Når en HUNkat strinter ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg opdagede til min store forbavselse i går at min gamle hunkat Gråmis på 11 år stod og strintede op af garagen.
Det var ikke bare nogle dråber. Hun stilte sig med røven opad døren til garagen og "rystede" med halen og "æltede" (eller hvad det nu hedder) med poterne ned i fliserne. Der kom en lang stråle i 3-4 sekunder.
Hun er i god stand og trives fint, er meget glad for mad men det har hun ALTID været. Hun er normalt kun udekat, da hun er født ude og er lidt sky hvis hun føler sig "indespærret".
Hun er dog til min store forbavselse begyndt at gå lidt ind når døren er åben, men KUN for at komme æde af madskålen som er indenfor til vores eneste hankat (han får dyrlægefoder).
Hun er lynhurtigt ude hvis hun bliver forskrækket.
Gråmis blev steriliseret da hun var 7 år, vores to andre hunkatte er også steriliserede og hannen kastreret.
Men der er "vilde" katte her, både nabokatte og nogen som jeg mener er herreløse. de kommer og æder af maden ude i foderrummet.
Nogen forklaring på hvorfor hun strintede sådan ??
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 3
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Jeg vil dog sige, at inden hun blev steriliseret, var hun en meget dominerende hun.
Hun jagtede ALT væk før, hun gik ligefrem til angreb nogen gange hvis der kom fremmede katte på vores grund. Hun forsvarede sin mad (som jo var fælles med vores andres katte), men ingen skulle komme til når hun var der.
MEN hun er meget roligere nu, hun går som regel sin vej hvis hun bliver sur, eller nøjes med at snerre.
Så ja, det er nok for at markere, men jeg har bare aldrig set det før...
(Jeg bør nok stikke snuden ned til det sted hun strintede, for at lugte til det om det lugter af noget)
Når en HUNkat strinter ??