{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

Ny kat - gård kat {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Min søster og hendes kæreste har købt en gård!
De har i længere tid godt kunne tænke sig en kat, men er bekymret for hvordan og hvorledes de skal tackle det og om det overhovedet kan lade sig gøre, da de har 2 hunde i forvejen!
inden de tager beslutningen om at anskaffe sig en ny ven, har de derfor nogle spørgsmål!

Hvilken kat skulle de vælge? en voksen der er vant til hunde, eller en killing der fra starten lærer at omgåes hunde? (de vil gerne tage en kat der mangler et hjem)

Hvordan skal de sammenføre hund og kat, hvad mener i er den bedste måde?

er det bedst med flere katte?

Hvor længe skal der gå før det er sikkert at lukke den ud?

Og gerne andre gode råd og ideer der kunne hjælpe dem med beslutningen!

Britt




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat - gård kat
  • #1   13. okt 2011 Det skal forresten lige siges at hvis de får en kat, så skal den neutraliseres, hvis ikke den er det i forvejen! Så det skal i ikke tænke på! :o)

  • #3   13. okt 2011 Jeg ville vælge en voksen/ungkat der er vant til hunde, lade den være inde i et rum for sig selv de første par døgn og så lade den stille og roligt vænne sig til hundene og husets lyde.inden den bliver lukket ud
    Jeg vil lade den være inde de første 3 -4 uger inden den bliver lukket ud
    så kan de også få den neutraliseret i mellemtiden

    Vælger de en killing ville jeg vente med at lukke den ud til foråret så der er varmere i vejret


  • #4   13. okt 2011 Tak for link Susan, der er helt sikkert mange gode råd! smiley

    Så det bedste vil egentlig være at lade den blive inde 3-4 uger, efter de har vænnet sig til hinanden? eller læser jeg det forkert? smiley

    hvis ikke den er neutraliseret i forvejen, ville det så ikke være smart at få den neutraliseret når de har lært hinanden at kende, for ikke at stresse den?


  • #6   13. okt 2011 Britt : lade den være inde i 3 -4 uger og i den tid få den neutraliseret
    Susan : En rigtig fin løsning smiley


  • #8   13. okt 2011 Min søster er hundetræner, så opdragelse har hun fuldt ud tjek på! Den ene er opvokset med en flok katte som ene hund, den anden har ikke før boet med katte, men er den "mest lydige" (det er den hun hovedsageligt bruger til lydighedstræning)!

    Felis hvad ville du ud fra dette anbefale?

    og endelig bare sig hvis der er flere ting de skal have med i overvejelserne!


  • #10   13. okt 2011 Tak for svarene!

    Så håber jeg det kan hjælpe dem med beslutningen! ellers kan det være der kommer nogle flere spørgsmål senere! smiley


  • #11   13. okt 2011 Jeg ville vælge en kat, der var vant til hunde (kan killinger jo også være :)).
    Jeg ville sige 1 måned, før de lukker den ud. Lig evt. noget fra kattebakken rundt omkring i "hjemme" området, så kan den altid finde hjem igen smiley
    Der behøves ikke være flere katte, da kattene passer sig selv, men de små killinger, vil nyde at have nogle at lege med.

    (Min gamle kat, kunne ikke med andre nye katte, kun den kat vi havde før ham, men ham bestemte han også over)


Kommentér på:
Ny kat - gård kat

Annonce