{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.316 visninger | Oprettet:

Forsvunden hunkat {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Skriver herinde da jeg er super fortvivlet og ked af det!!!

Min dejlige Mali har nu været væk siden mandag 14/11 kl. 23.00 hvor jeg lukkede hende ud... Har ikke set hende siden ??

Har gjort alt efter bogen, efterlyst hende samtlige steder og registre, plakater, flyers, brugt kattegrus ud om haven osv! Og kalder på hende rundt i kvarteret ca 4 gange om dagen....

Hun blev set af en mand igår (den 18/11 kl. 12.30) ca 900 meter væk fra min lejlighed. Men jeg har ikke kunne opstøve hende i området. Har været der mange gange og kalde og rasle med godbidder.

Hun plejer altid at komme hjem hver dag, men er både ude/indekat og har været det i 3 år nu... Har boet der hvor jeg bor nu i 2 år og der har aldrig været problemer før ??

Hvad gør jeg og hvad er chancen for at jeg får min dejlige kat hjem igen?????

Hun er steriliseret og har både øremærke og chip! Hun er meget sky overfor fremmede og kommer kun når jeg kalder.

Savner hende rigtig meget og er så bekymret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsvunden hunkat
  • #1   20. nov 2016 Du skriver at den er sky, så det skal du nok gange med 5 nu når hun har været væk fra de trygge rammer.
    Du har sikkert prøvet at kalde om aftenen når der er ro - ellers gør det. Snak med nogle børn og vis dem gerne et billede, de er de bedste sladrehanke og detektiver smiley
    Håber at hun snart er hjemme igen.

• #2   20. nov 2016 Hejsa
    Ja hun er meget sky for fremmede. Det er kun mig der kan komme tæt på hende og kalde hende til mig! Ja har ledt både sen aften og om natten. Har virkelig brugt meget tid og energi på det. Men kan hun være så bange og skræmt at hun heller ikke tør komme når jeg kalder????
    Og skal jeg blive ved med at lede og kalde? For jeg føler bare at det er som at lede efter en nål i en hø stak... Leder længere og længere væk også. Og selvfølgelig meget i det område hvor hun blev set i fredags smiley
    Jeg har også snakket med børn på min vej og vist dem billeder af hende. Plus har sat opslag op i børnehaven der ligger ved siden af min lejlighed smiley

Hvor længe kan sådan en kat mon blive væk??? Kan hun selv klare at finde hjem hvis hun er blevet forskrækket og bange? Eller er hendes stedsans så helt ødelagt smiley
    Har også forsøgt mig med hendes brugte kattegrus ud omkring haven og i området hvor jeg bor....

• *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
    #3   20. nov 2016 Jeg håber at du snart får din kat igen ,jeg turde ikke selv,at lade en bengal være fritløber,hvis det er den der er på din profil? men fortsæt med at gå ud og kalde på hende,er hun en sky kat,er det nok bedst om aftenen,og så tag noget godt med,måske hendes foderskål,som du kan rasle lidt med.

håber så meget at du snart får hende hjem igen smiley smiley

• #4   20. nov 2016 Når hun er inde/ude kat som også er vant til området, så ville jeg være bange for at nogen enten har taget hende eller hun er blevet kørt ned. Hun kan også være lukket inde, så jeg ville prøvet at kigge godt efter skurer og garager hvor hun kunne være kommet ind, og spørge ejerne om de har kigget eller om de vil lade dig kigge.

Men udover det, så ring til alle lokale dyrlæger og internater om de har fået hende ind(med øremærke og chip, burde de have reageret, men for en sikkerheds skyld)
    Ellers så se på de veje der er tæt på, tilhører de kommunen eller regionen - og så ring til brandvæsnet(de får nogen gange indleveret døde katte) jeres lokale park og vej service(dem der står for din kommunes veligehold af veje og parker) og jeres renovationsenhed(Her har de fjernet nedkørte katte). Desværre er der ikke mange af dem jeg nævner her, der tjekker om kattene er mærket, men hvis man får fat i dem rimelig hurtigt, så kan de som regel huske om de har samlet en kat op.
    Jeg kan ikke huske hvem der står for vedligehold af regionsveje, men det kan vel hurtigt tjekkes hvis du har en tæt ved.

hvis du ikke allerede har gjort det, så brug facebook, de fleste byer og lokalsamfund har en side, enten helt generelt eller en køb/salg side. brug dem til at efterlyse katten.

• #5   20. nov 2016 en anden grund til at snakke med alle lokale dyrlæger, er også at hvis nogen skulle have taget hende, så er der mulighed for at de på et eller andet tidspunkt tager hende til dyrlægen, og hvis dyrlægen så er opmærksom, så kan du måske være heldig at få hende igen.

• #6   20. nov 2016 Tak for jeres svar. Igen nævner jeg at Mali er meget sky og bange for fremmede, så der er ingen chance for at nogen har stjålet hende eller taget hende ind til sig.

Hun blev set i fredags tæt på min bopæl (900 meter herfra).... Ham der så hende kunne ej heller komme tæt på hende, og var sikker på det var hende ud fra at have set mine billeder på Facebook.... Hun er sky så han kunne ikke komme tæt på hende og tage billede eller få fat på hende smiley
    Så hun er jo i live og er blevet set 900 meter herfra. Hun er meget bange for biler og er aldrig tæt på bilerne her i området.... Så tror bestemt heller ikke hun er kørt ned.....

Jeg har skrevet opslag på Facebook, i efterlysnings grupperne og lokale sider fra området hvor folk hjælper hinanden. Hun er efterlyst i alle registre og har kontaktet dyrlæger mm som vil give besked hvis de får indleveret Mali....

Mht at jeg har valgt at lade Mali være udekat på trods af at hun er en race kat, er et valg jeg har taget i og med at hun er så sky overfor fremmede som hun er. Min anden gamle kat er ude kat og derfor synes jeg Mali også skal have lov at komme ud, ellers er det synd. Det er jo deres natur at komme ud og fange mus og klatre i træer, uanset om de er race katte eller ude katte!
    Hvis hun havde været en meget kælen Bengal, så havde jeg nok heller ikke turde lukke hende ud i frygt for at nogle ville snuppe hende. Men hun er SÅ sky, ikke engang mine naboer kan komme tæt på hende, så løber hun sin vej hurtigt.....

Hun er i området og hun er i live, drt ved jeg. Spørgsmålet er bare om hun selv ville kunne finde hjem efter nu knap 6 døgn ude??
    Hvor længe kan en kat klare sig ude, uden mad og ly???? Vi har mange mus herude og hun er en god jæger... Men kan ikke lade være med at bekymrer mig smiley
    Puha jeg her det svært.... Hvad mere kan jeg gøre? Alle mine naboer og alle i området holder øje hver dag og hjælper med at lede.

Jeg er ude hver dag og lede ca 3-4 gange om dagen... Både når det er lyst og mørkt.... Men hun kan jo være blevet jagtet længere væk og derfor være bange og skræmt og gemme sig, også selvom jeg kalder og kalder. Som sagt hun er sky

• #7   20. nov 2016 Lad være med at give op. Prøv at gå ud efter midnat og kl. 04 hvor der er ro og menneske tomt og gå stille og roligt og langsomt rundt i området og kald roligt på hende som du plejer. Når hun er set d. 18 er der da en god chance for at hun stadigvæk er i området. Det er også en god ide at smide nogle sedler i postkassen i nær området hvis nogen skulle ha taget hende ind. Hvis ikke hun er vant til at være alene ude kan en bange kat nogle gange sidde ret tæt på hjemmet men være for skræmt til at komme frem selv når ejeren kalder. Min datter havde engang en perser der kom ud ved et uheld og heldigvis kun var væk 2 dage og han var en grøft med en masse kratværk og var meget skræmt og turde ikke komme frem. Og så er det med at lede virkelig grundigt. Håber du finder din kat.

• #8   20. nov 2016 Hvor længe kan sådan en kat mon blive væk???

LÆNGE!
    I sommers leverede jeg en kat tilbage til et par glade ejere.
    Den havde fået noget at spise hos mig (den var meget vild), men pludselig en aften da jeg kælede med min terrassekat der holder "skidtet" væk, så var den meget kælen.

Den havde været meldt savnet i 14 måneder!!!

Så giv ikke op.
    Det kan være at den klarer sig på samme måde som ovennævnte kat.

• lone K
    lone K Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 14
    #10   21. nov 2016 Også meget enig i de gode råd, - især Betinas indlæg.
    Jeg tænker, at katten måske bliver forvirret, hvis du spreder dens kattesand over hele området. Jeg ville lave et lang spor, et par oplagte steder, som går til dit hjem, - som den så måske vil følge.
    Jeg har selv haft efterlyst en Maine Coon for længe siden, - den kom hjem igen efter 4 dage, - haltende. Måske ramt af en bil. Siden har den ikke været udenfor havelågen. Jeg X fingre for, at du snart har din kat hjemme igen.

• #11   22. nov 2016 Lige en opdatering. Mali er blevet set igår (mandag den 21/11) kl 15.... Meget tæt på hvor jeg bor. Ca 200 meter. Hvor hun derefter løb over mod lejligheds komplekset ved siden af mit, dvs hun er rigtig tæt på og nok også snart inde på sit gamle territorie.... Jeg var så derovre og kalde og rasle med maden flere gange. Kl 19 og kl 02... Men hun kommer ikke frem smiley Og er stadig ikke kommet hjem!
    Men ved hun er derude og meget tæt på og i live !!!!! Håber snart hun finder vej altså! Jeg har lagt lidt mere kattegrus ude omkring min hæk og vindue, som i øvrigt står åbent hele tiden, så hun forhåbentligt snart kommer selv!!!!

• #12   22. nov 2016 Dejligt at hun er set smiley
    Du er da kommet noget sent i seng........
    Er der flyers / plakater på lygtepæle ovre ved det andet lejlighedskompleks??

Jeg krydser alt for at hun kommer tilbage snart, men nu er hun sikkert både blevet jagtet af hunde, sure naboer og måske blevet skræmt af biler.

• #13   22. nov 2016 Der er plakat i området ja og har også lagt flyers i postkasser i sidste uge. Ja kom sent i seng. Skal jo kald på min kat smiley
    Håber altså hun kommer hjem !!

• #14   22. nov 2016 tålmodighed er dt som der skal til
    og så skal du bruge tid ude når der er mørkt - som du allerede nu gør. det vil være det tidspunkt hvor hun vil være mindst stresset og det er også i dette tidsrum at hun vil være aktiv

hun kan godt klare sig i lang tid. især når hun er ud/inde kat i forvejen.

forsøgte at fange en kat sidst sommer (han var ikke tam og det var hellere ikke min - længere historie) men det tog næsten 3 mdr
    da jeg var på kv fik vi tit efterlysninger ind, og vi anbefalede altid folk at gøre det du som har gjort. nemlig efterlysninger op overalt, ud og led efter katten og natten, og så skal man have tålmodighed. og meget af det.

et godt råd er dog at når hun kommer hjem så hold hende inde i en periode, sådan at hun lige finder ud af hvor hun bor igen.

• #15   23. nov 2016 Er lige kommet hjem nu efter 2 timers sidden og kalden ?? Hun kommer ikke ????
    Hvad nu hvis hun aldrig kommer hjem igen fordi hun er blevet så skræmt over et eller andet ?????? tænker de værste tanker

• #16   23. nov 2016 Hun er jo tatoveret - og den "vilde" kat jeg skrev om længere oppe, den blev tam på sekunder!
    Så hvis den har fundet en midlertidig løsning og du er så heldig at den "tæmmes" så tatoveringen kan ses, ja så kommer den jo hjem igen smiley

• #17   23. nov 2016 Er det ikke en mulighed at låne en fælde hos dyrlægen og sætte den op nogle dage der hvor hun er set og med noget mad i. Eller tæt på hjemmet. Fælden skal jo så tjekkes ret ofte da andre dyr kan gå i den. Jeg ved jo ikke hvor mange fritgående katte der er i jeres område for så kan det være problematisk hvis der er mange, Fugle kan også gå ind efter katte mad men måske kan i finde et godt sted. Men så skal det jo helst fungere for ellers går hun nok kun i en gang. Den fælde jeg engang lånte til en ejerløs kat kom den ikke ud af igen. Jeg kan ikke huske hvad de hedder men den var med sådan en faldlem der gik ned når de var kommet ind og hen til maden.

• #18   23. nov 2016 Hej Britt
    Har godt tænkt tanken med en kattefælde. Men problemet er at vi har rigtig mange katte i området.... Så tænker det ikke er så smart. Så er der nok 1000 andre katte der bare går i den hele tiden....

• #19   27. nov 2016 Noget nyt??

• #20   27. nov 2016 Nej desværre. Ikke andet end hun 100% blev set i mandags den 21/11... Meget tæt på min lejlighed. 150 meter fra mig.
    Jeg er ude flere gange om dagen og kalde og lede, men desværre kan jeg hverken finde eller høre hende smiley
    Må bare blive ved, kan ikke give op. Hun er enten blevet meget bange for noget og tør ikke komme hjem endnu... Eller også er hun bare på eventyr og har ikke travlt med at komme hjem.... Men hold op hvor er jeg ked af det!

• #21   27. nov 2016 kan hun selv gå ind?

• #22   27. nov 2016 Ja jeg har et vinduet åbent hele tiden så hun kan komme ind hvis jeg ikke er hjemme

• #23   27. nov 2016 ok smiley

have tålmodighed, og bliv ved med at gå og kalde på hende om aftenn/natten, sådan at hun bliver i området.

• #24   28. nov 2016 Hun skal nok finde hjem. Har haft en kat som jeg tog med fra Skibby til Næstved hvor jeg boede i 5 måneder. Efter en lille måned vat katten væk og jeg ledte alle steder. 3 måneder senere ringer min gamle nabo om jeg ikke mangler hr. Hansen (min kat) for den sad nemlig på min terrasse !!!!. Der fik den så lov til at blive til jeg flyttede tilbage til Skibby igen.

• #25   28. nov 2016 Hej Kai
    Tak for din positive historie. Men 3 måneder er godt nok lang tid smiley
    Håber ikke der går så længe da. Savner hende forfærdeligt meget. Og nu er det frost grader udenfor!! smiley

• #26   28. nov 2016 3 mdr er faktisk ikke ret lang tid.
    har oplevet flere hvor der er gået længere tid. for da jeg var på kv fik vi ind imellem øremærket katte ind som så gerne skulle hjem igen. og der var tit gået noget tid inden de blev fanget og kom op til os.
    den "sjoveste" var en som jeg ringede til. jammen deres kat var da dø jd. nææ den sad pænt i vores pensionat. vi aftalte at hun skulle komme og kigge. og hun kom da også meget hurtigt. det viste sig at det var over 6 mdr siden at de havde begravet "deres" kat. den havde ligget ude foran deres dør, og var kørt ned. og nu skulle de aldrig mere have kat. og så ringer jeg 6 mdr senere og fortæller at deres kat sidder hos os og vil gerne hjem.det første hun siger "jamme hvad gør jeg nu?". det var nemlig deres kat. og dt var en stor fornøjelse at kunne sende med ejeren hjem igen - i en ny transportkasse - for de havde smidt alt ud

og man hører tit at der er gået flere år...

men igen tålmodighed, og så ud og kald når der er ro på i området. og bliv ved.
    og vær ligeglad med hvad folk tror om en bare fordi man går og kalder smiley det er deres problem - ikke dit

og så skal du ikke være så bekrymmet vedr kulden. hun er jo vant til at komme ud i forvejen. så hun har pels. det var værre hvis hun var 100% indekat.

• #27   29. nov 2016 Nej har også hørt de historier om katte der kommer hjem efter flere år smiley Det er jo helt vildt.

Hun blev jo set herude sidste mandag meget tæt på mig. Men så tænker jeg om det nu er sikkert om det var hende.... Men det må have været hende. For kvinden der så hende var overbevist om at det var den race (Bengal) og hvor mange har lige sådan en kat, og oveni købet til at rende frit som udekat smiley
    Så hun sagde jo hun var overbevist om at det var netop den race... Både hende og hendes børn havde stået og sagt Se en flot kat der kommer der. Ja den var godt nok speciel og smuk... Hun er jo meget genkendelig med hendes farve og aftegn... De fleste andre katte herude er jo røde, sorte, hvide/sorte, grå eller stribede....

Så må jo gå ud fra den info jeg får og det lyder til at det kunne passe sammen....
    Men hvorfor kommer hun så ikke hjem når hun er set så tæt på???? Er hun måske strejfet længere væk igen, eller ligger et sted og gemmer sig og er bange???

Som sagt så er hun meget sky og bange for fremmede mennesker. Så tror ikke hun kan være taget og heller ikke gå ind til fremmede i deres huse / lejligheder...

Jeg går fortsat tur hver aften/nat og kalder og leder... Men synes det er ved at være hårdt smiley for man tænker bare at hun kommer jo alligevel ikke

• #28   29. nov 2016 Otto var væk i 31 dage og kom pludselig hjem igen. Han havde tabt sig en del, lignede noget der var løwn, havde øremider og burrer over det hele - var pænt træt, men virkede bortset fra det helt OK. Og lidt overkælen de første dage.

2 måneder senere lignede han sig selv igen, flyffy, møffet, doven og påtrængende.

Giv ikke op!!

• #29   29. nov 2016 Tak Jesper!!
    Hvor dælen har jeres været henne smiley Det er jo vildt de kan være væk så længe

• #30   29. nov 2016 Vi overplastrede jo næsten hele Tåsinge med efterlysninger og han var også i Fyns Amts Avis smiley Og vi fik en masse henvendelser - de var bare altid lige en dag eller to for sent ude. Men vi samlede alle henvendelserne og kortlagde dem og ud fra det kunne vi se hans færden. Han havde været op til 5 km væk.

Det ser ud til han var gået i cirkler og på et tidspunkt efter 30 dage, havde han ved et lykketræf ramt et spor, som kunne føre ham hjem.

Vi ved blandt andet, at han en periode holdt til ved meget besøgt rasteplads ved Siø-dæmningen. Vi var dernede flere gange, men tidspunkterne faldt bare ikek sammen med hans.

Men pludselig en dag stod han der i baggangen......

• #31   30. nov 2016 Det er jo vildt de render så langt omkring. Sikker på jeres ikke havde fundet et sted at få mad?? Eller den var måske så tynd at det ikke var tilfældet???

Det er underligt hvad der pludselig får dem til at rende så langt væk og så kan de ikke finde tilbage... Men flot at de kan finde vej hjem alligevel efter så lang tid... Det må jo ligge dybt i dem hvor de så egentlig bor og hvad der er deres territorie!

Håber virkelig inderligt at jeg får min kat igen....
    Nu er der gået 15 døgn. Og hun er sidst blevet set for 1 uge siden smiley

• #32   30. nov 2016 krydser fingre for at din misser snart kommer hjem.
    Jeg kom til at tænke i går på en metode vi bruger når vi kigger efter vores katte - ikke at de ofte er væk, men Felix mener at han udelukkende er udekat i sommerhalvåret, så han er kun inde max 2 timer i døgnet. Så når vi savner katten går vi ned til de steder vi har fundet ud af at han holder til.
    Når vi gør det, så snakker vi normalt sammen(mig og kæresten), evt siger de ting som vi normalt siger til kattene, såsom "hej lille misser" "sød lille misser" "nååååå, bløde missekat" osv. Det hjælper faktisk bedre end at kalde, for kattene er jo ikke så vant til at vi render og råber/kalder. Men de genkender jo vores normale stemmer og snakken.
    Vi havde Ziggy som i den første sommer vi havde hende, løb hjemmefra mens vi var på ferie og naboen passede hende. Vi ledte og kaldte - og der var nogle der havde set hende forholdsvis tæt på. Men hun kom ikke når vi kaldte - det var først mens min kæreste stod og snakkede med en nabo som han plejer, tæt ved, at hun lige pludselig kom ræsene, vrælene hele vejen, og så kom hun hjem!
    Så jeg tænkte at hvis hun er skræmt, så vil hun måske reagere bedre på din normale tale frem for kalden.

• #33   30. nov 2016 Hej Bettina.
    Det vil jeg helt sikkert prøve smiley
    Har også prøvet lidt med snakken, sådan lidt som jeg plejer at snakke til hende. Har også min anden kat med på tur når jeg er ude og lede, så ham går jeg jo også og snakker med haha smiley man føler sig lidt skør ikk smiley
    Har også haft raslende mad med ud når jeg kalder og en dåse tun. Men det hjælper ikke rigtig. Men det er jo heller ikke sikkert hun er i nærheden de steder jeg går, ved det ikke. Men giver ihvertfald ikke op endnu!!

Hun må være derude et sted og hun skal nok kunne finde vej hjem igen pludselig. Det siger alle. Hun er jo udekat og vant til området.

Normalt plejer hun jo bare altid at komme når jeg kalder på hende bare med hendes navn smiley

Kommentér på:
Forsvunden hunkat

Annonce