{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

i syv sind..ny kat efter Chester? {{forumTopicSubject}}

Chester døde pludseligt i sidste uge af et anfald, formodentlig epilepsi.
Jeg fandt ham og har i flere dage været meget chokeret.
Nu er chokket og sorgen, blevet mere til savn.
Jeg elskede min bamse overalt på jorden, og han mig. Det betød at han altid var hos mig, uanset om jeg var på toilettet, i køkkenet, i sengen eller mest af alt i sofaen.
Han elskede at ligge sig til at sove på min mave, eller ligge i ske.
Nu er det tomt at ligge på sofaen, fordi Balder (min anden kat) gerne vil nusse og snakke men ikke gider at putte eller være tætte.
Han er mere "kat" vil helst passe sig selv og så komme og snakke når det passer ham.

På den ene side ville jeg gerne have en ny nu..men jeg er stadig så tæt på dødsfaldet at det jeg vil have jo er en ny chester.

På den anden side kan jeg ikke lige overskue at kaste min kærlighed på endnu en misling, for så bare at miste den..det er sket for mig to gange, og begge gange pga uforudset sygdom.

Balder virker ikke til at savne Chester, men virker så heller ikke som om han er meget mere lykkelig uden, snarere lidt ligegyldig, bortsat fra at han taler mere med os end han plejer.

Nu tænker jeg så..hvad sørensen gør jeg. Hvad er jeres erfaringen når i har mistet en dejlig ven, har det hjulpet med en ny, hvordan vidste i at i var klar? Hvordan greb i det an med at finde en anden?
Og hvad ville i råde mig til, hvis i stod i min situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  i syv sind..ny kat efter Chester?
  • #1   6. okt 2011 Som du selv er inde på, så får du aldrig en ny Chester. Min anbefaling til dig vil være at du får sorgen og savnet så meget på afstand at du ikke ubevidst kommer til at sammenligne den nye med det du havde sammen med Chester.
    Jeg har en gang lavet den samme fejl, hvilket gjorde at jeg ikke fik et særligt tæt forhold til den nye.
    Men jeg forstår din sorg og din tvivl.
    Krammer til dig.

• #2   6. okt 2011 Det gør mig ondt at høre Nina.
    Jeg mistede også Emil fra det ene minut til det næste.
    Jeg vil lige sige, at hvis du har set kramper som det sidste, så kan de altså stamme fra hjertet, det sagde min dyrlæge i hvert fald.

Jeg kan jo kun tale ud fra egen erfaring og dit eksempel får mig faktisk til at tænke på dengang jeg mistede Mads som nok havde den største stjerne af dem alle. Jeg var ikke i tvivl om jeg skulle have en ny hurtigt, men jeg fik en underlig fornemmelse da jeg fik Freddie, for han var jo erstatningen for Mads, men havde overhovedet ikke samme personlighed. Jeg holdt af ham fra day one, men den samme kærlighed som til Mads kom først efter nogle uger, tror ikke jeg rigtigt var kommet mig over sorgen.

Jeg synes helt klart at du skal have en ny, men lyt til dig selv! Er du parat til at kaste din kærlighed på en ny? Har du erfaring for at det hjælper dig til at komme videre?
    Du vil helt klartsavne Chester i lang tid, men du får knap så meget tid til det når du får liv i huset igen.
    Jeg tror at Balder har kastet sin kærlighed på jer, for nu har han jo ikke andre at snakke / kommunikere med.
    Jeg har fundet ud af, at løsningen for mig er en ny kat hurtigt.
    Håber at du kan bruge svaret til noget.
    R.I.P Chester.

• #3   6. okt 2011 Jeg vil sige, som Marianne siger - lyt til dig selv, er du klar til en ny misling? Mærk efter og vær sikker i din beslutning - du kan sagtens vente et par måneder, et halvt år - der vil stadig være lige så dejlige katte til den tid smiley Også har du måske også mere overskud til at "lære" din nye kat at kende smiley

• #4   6. okt 2011 Åh for pokker Nina, det gør mig ondt. Din dejlige unge dreng ...

Du skal gøre hvad du selv syntes er rigtigt - det er så svært at råde da vi alle føler forskelligt.

Måske han er død af HCM?

Knus og mange tanker

• #6   7. okt 2011 tak for jeres medfølelse.
    Det var en frygtelig oplevelse.

Lis- jeg tror ikke det var HCM, dyrlægen lyttede på hans hjerte og det lød helt normalt. han havde ingen lammelser eller andet, han fik kramper. Men opdrætter er orienteret, just in case.

Jeg tror jeg er nået frem til at jeg går igang med at kigge katte. Når jeg finder en jeg falder for, fordi den er sig selv og ikke fordi den minder om chester, så kan jeg jo så se om det er det rigtige tidspunkt osv.

Jeg er nød til at have en hygge-mis. Balder er dejlig, men han kan altså ikke dække mit putte-behov.

Kommentér på:
i syv sind..ny kat efter Chester?

Annonce