1.047 visninger
|
Oprettet:
hjælp til opfedning :) {{forumTopicSubject}}
jeg har en killing på 4 måneder rettere sagt 15 uger. han han får almindeligt killingefoder fra maxizoo, hver gang vi går fra ham så han skal være alene får en en skefuld vådfoder, han spiser meget killinge foder.
han har fået ormekur. men tager ikk på, han er meget tynd, hans hofter og ribben er meget synlige når man nusser ham.
hvordan får jeg ham til at tage på ? har i nogen gode råd?, måske min kat bare er en slank udgave :s ...
DUMME KOMMENTARE VIL BLIVE IGNORERET
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Har han tørkost fremme hele tiden og bruger du killingefoder ?
aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
ja han har mad fremme hele tiden, og det er killingefoder ..
da budgettet er lidt stramt skal det helst være noget billigt foder, men selvfølgelig også noget der fungere, jeg er bestemt ikke til RC. men hvis nogen har forslag til billigt killingefoder, med massere fedt og kød vil jeg meget gerne høre fra jer.
han tømmer skålen meget hurtigt, så er ikke i tvivl om det ikke fungere .da han jo ikke tager på på trods af den mængde han spiser ..
ps han er VIRKELIG aktiv !
skal os lige siges han er indekat
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 37 Katte: 4 Emner: 104 Svar: 1.236
feb 2010
Men så kan jeg anbefale Olivers, som købes på nettet og leveres til døren. De har i øvrigt også noget udmærket kattegrus.
Sanabell er heller ikke voldsomt dyrt, det er noget billigere end fx RC og lignende produkter.
Hvis din killing vil have råt kød, så give den noget fars med høj fedtprocent.
jun 2010
aug 2011
tror jeg smutter en tr ned i dyrehandlen og høre hvad de har har selv brugt arion til mine hunde, hviket jeg var meget tilfreds med, bortset fra jeg opdagede min hanhund fik blod i sin urin grundet foderet :S ..
sys det er en jungle, nogen sys godt om noget og andre sys godt om andet .. pyha ..
jun 2010
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Hun har været en smule tynd, men har i løbet af 14 dage taget lidt på. Hun får også vådfoder både morgen og aften.
der er både mere fedt og protein i, end der er i RC killingefoder. Men det er jo ikke killingefoder, så det dur nok ikke endnu. Men jeg kan se, at der er en anden variant, som er lidt dyrere, men også skulle fungere til killinger: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/182085
Det høje proteinindhold vil mætte din kat hurtigere, og holde den mæt længere. Altså vil jeg næsten vove at påstå, at det ender ud i at koste nogenlunde det samme i længden som noget billigt foder fyldt med korn.
Under alle omstændigheder er det en god idé at købe foder på nettet. Der er altid penge at spare:) og hos Zooplus er fragten kun 29 kr, eller gratis hvis man køber for over 299 kr.
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 57
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
jan 2010
jeg har fået at vide, at fars skulle være udemærket, men at det er bedre at de får noget med ben og sener, så de kan bruge tænderne.
Et stykke kød bliver jo ikke mindre næringsrigt af at blive hakket
jan 2010
apr 2011
jan 2010
apr 2011
aug 2011
råfedt er det det samme som alm. fedt ? eller
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 57
apr 2011
feb 2010
Arion fåes også til katte og er heller ikke så dyrt som fx RC og Hills.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
(( Første nat jeg havde hende og sov hun som en sten. Dagen efter ville hun ikke spise noget af sin tørkost, heller ikke opblødt, og jeg begyndte at blive bange. Hele vejen igennem var hun EKSTREMT tryghedssøgende, og jeg kunne ikke få lov til at være nogen steder uden hun altså skulle med! Den anden nat jeg sov med hende, vågnede jeg ved halv to tiden om natten, ved at hun rent faktisk var igang med at forsøge og få mælk ud af mine bryster. Næste morgen, var det af sted efter noget modererstatningsmælk med det samme. Jeg lavede hende den første flaske klokken halv otte, og hun bællede 4 flasker i sig i rap, det sultne lille kræ. ))
Men men. Hun havde som lille også problemer med vægten. Hun var for tynd, og hun manglede sin mor. Sælgeren havde været så mærkelig at ændre nummer, og mails besvarede hun heller ikke. Som sagt, mærkelig kvinde!!
Det jeg gjorde, og som hjalp rigtig rigtig meget, var at give hende hvalpefoder med et godt, solidt næringsindhold i og gav hende det, MEN opblødt i modermælkserstatning!
Det hjalp faktisk en god del!
hjælp til opfedning :)