutralisere vores dyr?

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#75   30. okt 2011 Jeg kommer ALTÍD af med mine killinger, og som jeg har skrevet før så har vi styr på hvem der er i løbetid eller ikke.

Ja det er naturens gang, vi kan jo ikke indfange alle katte i landet og neutralisere dem.

Så nogen vil jo altid gå til , de svageste.

• #76   30. okt 2011 Lene: Når dyr er i vores varetægt er det ikke naturens gang! Men hvad hvis du ikke gør hvad så? Hader den der undskyldning med naturens gang! Hvis din kat bliver syg komemr den så heller ikke til dylæge for det er jo "naturens gang" Den hvide hankat som er far til killingerne i din annonce ser ærligt talt sølle ud synes jeg og Moren ser også lidt forpjusket ud

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#77   30. okt 2011 Hvis vores katte er syge kommer de til dyrlæge, alt andet ville være dyrplageri.
    Vores katte har det godt også King faren og Pepsi moren.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#78   30. okt 2011 Det kan godt være at deres pels ikke er perfekt, men nu er de jo altså også ude/inde katte der klatrer i træer boltrer sig på marken og græsplænen, så det kan ikke undgås at de bliver lidt pjusket , trods børstning .

• #79   30. okt 2011 Lene: Jeg synes han ser pjusket og mager ud. Sådan behøver en udekat nu altså ikke se ud. Jeg har hvert fald set mange eks. på udekatte hvis pels intet fejlede. Og dem jeg har set der ligner dín manglede pleje og ordentligt foder

• #81   30. okt 2011 Neutraliserede dyr er mindre stressede, sundere og lever længere - og endnu en fordel, de bidrager ikke til overproduktion.

Mine dyr skal have det så godt som muligt - derfor neutraliseres de unge -. ingen fødemaskiner eller matadorhanner her.

Jeg sælger de killinger jeg ikke selv skal bruge. Ergo kommer der købere på besøg. Jeg kan sagtens forklare når de skal se faderen at der er lidt ram en lugt -. men jeg ville ha' det rigtig dårligt hvis hele huset lugtede sådan. Det er jo en ond cirkel da hanner går meget op i at få overstrintet hvad andre hanner har sat.

Intet er mere ulækkert end at komme ind i et hjem der lugter så meget af hankat at øjnene løber i vand og man ikke kan trække vejret

• #82   30. okt 2011 *Neutraliserede dyr er mindre stressede, sundere og lever længere - og endnu en fordel, de bidrager ikke til overproduktion.*

Netop derfor skal man ikke have 30 fertile katte til at rende og formere sig. Som I selv kan se, er det jo ikke til at styre. I naturen får kattene killinger igen og igen, fordi de ikke blvier ret gamle og skal nå at reproducere sig. Når I så går ind i naturens orden og øger kattenes overlevelse ved hjælp af foder, husly og dyrlæge, så skal det da gå galt stadig at lade kattene reproducere sig i forhold til deres natur. Og det er faktisk mere synd at holde kattene fertile uden parring, end at lade dem neutralisere. Men det kræver da godt nok et par basseører at neutralisere flokken, når det først er kommet hertil.

• #83   30. okt 2011 Lis: Kunne ikke have sagt det bedre selv! smiley

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#84   30. okt 2011 Karina..hvis du nu havde læst tråden ordentligt, havde du nok lagt mærke til at vi netop IKKE lukker hunkatte der er i løbetid ud.

Lis..vi har ingen hankatte inde netop pga. strint.

• #85   30. okt 2011 En hunkat behøver forresten ikke nødvendigvis at være i løbetid for at blive gravid. Og hvis man har mange ivrige hanner, en en lille forsigtig dame kommer forbi, så kan det ende med graviditet, da en kat først frigiver æg under selve parringen.

• #86   31. okt 2011 "Vi har ingen hankatte inde pga. strint"
    Ja det er så her det går galt! Disse hanner skal nok finde en hun der vil noget og så har vi "svineriet".
    Det svineri som vi andre er med til at genoprette og i visse tilfælde få aflivet, altså de fritløbende, herreløse kattte.
    Jeg har netop én af slagsen lige nu! Den var så udmagret så knoglerne kunne mærkes!
    Nu ender den hos dyrlægen og hvis den er syg, hvilket den sagtens kan være, så ender historien der! Hvis den er rask, bliver den neutraliseret og kommer i "min fold", for jeg vil ikke bare se på at der produceres!
    Undskyld, men jeg synes at det er noget værre sludder at "de skal være naturlige". Jeg er også på nippet til at kalde det ansvarsløst, med mindre at man har dem under kontrollerede forhold, indhegning, hankatteværelser og hvad opdrættere nu end gør.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#87   31. okt 2011 Nu har vi altså ikke "fritløbende herreløse hankatte" der kommer ingen andre hankatte tæt på her.
    Det skal vores hankatte nok sørge for, og heller ingen andre hunkatte for den sags skyld, og vores katte strejfer ikke, men bliver lige omkring os.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#88   31. okt 2011 Line... Vi har kontakt til dem hele tiden, da vi opholder os meget udenfor og i vores fyrrum, hvor de kan gå ind og ud.

• #89   31. okt 2011 Lene H skriver:

"og vores katte strejfer ikke, men bliver lige omkring os."

Hold da op -. finder du det er ok at katte med unirmal adfærd reproducerer sig selv?

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#90   31. okt 2011 Nu bor vi omkring 1 km fra nærmeste nabo og har aldrig observeret nogen af vore katte længere væk end omkring 4-500 meter væk - så ja, de er måske unormale - KUNNE det være fordi at de har det så godt hos os at det ikke er nødvendigt ?? Hvis andre har problemer med at deres katte strejfer, kunne det jo være fordi de ikke behandler deres katte lige så godt som os smiley

mvh

Lene

• #91   31. okt 2011 Hmm.. fertile hankatte tager tit på strejfeture. Nogle har faktisk oplevet at deres hankatte er fundet op til 7 km. væk hjemmefra. Så det undrer altså også mig, hvis jeres hankatte ikke render ud og leder efter damer. Det lyder underligt.

• #92   31. okt 2011 Og det har i øvrigt ikke noget at gøre med om de har det godt eller skidt hjemme. Det er ikke fordi at de har det dårligt derhjemme at de "tager på tur" engang i mellem:-)

• #93   31. okt 2011 hmm så vidt jeg ved så skulle menneskeracen runde de 7 milliarder individer en af disse dage.

jeg gad faktisk godt vide hvad kattene er oppe på - på verdensplan. En umulig "optæling"

• #94   31. okt 2011 Hmm.. Jeg gad godt at vide hvor trådstarter er blevet af:-) Hvis hun har taget fejl, så må det vel være på sin plads at man erkender det.. Bare min mening.

Mht. katteoptælling. Så vil jeg faktisk helst ikke vide hvor mange katte der er på verdensplan. Det ville sætte alt for mange tanker i gang:-(

• #95   31. okt 2011 "Hmm.. Jeg gad godt at vide hvor trådstarter er blevet af:-) Hvis hun har taget fejl, så må det vel være på sin plads at man erkender det.. Bare min mening.
    "

ENIG!

• #96   31. okt 2011 Hun har ikke været online siden dybfryseren.

• #97   31. okt 2011 Hun havde måske svært ved at få varmen igen;-P

• #98   31. okt 2011 Tror mere og mere på TS har ret i sin beskyldning. TS hvis du læser dette og du virkeligt synes kattene har dårlige forhold så synes jeg ikke du skal tøve med at anmelde!

• #99   31. okt 2011 trine K> Jeg ved ikke hvad jeg skal tro. Det er svært når man ikke selv har set forholdene for kattene og jeg syntes ikke at man kan begrunde sin mistanke, ud fra at man ikke er enig med Lene H omkring, neutralisering af katte. Dermed ikke sagt at der ikke er grundlag for en anmeldelse, for det ved jeg jo som nævnt ikke noget om:-) Meeen, hvis det er så slemt, mon så ikke også TS har anmeldt det??? og har hun ikke meldt det, så må det være fordi at der ikke har været grundlag for det. Håber på det sidste:-)

• #100   31. okt 2011 Anja: Nej kan ikke vide noget om det men så mange katte kræver altså en hel del pasning og pleje som jeg ikke tror mange mennesker kan overskue så jeg er kritisk. Det håber jeg hun har hvis hun mener det er så slemt som beskrevet først

• #101   31. okt 2011 trine K> Ja, jeg er også lidt bekymret over om alle de 21 katte, bliver passet med dyrlæge osv. Jeg har kun tre og jeg har altså brugt temmelig mange penge hos dyrlægen, på dem. Jeg håber at det bliver anmeldt, HVIS kattene virkelig har det så skidt hos dem.

• #102   1. nov 2011 tænker lige på en episode jeg havde for godt en mdr siden. min datter hørte noget piveri i et krat vi har mellem vores hus og naboens....i skovbuden viklet ind i brændeælder lå 3 små killinger på ca 5 dage - navlesnoren sad stadig på dem. de var iskolde og våde. det er en episode jeg aldrig glemmer. og der er kun en slags mennesker at takke for sådan noget !!!!!!!!
    hold dog jeres fertile dyr inde, eller neuatralisere dem, hvis de er frit løbene !

• #103   1. nov 2011 Mette.. stemme i her..

• #104   1. nov 2011 Mette du har så evigt ret i det du skriver. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor hun mener det er forkert at neutralisere hendes katte smiley

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#105   1. nov 2011 Tilsvarende så forstår jeg ikke hvorfor det altid ER nødvendigt at neutralisere sine katte - og sådan har vi forskellige meninger - ingen af dem er mere rigtige end andre, men vi må bare respektere at vi er uenige.

mvh

Lene

• #106   1. nov 2011 Lene H

Tage en tur på det nærmeste internat og se hvordan det står til - så fatter du måske hvad overproduktiuon går ud på.

Kattene gør jo hvad der er deres drifter - formerer sig. Havde alle din holdning - hold da op så var der så mange katte at de belv betragtet som skadedyr

• #107   1. nov 2011 Lene h:

Du må da kunne forstå hvorfor folk har den mening de har ang. Neutraliton af fertile ude/inde katte.
    Det er jo netop folk med din holdning der er årsagen til at vi har flere katte end familier til dem. Og derfor der er så mange katte der lider forfærdelige skæbner hverdag.

Og helt ærligt så Tror jeg hvis du ringede til en dyrlæge og spurgte hvad der var bedst for katten, ville han/hun svare neutralisering. ved mindre det var meningen du ville opdrætte på din kat self. Men så er der os regler for hvor mange kuld om året der er godtaget for katten. Og det er jo svært at tilgodese når man bare har en masse fertile katte gående sammen og så os når de har frit adgang til at gå udenfor.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#108   1. nov 2011 Til de 2 sidste debatører - vær venlig at læse tråden igennem og se hvordan jeg undgår at få flere killinger end nødvendigt - orker ikke at sige det samme igen og igen fordi nye læsere ikke vil læse det igennem.

mvh

Lene

• #109   1. nov 2011 Jeg har skam fulgt tråden fra første indlæg, jeg åbner bare først munden nu. smiley

Og holder stadig på at dyrlægen ville råde til at neutralisere kattene, ved mindre man rent faktisk ønsker at opdrætte/avle på dem.
    Så jeg mener stadig at det er i kattens bedste og alle andre kattes bedste at man neutraliserer når det ikke er meningen at katten skal indgå i opdræt.

Og det er dette du ikke finder rigtigt, hvor til jeg siger kan du slet ikke forstå hvorfor vi skriver som vi gør?

Det kan godt være at du holder dine hundkatte fra dine hankatte,
    Men når dine drenge så er på udflugt i nabolaget er der måske en hunkat der har en ejer med samme Holding som dig og den får uønskede killinger eller der går en vildkat rundt som din han kat synes er ret så lækker, og så har vi endnu et kuld vilde killinger som lever et kummerligt vildkatte liv.

Og ja kan godt se du ikke kan tage dig af andres katte, men noget man kan gøre er ikke at give dine drenge muligheden for at formere sig.

Medhensyn til hunkatte er det heller ikke godt for dem at gentagende gange at gå i løb uden at blive pareret og få killinger men det er heller ikke sundt at få kuld på kuld for hun katten. Så den ville være bedret stillet med at blive neutraliseret.

Vi bliver formentlig ikke enige, men kan bare ikke se hvordan du kan få flere plusser end minuser ved at lade den være fertile for i mit hovedet er der langt flere fordele ved at neutralisere. Men sådan er vi jo forskellige.

• #110   1. nov 2011 hmm. er der nogen lov om at folk kun på fp x antal kuld pr. år og ellers skal de være reg. opdrætter? Ved at ved hunde må privat folk kun få 3 eller er det 5 kuld om året får de mere skal de være reg. opdrætter

• #111   1. nov 2011 Camilla M> Så kan hun jo ikke tjene penge på sine killinger.

Jeg syntes efterhånden at det er det indtryk jeg er ved at få af denne debat. Altså at det er for at sælge killingerne, da mange gerne giver et par tusinde kroner for en langhårskat.Og får bare én hunkat to kuld killinger, med måske 5 killinger per kuld og til 2000 kr. stykket, så er vi oppe på 20.000 kr. Og det er bare for ÈN kat. Tænk sig så, hvis man har 5 hunkatte der også lever to kuld om året med ca. 5 killinger per kuld. 50 killinger x 2000 kr.=100.000 kr. Det kan godt blive en god forretning også selvom der skulle være en dyrlægeregning hist og her. Og som ikke registreret opdrætter, så har Lene jo ingen udgifter til stamtavler, udstillinger osv....

• #112   1. nov 2011 lever=leverer

• #113   1. nov 2011 Trine k: tror ikke der er en lov for private personer , men ved der er når man er registreret opdrætter men er ikke sikker på hvor mange, kan det passe det er to på 3år eller er jeg helt forkert på den? Det må der være nogle opdrætter der kan svare på smiley

Anja j: jeg forstår ihvertfald ikke hvad der ellers skulle være årsagen til at have fertile katte, man må jo sige at den eneste fordel er at den kan få killinger, og dertil kommer spørgsmålet hvad årsagen til at man får killinger er? Om det er for at opdrætte katte, med godt helbred og temperamant og højst sandsynligt sætter penge til eller man avler for at tjene penge.

• #114   1. nov 2011 Camilla M> Nej, jeg kan heller ikke rigtigt se andet grundlag, for at have fertile katte i denne her sag. Det er måske at gå over stregen at jeg stiller det sådan op, for jeg har jo ikke hørt det fra "hestens mule", men det er den eneste grund jeg kan finde frem til i denne sag. Gid jeg tager fejl:-(

• #116   1. nov 2011 Jeg vil bare slutte min deltagelse i enne tråd med at sige:
    "Jeg FATTER ikke at man i et oplyst samfund som vores, virkelig vælger at lade sine egne katte gå frit når de ikke er neutraliserede. Er man da slet ikke klar over, at det ikke kun drejer sig om overproduktion, men også i høj grad om smiitsomme sygdomme der spredes ved bid og parring? Kan man virkelig nnår man har så mange katte samt et stueopdræt da virkelig være så uvidende om konsekvenserne?". Jeg mangler ord, jeg synes at det er sørgeligt!"

• #117   1. nov 2011 Marianne P> Var der en "syntes godt om"-knap, så havde jeg trykket på den:-) Kunne ikke være mere enig!

• #118   2. nov 2011 Fritgående, fertile hankatte - slemt!

Fritgående, fertile og LANGHÅREDE hankatte - mange gange værre!

Jeg har desværre et par gange måtte have indfanget halvstore vildkillinger. Det var nu ikke så svært, for deres pels var så sammenfiltrede og fyldt med kviste og burrer, at de dårligt kunne gå.
    En af dem kunne knapt løfte hovedet pga. pelsfiltre.

Forestil jer, hvilken død sådanne katte ville gå i møde smiley

Men man hylder måske princippet "Hvad man ikke ser, har man ikke ondt af".

• #119   2. nov 2011 Mega:
    Eller også er man mega-naiv!
    Godnat!

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#120   2. nov 2011 Jeg har ikke yderligere kommentar ang. neutralisering syntes jeg har givet udtryk for min holdning, så den er lukket fra min side.

Med hensyn til økonomi så har vi kun 2 ægte main coon hunkatte og de får max 1 kuld om året, resten er blandingskatte, så det er ren underskud for os.

Men hvis i har spørgsmål til hvordan kattene ellers har det, er i velkommen, til at spørge.

Tak for høflig debat.

Mvh. Lene

• #121   3. nov 2011 Helt underskud er det vidst ikke når du sælger killinger uden tavle til 1200

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#122   3. nov 2011 Med 21 katte på foder + kattegrus + loppe/ormekur + øjensalve + dyrlæge - så jo, så ER det underskud - måske ikke lige for den enkelte kat. men nu bruger jeg så det jeg får ind på killingerne til at betale for alle katte - og det er en bragende underskudsforretning, men vi gør det med glæde, for vi elsker kattene for det de er - og ikke på grund af de tavler de har smiley

mvh

Lene

• #123   3. nov 2011
    Så længe der et marked for blandingskatte uden stamtavle vil der være avlere.
    Betaler man 1000-1500 for en look like kat med orme og loppekur vil den inden den er færdigvaccineret , chippet og neutraliseret være dyrere end en tavlekat købt hos en reg. opdrætter.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#124   3. nov 2011 Tja

I det mindste giver jeg køberne frit valg om de vil have deres kat neutraliseret - hvis man skal have en ikke neutraliseret tavlekat hos en AVLER, så er det meget meget dyrt !!!! Dvs man køber en kat uden selv at kunne bestemme hvad man vil med den - men ok, kan da godt se problemet, for så kan køberne jo pludselig lave billige killinger og det ødelægger jo markedet for avlerne og DET kan vi sørme ikke have.

mvh

Lene

• #125   3. nov 2011 Lene: Det har da intet at gøre med om markedet bliver ødelagt men at man ønsker det bedste for sine dyr og ikke vil bidrage til den overproduktion der er! Magen til uvidenhed skal man lede længe efter!

• #126   3. nov 2011 Hvis folk vil have en fertil kat kan de jo købe den et andet sted!

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#127   3. nov 2011 Sjovt nok - så er det næsten umuligt at købe en fertil kat med tavle.

Og HVIS man vil have det - så er den sjovt nok DYRERE end en der ER neutraliseret, på trods af at sælgeren har sparet det - hvorfor mon det ?? Burde jo være omvendt - eller er det ikke bare ren og skær grådighed ?? Tror mere det sidste !!!

Og det er så her at os BYB kan hjælpe folk der gerne vil have en fertil kat men ikke liiige har de mange mange penge som de grådigere avlere vil have !!!!

mvh

Lene

• #128   3. nov 2011 Måske det er for at sikre at folk ikke bare bruger den til at tjene penge på. Hvis man virkeligt ønsker en fertil kat så sparer man sammen har man ikke råd til en fertil kat har man ikke råd til at avle! Må man spørge hvorfor du avler på dine katte? Hvorfor er det verden ikke kan undvære lige netop dine killinger? Hvad er så specielt ved dine katte at de absolut skal bidrage til aven?

• #129   3. nov 2011 Lene H - Du er et af de tydeligste beviser på en person som ikke kan se ret meget længere end sin egen næsetip!!

Dit enormt fordomsfulde indlæg gør mig simpelthen så harm, men nok mest fordi du ikke forstår hvor galt det du skriver er!!

Jeg citerer her en "gammel" opdrætter:

<b>For mig er forskellen mellem en kat solgt til kæl og en kat solgt til avl - forskellen mellem en bog der købes for at man kan læse den og rettighederne til at UDGIVE bogen ( i.e. formere den).

Det køber betaler ekstra for er netop alt det der ligger bag avlskatten - de - ofte mange år, store arbejde og masser af tid - ikke sjældent blod,sved og tårer.</b>

Citatet er fra Terasa Guldager og hun siger det bare så godt!

• #130   3. nov 2011 Annie: Super citat!

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#131   3. nov 2011 Avl ?? Det er sørme ikke det jeg gør - jeg giver bare andre som måske ikke lige har mulighed for at spare en masse penge op til grådige avlere for en fertil kat - har stadig ikke forstået hvorfor fertile katte er dyrere end ikke-fertile - "avlere" (som i grise avlere - føj) argumenterer jo med at de ikke tjener noget på kattene fordi det hele går op i omkostninger til kattene - så fertile burde jo være billigere end ikke-fertile smiley

mvh

Lene

• #132   3. nov 2011 Lene H - Du er simpelthen så ignorant at det gør helt ondt og det er spild af tid at prøve og trænge igennem med fornuft.

Min tid er bedre værd. Hav det godt inde i din lille boble.

• #133   3. nov 2011 Jeg har ikke gidet at læse hele tråden igenne, da jeg synes den har udviklet sig til en masse bavl... men så lige de sidste indlæg her... og jeg har kun et at sige...

Hvis man VIRKELIG ønsker sig en kat - fertil eller ej - så kan man SAGTENS spare sammen...

Det jeg jeg lige gjort, jeg har levet på randen af ekstrem fattigdom, men eftersom det er en kæmpe ønske at få en kat, så ligge man gerne penge til side. Og det gør man også bagefter, så der er råd til mad, dyrlæger osv.
    Så det er noget bavl, at nogen mennesker ikke har råd til en fertil hankat, fordi den koster mere end kasterede!!

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#134   3. nov 2011 Og i lige måde da - at være så højr*vet at man mener at ikke hvem som helst må eje en fertil kat og forsøger at begrænse det ved at prissætte dem så højt at de færreste har råd istf til en realistisk pris - sikke dog en tankegang at have i dagens danmark !!!!

Men jeg gør mit for at hjælpe folk til at få nogen skønne dejlige katte - modsat mange andre åbenbart.

mvh

Lene

• #135   3. nov 2011 Lene: Du har ikke svaret på hvorfor du avler? Hvad er så godt ved dine katte at de absolut skal avles på?

• #136   3. nov 2011 Og hvis man køber en fertil blandingskat fra en ikke reg. "avler", kan man jo lave blandingskatte, af blandingskatte og så er de jo slet ikke racerene længere.
    Så mange katte på ét sted og der i mine øjne ikke er styr på sagerne........
    Jeg købte en et andet sted.

• #137   3. nov 2011 Lene h:
    Amen altså, det kan godt være at du tjener godt på den enkelte kat, hvis vi ikke tænker på de 21 du har ialt. Men hvad giver du katten med når den forlader dit hjem?? En ormekur og måske loppe kur? Til de 1200 kr.

Til omkring de 4000-5500 får du ven en opdrætter
    Stamtavle
    Ormekur
    Loppekur hvis nødvendigt
    Vac x2
    Neutralisering
    Forældre dyr er tjekket for Avlige sygdomme
    Mad til de første dage i det nye hjem
    Lyder det som den helt store fortjeneste smiley nej det tror jeg ikke.

Hvorfor skulle de sælge killinger fertile til folk som kun ønsker at ødelægge alt det de har gjort for at lave den her killing - for kan ikke helt se hvordan man skal kunne give killinger alt dette med og bruge tid på at finde en god far som passer til sin killings linjer så man igen for lavet en race typisk killing som kan bruges til avl.

Så det har intet med penge at gøre, men det handler om at man har gjort et stort stykke arbejde for At opdrætte sunde killinger med godt temp. Og som er race typiske og derfor sælger man kun til registrere opdrætter som ligger ligeså meget hjertesved i at opdrætte sunde killinger.
    Og det er jo slet ikke den normale killingekøbers interesse at gøre alt dette, men ofte vil de bare gerne have en dejlig kat som de kan have i mange år frem og hvorfor skal den så være Fetil. smiley det er der jo ingen grund til.

• #138   3. nov 2011 Lene: Og du har stadig ikke svaret. Jeg tror ærligt talt ikke du har styr på avlen af dine katte med det antal må det være nærmest umuligt

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#139   3. nov 2011 Det har jeg svaret på en gang, jeg avler ikke, selvom vi har 21 katte har vi styr på dem, tro det eller lad være.

• #140   3. nov 2011 Med de annoncer du har haft så tvivler jeg. Men du svarer stadig ikke på hvad der er så specielt ved dine katte at de skal indgå i avl? Det jo ikke for deres egen skyld at de bliver avlet på

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#141   3. nov 2011 Som katteejer syntes man altid at ens katte er specielle, og det syntes jeg så at mine katte er. Både mine 2 ægte Main Coon, mine skovkatte, min hellig burma/perser, min ragdol/huskat, min skovkat/perser, mine chinchillapersere/skovkat og alle mine almindelige katte - alle er de noget specielt for mig smiley

mvh

Lene

• #142   3. nov 2011 Lene: Ja sådan har alle det men hvad gør at lige netop en bestemt kat skal bruges? Og tester du overhovedet for nogen som helst sygdomme inden avl?

• #143   3. nov 2011 Det har da ikke noget med at være fin at gøre, det er ikke derfor man har travle katte, det er ihvertfald ikke derfor jeg købte min, men fordi jeg kender til mine kat's aner, og ved at man har sørget for kun at opdrætte på sunde forældredyr med et godt temp.

Du misforstår mig når jeg siger linjer, det har intet med hitler at gøre, hvis det er han du hentyder til, men det nytter jo ikke noget at du har sørget for at indavls procenten er lig 0% og en som så måske ikke har sat sig ind i tingene så parre denne killing med en kat som måske nær familie. Der er en masse ting der spiller ind når msn er opdrætter og grunden til man roder rundt med linjer og genpuljer osv. Er KUN for at opdrætte sunde killinger det er ikke for sjov.

Mit indlæg var allermest skrevet for at fortælle dig at opdrætter ikke er grådige mennesker der tjener penge på deres killinger det er ofte den modsætte vej.

Jeg har selv to norske uden travle at jeg saver at de har er en anden ting, men elsker dem lige så højt som min birma og ville ikke for noget i verden bytte dem.

Og det er os fair nok at opdrætte uden tavle mén man skal bare ikke forvente at købe sine avls dyr ved en der opdrætter med tavle.
    En ting jeg ville ønske var at flere byb'er ville give lidt mere med deres katte en en ormekur, som eks. Vac. Og for mit vedkommende neutralisering.

• #144   4. nov 2011 Lene H: Hold da op... det er sgu da sådan nogen som dig, der er skyld i, at katte har så lav status generelt. Ups, så fik vi sgu lige et kuld killinger... og sælger dem videre til folk af din egen type, der heller ikke lige får neutraliseret, og det er jo i øvrigt en ganske billig kat, så det er også dyrere at neutralisere den, end at genanskaffe den. Ups, så løb den væk, nå, lad os få en ny... Ups, så fik den killinger, så er det ikke lige så sjovt længere, for de nye katteejere... Hvor mange af de her katte tror du, ender på Internat - ift. de katte, der rent faktisk sælges med fuld pakke og forpligtelser af en opdrætter, der vil hoppe på tungen for at sikre sin kats fremtid?

• #145   4. nov 2011 Sikke en "debat". Det er "debatter" som denne der gør at Kattegalleri er noget mere berygtet end berømt - har hørt omtale fra flere.

• #146   4. nov 2011 lena L

Nej Lena, det er ikke debatter som denne der gør Kattegalleri berøgtet - det er visse brugeres holdninger.

• #147   4. nov 2011 Ja, men ikke alle formår at frembringe holdningerne på en sober og konstruktiv måde.

• #148   4. nov 2011 Lena, det har jeg læst flere gange - at tonen er det ene og det andet - især får man ikke medhold:-)

• #150   5. nov 2011 Lena L.. nogen gange kan det godt nok være svært at holde sig til en sober tone..

Det er når jeg føler jeg taler med en dør, men bliver banket på plads alligevel.. ja så skal jeg sidde på mine hænder eller skide højt og flot på hvordan min mening bliver modtaget..

• #151   5. nov 2011 hej Hanne

jeg forstår godt dit behov for at svare, når man bliver angrebet.. TRO MIG, i starten jeg var medlem her skulle jeg GODT NOK omformulere mig nogle gange før svarene overholdt forumreglerne. det kunne tage laang tid at skrive blot et enkelt svar, med alle de gange jeg måtte forlade computeren for at køle ned. Jeg var nemlig både dyremishandler og kriminel ifølge en person som vidst nok er blevet smidt ud af forummet.

Men jeg ved at nogle har lagt kattegalleri på is.

• #152   5. nov 2011 Lena,

Nu er det jo ikker noget nyt i det nemmeste på denne jord er at køre andres opdræt og fortælle at alt de gør galt. Selvfølgelig er man selv frelst og gør aldrig noget forkert - er også heldig at besidde en viden der tilfældigvis passer til ens egen holdning.

• #153   5. nov 2011 Hej Lis'

Lige præcist

• #154   6. nov 2011 Hmm.. Nu har jeg set flere skrive at opdrættere sælger deres katte neutraliseret.. DET GØR ALLE IKKE! Nogle sælger dem, med den klausul at katten skal neutraliseres indenfor en bestemt tidhorisont. Men det er jo så tydeligvis ikke alle der gør det, for så havde man jo ikke alle de tavleløse racekatte. Jeg er ret overbesvist om at i/vi ikke kommer til enighed i denne her debat og so be it! Mht. til hvad der gør Lenes' katte så specielle... Hvad gør alle de MANGE Maine Coon-opdrætteres katte så specielle? Der er jo ikke ligefrem mangel på flotte, sunde og racetypiske Maine Coon's, så det er ikke kun BYB'ere der skal drosle ned i deres avl, men også opdrættere. Der er massere af racekatte med stamtavle til salg på f.eks. dba.dk, fordi at der skal "tyndes ud" i flokken. Her er et råd: Så lad da for pokker vær' med at blive ved med at avle!

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#155   6. nov 2011 Så blev man lige frosset lidt - men er tilbage igen for fulde gardiner:

Det hele startede med TS beskyldte os for alt muligt - men hun er jo ikke vendt tilbage og der ligger ikke nogen anmeldelser for noget som helst - så en undskyldning ville være på sin plads. Hun blev så også kun frosset 1 dag med sine vilde beskyldninger - jeg blev det 2 for at forsvare mig - hmmm, snak lige om tolerance her ...

Men nænej - så skulle vi lige ned med nakken, fordi vi åbenbart ikke er med i det bedre "snobbet" skab her på katte galleri med de politisk korrekte meninger mht neutralisering.

Da det ikke var nok - så var det fordi vores katte er for billige - noget af det sidste er, at man passer bedre på sin kat, hvis den har været dyr ??

Undskyld jeg spørger - men hvis man passer bedre på de dyre ting end de billige - passer man så slet ikke på sine børn, for de har jo været gratis ???

Har forøvrigt ikke fundet ud af hvorfor jeg blev frosset - ud over at jeg åbenbart ikke har de "rigtige" meninger - dvs kattegalleri er en lukket klub for dem med de heeelt rigtige meninger ?? Hvad i alverden vil I så med et forum med offentligt adgang ?? Hvorfor ikke lave det til en lille lukket klub for dem med de korrekte meninger - det er åbenbart ikke tilladt at have andre meninger !!!

Men I skal nok blive fri for mig - I kan sidde her med jeres snobbe katte og sælge til hinanden til fantasipriser, men jeg forsyner den almindelige dansker med dejlige bløde katte, som de SELV kan bestemme over - uden tavler eller andre værdiløse papirer, som alligevel kun kan bruges til at tænde op med i fyret.

Kunne problemet for avlerne måske også være at de er ved at være presset på pengepungen ??? Dvs der er så mange katte på markedet, at folk kan vælge og vrage - og vrager avlerne - hmmmm, kunne jo også være en forklaring.

Nåja - en sidste ting - tonen - jeg har sørme holdt en sober tone hele vejen igennem - men når man konstant får at vide at man er kattemishandler eller andre "søde" ting eller folk bliver ved med at spørge om det samme igen og igen og igen og igen, selvom man HAR redegjort for sine holdninger - så ryger kammertonen en tur.

MUVH

Lene

• #156   6. nov 2011 Lene H

Snobbekatte - hvad er det?

Langt de fleste stamtavleopdrættere har sat tempoet ned da der ikke er den store efterspørgsel. Dernæst vil køberne ikke betale - ikke engang de udgifter der er puttet i katten for vacciner, chip, neutralisering osv.

Mit sidste kuld er fra januar og var på fire.

Det har så en anden konsekvens når der ikke er nogen der køber -. fertile dyr kan ikke blive ved at være fertile - så en masse katte neutaliseres og genplujen begrænses

• #159   6. nov 2011 Lene H skrev:
    "Og HVIS man vil have det - så er den sjovt nok DYRERE end en der ER neutraliseret, på trods af at sælgeren har sparet det - hvorfor mon det ?? Burde jo være omvendt - eller er det ikke bare ren og skær grådighed ?? Tror mere det sidste !!!"

Jo, det burde være omvendt, HVIS der var tale om grådighed, men ser du, at sælge en neutraliseret killing billigere trods mer-udgifterne på den, det er den pris, vi opdrættere betaler for at beskytte BÅDE killingen mod byb-avl OG racen.

Har du også tænkt på, at ved at blande racerne risikerer man, at afkommet får de evt. racerelaterede defekter, som ligger hos de racer, den er et mix af.
    De fleste registrerede opdrættere tester deres avlsdyr for disse defekter/sygdomme INDEN avl. Tester du dine katte?

Det er ikke alene katten, hvor defekten/sygdommen senere kommer til udtryk, der betaler prisen, MEN også dens ejer, som elsker den.
    Og så er det ikke bare løst med en erstatningskilling.

• #160   6. nov 2011 Lene H skrev:
    "Og HVIS man vil have det - så er den sjovt nok DYRERE end en der ER neutraliseret, på trods af at sælgeren har sparet det - hvorfor mon det ?? Burde jo være omvendt - eller er det ikke bare ren og skær grådighed ?? Tror mere det sidste !!!"

Hvori kommer grådigheden? Avlskatte er dyre - jeg har flere der har kostet mig omkring 30.000 inden de har sat deres poter i mit hus.

Der er meget mere ansvar og information forbundet med at sælge til avl - der kan også være restriktioner.

Jeg har opdrættet i 20 år -. de katte jeg har solgt til avl kan tælles på een hånd, så ihhh jo jeg skorer kassen - især hver gang jeg sælger en kælekat med hele pakken og den koster stort set kun dyrlægeudgifterne eller mindre.

Derudover bruger jeg mine avlsdyr i kort tid -. for kattens og racens skyld, sørge for de nødvendige tests osv. - så ihh jo der er penge i det - bare ikke for mig.

• #161   6. nov 2011 Jeg vil også tilføje, at de hittekillinger, jeg har taget mod gennem årene og som jeg har fundet hjem til, evt. sammen med en MCO-killing, sælges på akkurat samme kontrakt, med samme vaccinationer OG også neutraliseret og øremærket.
    Prisen for den har været 500 kr., som går fra MCO-killingens pris.

Så grådig opdrætter?

• #162   6. nov 2011 Jeg kan faktisk ikke lade være med at smile lidt!
    "Sobbekatte"?
    Hvis jeg absolut ville have en racekat, ville jeg da også sikre mig at det var fra en seriøs opdrætter som bl.a. testede for arvelige sygdomme. JA! Hvis jeg skulle give 3000 kr. for en kat, kan jeg oplyse, at prisen for en virustest, neutralisering, tatovering og registrering kostede omkr. 2400 kr. i 2008. Hvad koster det ikke hvis de også skal testes for HCM og PKD (kan man ikke teste for det)?
    Nå, men mine katte er i hvert fald ikke snobbekatte, den ene er født på et hølofr og den anden i en busk:-)

• #163   6. nov 2011 *Det er ikke alene katten, hvor defekten/sygdommen senere kommer til udtryk, der betaler prisen, MEN også dens ejer, som elsker den.
    Og så er det ikke bare løst med en erstatningskilling.*

Godt skrevet.

• #164   6. nov 2011 En tavle er ikke et værdiløt papir! Den siger noget om anerne, eventuelle sygdomme som er en meget vigtig ting hvis man skal undgå arvelige sygdomme!

• #165   7. nov 2011 Har ikke været logget ind, før nu.
    Blev frosset 1 døgn og har haft meget om ørene.

Jeg har intet at undskylde for. De katte var vanrøgtede.

Bruger penge på dyrlæge ? Ehmn, hvorfor havde den "ægte" far så et åbent sår ???????

Lugten af kat sidder stadigvæk i min bil!

Prøv elsk jeres dyr istedet og behandl dem ordenligt.

I fortalte mig også i aldrig vaccinerede jeres katte. At købe kat hos jer ville være fuldstændig hjernedødt!

• #166   7. nov 2011 Prøv lige at hør her, jeg var ude at se kattene og stedet sammen med min papmor. VI havde begge kvalme hele vejen hjem!

Synes da helt bestemt du skal offentliggøre film og billeder, nu du påstår du intet har at skjule. God fornøjelse!
    Og så kan i andre katteejere jo tage ud at se stedet.

Føj, at man kan lyve så meget!

Hvad mine dyr angår, så solgte jeg Mawnus, fordi han var døv og holdte min dreng vågen om natten. Ikke fordi han var poly :s

• #167   7. nov 2011 M H - Har du sendt en anmeldelse afsted?

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#168   7. nov 2011 Hejse

Rart at du kunne komme på banen.

Han havde ikke noget åbent sår...han har fået harpiks på forpoterne som vi har lidt svært ved at få af.

Billeder (taget lige NU) kan ses her:

http://www.vennike.dk/katte/king1.jpg
    http://www.vennike.dk/katte/king2.jpg

Mht vacc. - vi skriver jo direkte i annoncen at hvis køber vil have det kan vi (mod merpris) få katten vaccineret - men det er op til køber SELV at afgøre, det vil jeg ikke bestemme for køber.

Men nu fortalte du jo også at du heller IKKE vacc. dine katte, så du er jo ikke en dýt bedre smiley

For at give et indtryk af hvordan vores katte lever og har det, har vi (for 10 minutter siden) lavet en lille "hjemmevideo" - se den her - så kan I andre jo selv bedømme hvor onde vi er mod vores katte:

http://www.vennike.dk/katte/king3.avi

En anden gang så LÆS lige annoncen inden du kører hjemmefra så du ikke bliver skuffet, derefter tøsesur og så begynder at svine os andre til - hva ???

mvh

Lene

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#169   7. nov 2011 Men nu er sagen efterhånden kørt HELT ud - så enten kommer anmelder MH os til dyrenes beskyttelse og dermed bakker op om de beskyldninger hun har smidt efter os - eller osse siger hun undskyld og bakker ud - der er IKKE nogen mellemvej - alle de her udokumenterede anklager kan ikke bruges til noget.

mvh

Lene

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#171   7. nov 2011 Hej Susan

Tak for det.

Vi har intet og skjule og hvem som helst er velkommen til at komme på besøg - men i disse nye tider, kunne vi jo lige så godt lave en video smiley

Men vi vil med sindsro se frem til et besøg af dyrenes beskyttelse - og hvis IKKE der bliver indgivet anmeldelse, vil vi gerne se en undskyldning - der findes ikke nogen mellemvej !!!!

mvh

Lene

PS: Rart at diskussionen er kommet tilbage på sporet - nemlig hvordan vi behandler vores katte smiley

• #173   7. nov 2011 Nu har jeg set videoen og det ser da ud til at alle kattenes behov er tilgodeset.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#174   7. nov 2011 Hej Marianne

Tak for det - for vi tilgodeser jo lige netop kattenes behov smiley - ellers ville vi jo fx ikke bygge det store gulv-til-loft kradsebræt, med hylder under loftet til dem - det er sgu da kun os skøre kattemennesker der kan finde på det smiley Dem vi har på besøg griner ihvertifald af os og kalder os kattetosser smiley

Og det er derfor at når vi får sådan en "sviner" af en anden - ikke engang face-2-face, vi fik ikke noget at vide på dagen - men skal læse om det på nettet - så bliver man ked af det smiley

mvh

Lene

• #177   7. nov 2011 Jeg undrer mig over hvor alle kattene er i videoen?

Hvis i har så mange, hvorfor er der så kun nogle få med?

Hvor er killingerne? Der er en kravlegård, men jeg kan ikke få øje på nogen killinger?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #178   7. nov 2011 Det er svært, den ene siger dit og den anden siger dat. Men en video kan ikke vise hvordan et forhold med ens katte i et hjem er, desværre.:-(

Hvis det var mig der blev omtalt negativt om ang. hold af mine katte mm. og fik ideèn til at lave en video så man kunne se forholdene i hjemmet plus mine katte. Så ville jeg inden video optagelse gøre rent, rede kattene mm. og kun optage de ting/katte der tager sig bedst ud i hjemmet.

Så jeg kan ikke bare se en video og så tro at det er sådan forholdet er i et hjem, smiley

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#179   7. nov 2011 Annie: Nu er kattene jo ude/inde katte og de er generelt meget ude, så derfor var der ikke så mange indenfor da video'en blev lavet. Og jeg (eller min kæreste :-)) sagde jo i video'en at killingegården ikke var i brug så meget, da de 3 små vi har nu kan hoppe ud (hvad de også er velkomne til) - så derfor var den tom. Vi er altså ikke, som der ellers er blevet sagt i denne tråd, nogen "grådige" killinge producenter, der bare laver killinger hele tiden smiley

Janne: Det var et pludseligt indfald at lave video'en - tro det eller lad være - så derfor har vi ikke gjort noget ud af det - overhovedet. Hvis man først gør det, så ryger hele troværdigheden.

mvh

Lene

• #180   7. nov 2011 hmm.. Den ser da ikke helt godt ud den kat, på de to billeder, sorry..

nu har jeg ikke set den video, det gider jeg ikke, for ja, det kan ser sig godt ud, ikke har jeg siger det ikke er det..

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#181   7. nov 2011 Hanne: Vi tog et billede så tæt på vi kunne (4-5 cm). Vi havde ham i bad for et par uger siden, for at se om vi kunne få de mørke pletter af hans forben, men når det er harpiks eller lignende, er det altså ikke til at få af.

mvh

Lene

• #182   7. nov 2011 Jeg er ganske enig med Janne.

Jeg håber i hvert fald at HM Melder det, så der kan blive tjekket op på det.

Hellere en gang for meget end en gang for lidt!

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#183   7. nov 2011 Jamen jeg syntes også at hun skal melde det, de skal være så velkommen, som sagt har jeg INTET at skjule, men tror ikke at hun gør det, da hun ikke har noget at have det i.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#185   7. nov 2011 Jesper: Tak for det - det er lige netop det vi også vil - enten anmeldelse eller undskyldning - alt andet er noget mærkeligt noget.

mvh

Lene

• #186   7. nov 2011 Sådan ser harpiks ikke ud - Jeg tror snarere, det er enten tjære eller fra undervognsbehandling, men bortset fra det, så ser katten ikke rask ud, hvilket ses tydeligt på øjnene.

Og så ville jeg hellere have set nogle flere katte frem for omgivelserne. Floffy og den med M'et i panden var for øvrigt for tynde.

PS: Stemmen fortæller, at det er en ren Maine Coon - se det flotte M i panden.
    M'et fortæller altså KUN, at det er en tabby kat og ikke en Maine Coon :-)))

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#187   7. nov 2011 Hej Mega

Kan godt være noget af det du skriver - han er trods alt udekat smiley Mht øjnene er han i behandling for øjenbetændelse.

Fluffy/Musser er IKKE for tynde - de får alt det mad de kan spise, dvs de har adgang til tørmad 24 timer i døgnet + at de får vådmad en gang i døgnet.

mvh

Lene

• #188   7. nov 2011 Nu har jeg ikke lyd på min arbejdscomputer men Hanne/Mega har ret.

Et M i panden er absolut ikke ensbetydende med at katten er Maine Coon.

Se bare det flotte M i panden på denne Abyssinier: http://www.kattegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39578

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#189   7. nov 2011 Nu har min kæreste ikke så meget styr på katte, han har nok hørt det et eller andet sted og misforstået det .

• #192   7. nov 2011 Lene H

Nu er det vel heller ikke din kæreste der skal have styr på det - men dig - eftersom det er dig der sælger "varen".

Den bemærkning skulle du have holdt for dig selv - man fristes til at spørge hvad andet er så heller ikke styr på?

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#193   7. nov 2011 Han har styr på computere, og jeg har styr på katte, sådan er det her i huset...ellers mere du ville have af vide ?

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#194   7. nov 2011 Susan: Lige netop

Dyrenes beskyttelse vil nok ikke rykke ud, hvis jeg beder om at bliver renset - så ville de jo ikke lave andet.

Men hvis en anden anmelder mig for dyremishandling - SÅ skal de nok komme.

Så bolden ligger hos M.H. - hvis hun mener at jeg er dyremishandler skal HUN melde det - eller hoste op med en undskyldning for at svine mig til uden grund.

mvh

Lene

• #195   7. nov 2011 ja tak, jeg kunne f.eks, godt tænke mig at vide hvorfor du ikke vaccinerer dine katte?

Er det ikke et lotterispil at producere killinger på uvaccinerede katte der ikke har nogen vaccineantistoffer at give til deres killinger?

Du kan gøre som du syntes er rigtigt - men ikke at særge for den "vare" du sælger er bestkyttet - det er uansvarligt.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#196   7. nov 2011 Lis: Det var ikke det vi snakkede om - hold dig til emnet. Det er DYREMISHANDLING vi snakker om.

mvh

Lene

• #197   7. nov 2011 Og hvad har så din kæreste og M i panden med dyremishandling at gøre om jeg må spørge?

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#198   7. nov 2011 Undskyld mit udfald - men det hele startede som en anklage om dyremishandling - da det åbenbart ikke kunne dokumenteres på nogen måde, blev det alle mulige andre ting jeg skulle anklages for - men nu bliver vi altså nødt til at holde os til emnet, for at det hele ikke farer ud på et sidespor - nemlig MH's ubegrundede anklager om dyremishandling eller manglende lyst til at anmelde mig for samme !!!

mvh

Lene

• #199   7. nov 2011 <b>Lene H - Du kan ikke bestemme hvad folk må spørge om i tråden og du bedes venligst lade være med at rette på folk!

Har du et problem med noget der bliver skrevet i tråden kan du anmelde det til en HA, ligesom andre brugere gør.</b>

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#200   7. nov 2011 Annie - det har du ret i - men jeg kan så bare vælge hvad JEG vil snakke om og det kan hverken du eller nogen andre bestemme.

Og da det hele er startet med en ubegrundet anklage for vanrøgt/dyremishandling, finder jeg det naturligt at det er det vi snakker om - syntes jeg har brugt alt for meget energi på at forsvare mig om alt muligt andet som ikke er relevant, så derfor er det den ubegrundede anklage jeg vil svare på - alt andet vil bllive ignoreret eller besvaret med noget a la mit foregående indlæg.

mvh

Lene

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#202   7. nov 2011 Susan : Nok en god ide smiley for det her er ikke skruen uden ende ..men tråden uden ende smiley

Men nu har jeg følt mig personligt forfulgt af en DEL brugere herinde her i tråden - så derfor syntes jeg at vi skal holde os til emnet - anklagen om vanrøgt/dyremishandling !!!

mvh

Lene

• #203   7. nov 2011 kan ikke se videoen. men den kat ser da i den grad meget syg ud. måske en dyrlæge skulle kigge på ham ???

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#204   7. nov 2011 Mette : Henviser til længere oppe i tråden, han har øjenbetændelse og ER i behandling.

mhv.
    Lene.

• #206   7. nov 2011 <b>Lene - Nej, jeg kan ganske rigtigt ikke bestemme hvad du vil snakke om, men jeg kan bestemme at du ikke skal sidde og beordre brugerne om at holde sig til emnet.

Er der noget du ikke ønsker at svare på, kan du jo bare undlade at svare. Sværere er det ikke.</b>

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#207   7. nov 2011 Jesper : Lige præcis vi kan jo ikke alle ligne modeller, heller ikke misserne , det var jo for at bevise over for brugerne herind at han IKKE havde store åbne sår på poterne som MH påstod, at han så er lidt beskidt er jo en anden side af sagen, han er jo udekat.

Men jo man skal passe på hvilken billeder man viser herinde åbenbart.

mvh.

Lene.

• #208   7. nov 2011 At vise billeder her - og andre steder, sender et signal - et signal om kattens sundhed - og katteriets - en kat med øjebetændelse signalerer ikke sundhed.

Billedet kunne bruges i en tråd hvor man diskuterer øjebetændelse - og ingen andre steder.

Øjebetændelse er ikke bare øjebetændelse, det er virus af en eller anden art., Katte der ikke er vaccineret er i højrisiko zone hvad det angår.

Og nej, øjebetændelse er, eller måske mere korrekt, bør ikke være normalt.

• #209   7. nov 2011 Kattene har jo fine omgivelser men det er jo ikke ens betydende med at alt er som det skal være. Kattene ser tjavsede og lidt tynde ud nogen af dem altså. Du skriver de har foder til at stå altid men det jo altså ikke lig med at de får hvad de skal. Nogen katte er bare kræsne. Jeg har virkeligt svært ved at tro på at du kan pleje så mange katte selv. De langhårede ligner ikke nogen der har set en børste derudover skriver du den hvide hankat er maincoon det er da en lodret løgn. Undre mig også over hvorfor de ikke er vaccineret? Har man ikke råd til den slags burde man ikke have så mange dyr

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#210   7. nov 2011 Jeg referer til tidligere svar - øjenbetændelsen er under behandling.

Tilbage til emnet om vanrøgt/dyremishandling.

mvh

Lene

• #211   7. nov 2011 Om dyret er vaccineret har da også relevans for vanrøgt dyret risikerer jo at blive sygt og så skal det behandles !

• #212   7. nov 2011 Lene,

vil du ikke eller kan du ikke forstå at kunsten består i at undgå syge katte, øjebetændelse osv. Fint der behandles -. men det er stadig bedre kattene ikke bliver syge.

Hvad er den øjebetændelse så? er det Herpes så levererdu livslange bærere der smitter hver gang de går i udbrud

Det er bedre at forebygge end at helbrede! både nemmere, sundere og billigere i længden.

• #214   7. nov 2011 Susan: Siger ikke det vanrøgt ikke at vaccinere men med så mange katte der ikke er vaccineret så tvivler jeg på man har råd til at behandling af alle kattene hvis de bliver syge. Derudover håber jeg da folk i det mindste giver de 2 første vacciner de kan jo godt dække i nogen år og er bestemt bedre end ingenting.

• #215   7. nov 2011 Jeg har holdt mig ude fra at kommentere misrøgtsdelen, netop fordi det er ved at blive et lidt for populært ord herinde.

Har man mange katte og producerer killinger - så tangerer det misrøgt at disse skal døje med øjeproblemer - og det tangerer uansvarlighed at sælge dem.

• #216   7. nov 2011 trine K

det hjælper ikke en hulens fis folk selv vaccinerer de uvaccerede killinger er det Herpes. Herpes er for livstid -. og det smitter hver gang katten går i udbrud.

Er det Calici -. så kan det brænde ud - mange katte døjer med ekstremt dårligt tandkæød på grund af Calici . det er noget der koster kassen at får udbedret - hvis det overhovedet kan

• #217   7. nov 2011 Lis: Ja men der bliver vel vaccineret for andre ting også? Kender ikke basis vaccinen da jeg først får katte i denne uge smiley Men synes altid en basis vaccine plejer at indeholde flere ting

• #218   7. nov 2011 En basis vaccine indeholder:

Herpes
    Calici og
    Kattesyge

de to første ses især i storkatterier sidstnævnte er udekatte - og naturligvis slæbes det ind i katteriet så får det fatale følger

• #219   7. nov 2011 Lis: Okay så blev jeg lidt klogere tak! Og sikke noget svineri!

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#220   7. nov 2011 Hej Susan

Det er lige netop ved at være en hetz for hetz'ens skyld.

Det startede med en anklage om vanrøgt - og da det åbenbart ikke havde noget på sig, blev det lige pludseligt drejet over i alle mulige andre ting OGSÅ var vanrøgt, såsom at man ikke vacinerede sine katte eller neutraliserede dem - tror at hvis man ringede til dyrenes beskyttelse og gav det som begrundelse for at anmelde en for vanrøgt, blev man grint hjem igen.

Men nu er det blevet til hetz for hetz'ens skyld - det næste bliver vel at hvis man ikke giver sine katte shiatsu massage hver dag, så er det vanrøgt !!!

Men jeg vil fortsat besvare spørgsmål vanrøgt - alt andet er bare fnidder i denne tråd og mig uvæsentligt.

mvh

Lene

• #221   7. nov 2011 Men jeg vil fortsat besvare spørgsmål vanrøgt - alt andet er bare fnidder i denne tråd og mig uvæsentligt.

Ej Lene, den sætning skulle du nu ha' holdt for dig selv. Tænk jeg troede vanrøgt delen var fnidder - men fnidderet går åbenbart på rådene om kattenes sundhed og velfærd som er dig uvæsentligt. Jeg bliver da mere og mere chokeret

• #222   7. nov 2011 Nu ser nogen af kattene jo så tynde ud. Må man spørge hvilket foder de får? Måske det var på tide at give dem noget andet? Og nej det ikke for hetzens skyld men synes det skriger til himlen om uansvarlighed at have så mange dyr, avle på dem og ikke vaccinere dem eller neutralisere de dyr der ikke skal indgå i avl. Og din uvidenhed ja den er da endnu værre!

• #223   7. nov 2011 Fertile dyr ER tynde - og når man ikke vil neutralisere - så er det sådan. Det er hårdt psykisk at være fertil

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#224   7. nov 2011 Lis/Trine - Det er stadig hetz for hetz'ens skyld.

Det startede med vanrøgt - så blev det neutralisering - så blev det vacine - så blev det øjenbetændelse og nu er det så maden.

Ring nu bare til dyrenes beskyttelse og anmeld mig for vanrøgt, så vi kan få det afgjort en gang for alle - nååå, nej, det kan I jo ikke, for det har ikke noget på sig smiley

mvh

Lene

• #225   7. nov 2011 Lis: Okay men hvorfor? Jeg har ikke selv oplevet det? De gange jeg har set halvtynde katte har det skyldes whiskat foder eller lign.

• #226   7. nov 2011 Hvis du har rent mel i posen forstår jeg så ikke hvorfor du ikke vil svare på det med vaccinen? Og en vaccine er da væsentlig i forhold til at forebygge sygdomme. Ville du have råd til at betale dyrlæge til at katte hvis de blev syge? For det kræver da en del penge

• #227   7. nov 2011 Fordi deres hormoner styrer deres liv . og de kun har een ting i hovedet

Det har intet med foder at gøre -. intet

• #228   7. nov 2011 Lis: Foder har vel altid noget at sige

• #229   7. nov 2011 <b>Dette er den sidste advarsel til dig Lene! Beder du folk om at holde sig til emnet én gang til så må du en tur på køl så du kan tænke over at man IKKE bestemmer hvad der debatteres i trådene herinde!</b>

• #230   7. nov 2011 Trine - Nej, foder har intet at sige når katten er fertil.

Min fertile skovkatte han på over et år vejede 3,7 kg. Så blev han kastreret (kemisk) og tog lynhurtigt på og vejer nu over 5 kg.

Jeg har IKKE ændret foder, det var det samme før han blev (kemisk) kastrat.

• #231   7. nov 2011 Lene: Hvis en virus spreder sig imellem dem jo så risikerer du de alle blive syge næsten samtidigt. Er det muligt at den manglende vaccine og netralisering kan have noget med økonomi at gøre?

• #232   7. nov 2011

jeg har det lidt sådan, at man næppe er ved sine fulde 5 hvis man medler sig ind i Kattegalleri.dk, deltager i debatterne, sælger killinger herinde men misrøgter sine katte, så som sulte dem og lade dem rende rundt med gabende sår. Så ville man vel ikke være 100% iorden oppe i toppen, da dette bedst kan sidestilels med at stikke hænderne ind i et beboet hvepsebo.

• #234   7. nov 2011 Lena L: hehe. det har jeg nu set adskillige gange på div. fora smiley Så det ikke ensbetydende med at alt er OK

• #235   7. nov 2011 Der er nu flere "sager" der har vist at man ikke kan se folk længere end til tænderne - og har man ordet i sin magt - så er det helt utroligt hvad andre tror på.

Vil lige pointere det ikke er den her tråd jeg har i tankerne

• #237   7. nov 2011 Susan: Ja har også undret mig over det med TS. Men synes nu alene at det faktum at der er 20 katte eller hvor mange det var, billederne Lene selv har lagt ind og at dyrene ikke bliver vaccineret, der bliver løjet om racer og at nogen af dem ser syge ud er nok til at få mine alarmklokker til at ringe og det har jo intet med første indlæg at gøre.

• #238   7. nov 2011 Forstår ikke hvorfor det er så stort problem at fortælle hvorfor man vælger ikke at neutralisere eller vaccinere, der må jo være en årsag til at man har den overbevisning af det er det bedste for katten.
    Hvis man ikke kan forklare hvorfor det er det bedste for ens katte, så er det jo netop det lugter lagt væk at ligegyldighed. Og det er da ikke et godt signal at sende.

Specielt ikke når man i forvejen er beskyldt for vanrøgt.
    Uanset om der er noget om det eller ej, det vil jeg slet ikke tage stilling til.

Men synes det er enormt uansvarligt med så mange katte som er ude/inde katte ikke bliver vaccineret og neutraliseret så man ikke er med til at lave alle de uønskede killinger og sprede sygdomme rundt. Bare min mening.

• #239   7. nov 2011 Camilla: Hørt!

• #240   7. nov 2011 Jesper
    - Tillader mig lige en lille frækhed: I HA*ere er da tit inde på tråde og bede folk om at holde sig til de forskellige emner de respektive tråde omhandler... når folk bringer andre ting ind i tråden. Eller har jeg mistforstået noget?

Jamen er det det - andre ting? Sådan ser jeg det ikke ...

• #242   7. nov 2011 Camilla,

Det har Lene H svaret på. Pt kan hun så heller ikke svare hvis hun ville. der er bare kommet en milliard svar efterfølgende.

Jeg undrer mig som flere andre over at der endnu ikke er lavet en anmeldelse til diverse instanser. TS startede tråden d. 28.10. Det er idag 11 dage siden, hvor TS har haft travlt med alt muligt andet. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så kan det anmeldes over nettet. internettet er åbent hele døgnet alle dage hele året rundt.

her feks:

(link fjernet)

• #244   7. nov 2011 Dernæst skal man have styr på hvad der gælder for dyremishandling/vanrygt af katte. Hvad loven ikke nævner som dyremishandling , kan Dyrenes Værn som jeg har sat et link ind til IKKE gøre noget som helst. Det samme gælder de andre instanser.

Man skal bare indgive adresse og navn på vedkommende samt sine observationer. det er alt hvad der kræves i en anmeldelse. det behøver ikke være dybdegående, så som den kat havde det og det.....

Denne tråd her drejer sig om vanrøgt af over 20 katte, HVIS det altså har noget på sig. Vi taler om katte der sulter og har sår ifølge TS observationer.

Så man kan da undre sig over hvorfor det har taget 11 dage ind til videre at anmelde det.

• #245   7. nov 2011 *Fluffy/Musser er IKKE for tynde - de får alt det mad de kan spise, dvs de har adgang til tørmad 24 timer i døgnet + at de får vådmad en gang i døgnet.*

Føj - som om det er noget argument for, at så er kattene ikke for tynde smiley

• #246   7. nov 2011 Nu har jeg læst hele tråden igennem flere gange og er der noget som pisser mig af så er det den uvidenhed og arrogance Lene H har og hendes tilgang til hvordan man holder kat. At have fertile katte gående ude, nægter at neutralisere uden at kunne komme med en ordentlig grund, vaccinerer ikke kattene så der er risiko og sandsynlighed for at give mange arvelige og smitsomme sygdomme videre. Om det er vanrøgt kan jeg ikke 100 % svare på, men det er i hvert fald uansvarligt at holde kat sådan, og om hun vil det eller ej så ser hendes katte tynde og usoigneret ud, og havde jeg set det med mine egne øjne så havde jeg ikke tvivlet 2 min med at anmelde hende.

Noget andet der irriterer mig er at når folk spørger bekymrende til specielt den hvide han og omkring foder så siger hun at man ikke må spørge ind til det, jamen altså de ting som bliver spurgt om her i tråden er undren fra andre kattemennesker som gerne vil have et konkret svar på de spørgsmål der bliver stillet,
    De forsøger bare at give viden videre og skabe en dialog for at få fat i om der er hold i TS anklager...

• #247   7. nov 2011 Linda: Godt skrevet! Er helt enig!

• #248   7. nov 2011 Tak for det Trine smiley Det er pga. folk som hende at katten har så lav en status blandt den danske befolkning!!

• #249   7. nov 2011 Lige præcis!

• #251   7. nov 2011 Susan: Som jeg har skrevet før har TS første indlæg ikke længere nogen påvirkning på min mening om Lene's katteri eller hvad man kalder det. Alene de ting hun skriver og billeder hun selv ligger ind er nok til at bekymre mig

• #252   7. nov 2011 Jeg vil så sige at min vurdering af denne tråd og sag er baseret på det som Lene H svarer, da ts ikke vil be eller afkræfte det hun siger mod Lene H. Jeg har skam læst tråden, og kunne se at Trine K forsøgte at spørge ind til om det måske var foderet den var gal med siden de så så tynde og forhutlede ud. Det er da ikke en hetz, men mere en måde at finde en årsag til de magre katte..

• #254   7. nov 2011 Hvad jeg kan se er det eneste hun har sagt i forhold til neutralisering disse to ting.
    " vi kastrerer/neutraliserer ikke vores katte, fordi de skal have lov til at være 100% katt"

hvis du spørg mig er det ikke en begrundelse men bare en konstatering om at de ikke neutraliserer.

" prøv at tænke på det på den måde - katte er naturligt fertile - hvorfor i alverden skal vi skabe kunstige væsner, for at gøre os mennesker tilfredse med deres opførsel og væremåd. "

Hm, heller ikke en begrundelse men et mod spørgsmål.

Og hvad vaccination angår har hun helt undgået at svare så vidt jeg kan se, og nej der kommer nok ikke meget svar nu hvor hun er blevet frosset.
    Desværre for spørgsmålet er såmen ikke for at stemple hende, men ville bare gerne kunne forstå hvorfor man vælger ikke at gøre disse ting, mest af alt hvorfor man vælger slet ikke at vaccinerer sine katte.

Mht. Trådstater så synes jeg da os at vedkommende enten burde undskylde at hun har hængt vedkommende ud hvis der ikke er grobund i anklagerne.
    Og hvis hun virkelig mener at kattene ikke bliver passet rigtigt så melder det, så der er nogen der kan tage stilling til om hun har ret eller ikke har.

• #255   7. nov 2011 Camilla,

Så læser du svarene modsat mig

Med det nogle har skrevet kan jeg faktisk godt forstå hvorfor Lene H nok mere opfatter disse spørgsmål som et "for det overordnede emne - irelevante spørgsmå, der kun har til formål at genere hende" og ikke en alm. undren

Jeg prøver ikke at hakke på dig, men prøver at give et bud på hvorfor, hun ikke svarer på vaccinatinatinsspørgsnålet.

• #257   8. nov 2011 Lena L:
    Ja det må jeg gøre så, smiley
    jeg synes ihverfald ikke det er brugbare begrundelser, men kan til dels godt forstå hun ikke ønsker at debattere det i en tråd hvor hun allerede er blevet stemplet som en katte mishandler af folk som aldrig har været i hendes hjem.

vil dog lige gøre opmærksom på at jeg på intet tidspunkt har gjort udtryk for at jeg delte den mening, da jeg ikke ønsker at drage konklusioner om noget jeg ikke selv har set.
    altså man er uskyldig til andet er bevist.

men jeg sætter spørgsmålstegn ved hvorfor man vælger ikke at neutraliserer og vaccinerer da jeg selv er af dem mening at hvis katten ikke skal indgå i opdræt eller avl er der ingen grund til at lade den rende rundt fertil, og synes så slet ikke man skal parre på dyr der ikke er vaccineret.
    og ville ønske man ville teste forældre dyr for div. sygedomme der ligger ved den angivende race man vælger at opdrætte på, os hvis man vælger at opdrætte på katte uden stamtavle.
    Så jeg kunne da godt have tænkt mig at have hørt nogle agumenter for hvorfor lene h har valgt som hun har, udover at hun gør som hun gør, og punktum. og for den sags skyld også andre der deller hendes mening på emnet, men du har nok ret i at det er svært at se bort fra de anklager hun har fået, hvilket self. os er forståeligt for det er da bestemt ikke sjovt at blive hængt ud på denne måde.

Håber ikke mit indlæg kommer ud på en negativ måde for det er bestemt ikke meningen. smiley

• #261   8. nov 2011 Anja,

Der er da ingen der der laster kæresten for noget - Lene har jo gjort helt klart at det er ikke ham, men hende der har forstand på katte.

Jeg kan ikke se der er noget snoppet i at katte og omgivelser vises på den pæneste måde - jeg kasserer billeder med dagens manglende opvask i baggrunden.

Jeg tager billeder af alt jeg mener at kunne få brug for senere for at kunne sammenligne - også syge katte, pletter, dutter og dimser. Jeg bruger kun de billeder til en tråd der omhandler præcis det.

Og eftersom jeg kun sælger mine dyr har folk været på besøg - så kan de jo selv bedømme om mine katte og de omgivelser de lever er efter deres standard. Der er jo ikke købetvang, siger den snoppede ...

• #264   8. nov 2011 nsinuerer, fnid svært ord ...

Ikke nok med folk skal lette rumpetten og komme og se kræene i deres omgivelser - jeg afleverer også selv mine kræ i deres nye hjem. Ikke fordi jeg vil snage - men fordi jeg vil gøre flytningen bedst mulig for min kat, den nye ejer - og mig selv.

Vil man sine dyr det bedste - så er der ingen nemme løsninger ej heller penge i det ...

• #265   8. nov 2011 MH

jeg har lige kigget på din annonce på Zilke, som du jo har haft i en uge ca. der står at hun sælges af personlige årsager. Den anden kat er osse lige blevet solgt. Her i tråden skriver du, at du har meget om ørerne og derfor ikke er herinde så meget.

Jeg prøver ikke at hakke på dig, men undrer mig over hvorfor du prøver at købe endnu en kat.

Bevægegrundlagene kender jeg ikke. Men "personlige årsager" og "at du har meget om ørerne" indikerer for mig, at du måske skulle vente med at anskaffe en kat indtil der er kommet ro på. For pt. lader det ikke til du har hverken tiden eller energien til en kat.

har du anmeldt Lene H?

• #266   8. nov 2011 Camilla,

Jeg synes ikke dit indlæg lyder negativt.

• #267   8. nov 2011 Susan> Tak. Jeg sad bare og fik en følelse af uretfærdighed på Lenes vegne:-)

Lis> Der er flere der har kommenteret og gjort sig kloge på kommentaren omkring M'et i kattens pande. Og er nu ret sikker på at han godt er klar over at det ikke er et bevis for at katten er en ægte Maine Coon, men mere sagt i skæg.

At du ikke syntes at det er snobbet at rengøre hele hytten inden man optager en video eller et billede, ændrer ikke på min holdning omkring det. Jeg lægger heller ikke billeder ind af hele ugens opvask eller et spindelvæv i krogen, men hvis jeg havde været i Lenes situation, så havde jeg dælme også skyndt mig at filme mit hjem og mine katte, for så på den måde at vise folk hvordan kattene bor. Jeg har ikke lige lagt mærke til hvordan deres rengøring var, da det jo ikke er det filmen er lavet for. Jeg syntes ikke at der er noget at udsætte på hjemmet. De har en masse kradsetræer, kattebakker og mad og vand stående fremme frit tilgængeligt og de har sågar taget en god bid af stuen til deres små killinger (som i øvrigt at ret godt indrettet), så ud fra den video syntes jeg ikke at man kan klandre dem noget. Jeg siger heller ikke at deres katte har det godt, for det kan jeg som sagt ikke bedømme ud fra en lille video. Jeg hælder dog mere og mere til at kattene ikke lider nød hos Lene, da man ud fra deres indretning kan se at de dedikerer deres hjem til kattene. Men det er jo ikke alle der bor som i et BoBedre-margasin, og det gør dem sku ikke til dårlige katteejere.

• #268   8. nov 2011 Susan. Det var ikke pågrund af denne tråd jeg røg i fryseren men pågrund af en kommentar på en annonce smiley

• #269   9. nov 2011 Jeg synes IKKE, der er belæg for at tale om vanrøgt mht. Lene H's katte. De har mad, vand, kattebakker og deres hjem er i det store hele indrettet til kattene.

Sagen underordnet, men udtalelsen om M'et i panden kan hendes kæreste have hørt på Animal Planet, hvor det engang blev brugt som bevis på, at en kat var Maine Coon.
    Det er kun til at grine af, men der skal nok være nogen, der tror, det forholder sig sådan :-))

Om hendes killinger er ægte racekatte eller ej, får heller ikke mit blod i kog. Det må være op til evt. købere at tage stilling til, hvad de vil købe.

Så langt, så godt.
    Det, der gør de fleste fortørnede, er Lene H's egne udtalelser mht. ikke-neutraliserede, fritløbende katte og manglende vaccination.
    (Personligt tror jeg, det mere er et spørgsmål om økonomi end etisk syn derpå).

Ingen kan i dag være uvidende om, hvad konsekvenserne af begge dele er, og jeg føler i hvert fald, at det simpelthen er at p.... på min og andres, herunder Kattens Værns, indsats med at få indfanget, neutraliseret + vaccineret vildtlevende katte for at sikre dem en tålelig fremtid.

• #270   9. nov 2011 Nu har jeg ikke været på nettet i over en uge pga flytning, så jeg dumper lige ind i denne tråd og vil lige komme med nogle generelle betragtninger af de ting der er skrevet fra start. For det første, så vil jeg sig til trådstarter at hvis du mener at der er tale om misrøgt (det gør du jo, ellers ville du ikke have startet tråden) så er du lige så medskyldig som den person du anklager, når du ikke har gjort noget (en reel anmeldelse til myndighed) i så mange dage. Det er da grotesk. Du skiller dig selv af med en døv kat til den første og bedste der ringer/skriver/henvender sig, det er i min bog også mishandling, da en døv kat har specielle behov.

I den video der er lavet er min betragtning at jeg giver pokker i en video, den kan være iscenesat til formålet. Dermed ikke sagt at denne er. De ironiske kommentarer om hvor mange krædsetræer der er osv, har intet med misrøgt at gøre, har de 1 eller 100 er for mig et fedt. For mig handler det om, hvad der sker omkring kattene. Har de ordenligt mad, rent vand, er de sunde og raske osv. Det er der tydeligvis nogen af dem der IKKE er. Det mørke den ene kat har på poterne er olie eller tjære og er giftigt og burde være fjernet for længst. Om kattene er vaccineret og neutraliseret, står der desværre ikke noget om i loven, så det kan man ikke anmelde nogen for. At det så er dybt forkasteligt af så mange åbenlyse årsager ikke at gøre, er så noget andet. For mig signalerer det liggyldighed for kattenes ve og vel og liggyldighed i forhold til dem der henter en smittet killing. Men ulovligt er det desværre ikke. Men det er ulovligt ikke at få en syg kat behandlet.
    Mange af kattene er bekymrende tynde, sikkert fordi de er fertile, men måske også fordi de lider af de forskellige sygdomme man risikerer ved at have udekatte og mange katte på samme sted. Dette er bestemt en grund til at få både vaccineret og neutraliseret en del af sådan en stor flok.
    Det er muligt at de får serveret godt foder, men havde jeg en fertil kat, der var så udmagret som nogle af kattene, ville jeg få den neutraliseret pronto, alt andet er i min bog mishandling og lugter af at man gerne vil tjene en slat penge.

• #271   9. nov 2011 Marianne n> Hørt!

• #272   9. nov 2011 Velkommen tilbage Marianne

Som du kan se, så har vi bestemt ikke kedet os her på kattegalleri. GG.

En idé:

kan vi ikke få SMILEYS herind. nogle gange kan et indlæg lyde hårdt uden at være det.

• #273   9. nov 2011 lene l> Du kan bare selv lave dem:o) ;-P :o/ smiley :oD

• #274   9. nov 2011 Marianne: Enig!

Lena: Ja det ville være fedt mange ting kan hurtigt mistforståes smiley

• #275   9. nov 2011 mange tak lena L. Jeg skal lade dit forslag gå videre.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#276   13. nov 2011 Ja så er jeg tøet op igen, og har IKKE haft besøg af nogen dyreorgsnisationer, så TS må æde sine ord i sig igen, og så vil jeg håbe at hun har en rigtig dårlig smag i munden.

Mvh.

Lene.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#278   13. nov 2011 Susan : Jeg forventer heller ikke noget svar, og ja du har helt ret i det sidste smiley
    Skulle bare lige af med det.

mvh.

Lene.

• #279   13. nov 2011 Hej Lene

Og velkommen tilbage.

Nej TS glemte vidst at feje foran hendes egen dør inden.

• Lene h
    Lene h Tilmeldt:
    apr 2010

#280   13. nov 2011 Lena : tak skal du have smiley

Kommentér på:
Vanrøgt !!!!!!!!!

Annonce