{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Christiane G
Christiane G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

1 uge-gammel-killing søger nybagt kattemor - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet en kattekilling, som var kommet væk fra sin mor. Jeg tog killingen med hjem til Odense, og har givet den flaske med Royal Canin hver 3.-4. time i halvandet døgn nu.
Jeg vil rigtig gerne finde en nybagt kattemor, som kan tage en ekstra killing til sig. Han er ca. 1-1,5 uge gammel.

En lille sidebemærkning: Vi kan ikke rigtig få ham til at komme af med sin afføring. Vi har prøvet at massere/stimulere hans kønsdele og numse med vådt vat/vaskeklud. Er der nogen, som har nogle gode råd?

Med venlig hilsen
Christiane

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 uge-gammel-killing søger nybagt kattemor - HJÆLP
  • #1   25. sep 2011 Jeg håber inderligt at du finder en mormis, der kan lære ham kattelivets realiteter. Med hensyn til afføring og urin, så kan det nemt tage op til et kvarter, indtil man har fundet fidusen. Vær opmærksom på at RC modermælks-erstatning kan give forstoppelse, så jeg vil anbefale sig at putte 2-3 ml ekstra vand i pr 20 ml. Håber at du forstår hvad jeg mener. Ellers så prøv at give en dråbe olie inden hver flaske. og det er kun en dråbe, med pipette.

• #2   25. sep 2011 Hvis du giver olie, SKAL det være hvid parafinolie. Andre olier giver diarré og optages i tarmen til fordøjelse, mens parafinolie kun "smører" tarmen.

• #3   25. sep 2011 Marianne: Wauw, et kvarter! Så er det måske derfor vi ikke har haft heldet med os endnu. Har kun prøvet et par minutter ad gangen;-) Jeg prøver fremover at komme lidt mere vand i.

Mega: Jeg prøver at finde noget parafinolie i morgen;-)

Tusind tak for jeres råd1 Håber, at nogen henvender sig med en missemor;-)

• #4   25. sep 2011 Har en missemor der lige har født (igår), men desværre bor jeg på sjælland så en lidt lang tur...

• #5   25. sep 2011 Jeg håber inderligt at den er mere end 10 dage gammel.
    Der er noget med, at denskal have nogle stoffer fra mor-mis som er specielt vigtige i den allerførste tid.
    Håber at du finder en "mor" der kan lære den at blive en rigtig kat:-)
    Der er noget med at man skal ae dem med en fugtig tot vat på maven, det skulle efterligne mor-missens måde at sætte gang i systemet på.
    Held og lykke!

• #6   25. sep 2011 Hvor meget vejer den her killing ?? Tænker på den alder du angiver smiley

• #7   26. sep 2011 Du skal ikke kun stimulere den omkring numsen. Start på dens mave og tør gradvist nedefter.
    Det er også en god idé at tørre hele dens krop og ansigt over med en fugtig (ikke våd) engangsvaskeklud af skumgummi (minder om en kattetunge) for at holde dens pels fri for støv m.m.

Håber, du finder en reservemor til den.

• christina W
    christina W Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #9   26. sep 2011 hej vi har en kat med killinger fra d 6 september men vi bor i skanderborg. mvh christina

Kommentér på:
1 uge-gammel-killing søger nybagt kattemor - HJÆLP

Annonce