2.896 visninger
|
Oprettet:
flad brystet killinger skal de aflives ? :( {{forumTopicSubject}}
Hej jeg håber virkerlig der er nogen der vil hjælpe mig !!!!
min dejlige hun kat (mitzel) fik killinger for 4 uger siden og jeg opdagede her for lidt over en uge siden af 2 ud af 3 killinger er flad brystet er det noget jeg kan gøre for at de retter sig eller skal jeg få dem aflivet ? håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig :(
mvh kristina
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
sep 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
sep 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
Men nu så til noget helt andet.. Hvordan kan I se at en killing er flad brystet ? Er det noget man ser tydeligt eller hvad ? Jeg har før lige kort hørt om det herinde tror jeg, men gjorde ikke mere ved det, på det tidspunkt Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det ? Kan jeg finde noget på nettet om det evt. med billeder ? Jeg er ikke så god endnu til det der søgen på nettet :))
nov 2009
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
På en fladbrystet killing kan dens sider føles som kanten af et skildpaddeskjold.
Nogle killinger vokser fra det - andre gør ikke.
Hvor udtalt tilstanden er, er afgørende for dens fremtid, og nogle lever et langt liv helt upåvirket af det,
På killingen skal man være obs på farven på dens slimhinder (må ikke være bleg eller blågrå), om den bliver hurtigere træt og forpustet end sine søskende, og om den tager på i vægt.
I en killing med udtalt fladbryst bliver der i takt med, at den vokser, mindre plads til dens lunger og hjerte, og så kan hjertet ikke pumpe blodet rundt.
En sådan killing vil typisk have et ret stort hovede i forhold til en lille, tynd krop og til sidst vil den blive kvalt.
Man bør ikke avle på sådanne katte.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det er for øvrigt min erfaring, at de fladbrystede killinger, der sover og ligger på siden, overlever og ingen problemer har fremover, mens de, der ikke gør det, vil dø.
En killing, der tydeligt bærer præg af at være fladbrystet, bør aflives humant.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
nov 2009
flad brystet killinger skal de aflives ? :(