{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Skifte foder - fra light til normal {{forumTopicSubject}}

Hej alle katteelskere.

Jeg står og skal til at købe foder til min kat. Han har i 2-3 år fået dette Hills light foder, da han har været overvægtig. Han får 50 gram om dagen (spiser dog ikke op) og er normalvægtig nu.

Men light produkter indeholder jo mange fibre og sådan, og har hørt at det egentlig ikke er så godt. Så vil høre om jeg kan købe det normale foder - stadig fra samme mærke og med samme smag. Han kan nemlig godt lide det foder han har, men det normale er på tilbud lige nu, og har jo også hørt at det skulle være bedre.

Det er det her han får nu:
http://shop.petworld.dk/product/science-voksentoerfoder-1---6-aar/adult-light-chicken.aspx#top

og det er det her jeg overvejer i stedet:
http://shop.petworld.dk/product/science-voksentoerfoder-1---6-aar/adult-chicken-bonus.aspx#top

Er ikke klog på foder overhovedet, så mangler lidt hjælp smiley Det er en kastreret hankat på 5 år, han får ikke andet end tørfoder - kun lidt tun i ny og næ, da han kaster op af blødfoder og ikke vil spise andet råt kød..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte foder - fra light til normal
  • #1   12. sep 2011 Er der ingen der kan give mig gode råd? smiley

• #2   12. sep 2011 Jeg er ved at skifte fra Royal Canin til Applaws. Dels fordi der er 80 % kød i - hvilket gør dem hurtigere og sundere mæt end alle de fyld-kulhydrater i mange andre foder = vægten holder sig i ro.
    Derudover når du har kastrat husk at have masser af vand stående mange steder - så får han skyllet godt igennem, og formindsker risikoen for urinvejssten.

Vores er stadig i voksealderen så hans vægt er bestemt ikke i ro, men det giver meget god mening synes jeg. Det med køddet. Det er også tørfoder.

• #3   12. sep 2011 Jeg går absolut ikke ind for lightfoder. Et ganske alm foder og så vådkost/råt minimum 1 gange dagligt.
    Om du vælger RC eller Applaws (80% kød) bestemmer du selv, men aldrig et billigt tørfoder fra supermarkeder.

• #4   12. sep 2011 jeg tænker også , at nu er han 5 år - så man han bedre kunne holde sin idealvægt - også på almindeligt foder.

Har prøvet med vådfoder, han brækker sig om natten når han får det - og det er uanset hvilket mærke. har prøvet både dyre og billige vådfoder-mærker. Han vil ikke spise råt kød, for det har han ikke fået i hans tidligere hjem - jeg har prøvet, men han vil ikke spise det. det eneste han vil spise udover sin tørkost er lidt dåsetun - men det brækker han sig også af, hvis han får for meget.

Men vil i mene at jeg godt kan købe det normale foder fra Hills? og droppe lightfoderet uden at han igen bliver fed? vil jo selvfølgelig give ham den mængde der står han skal ha..

Kunne aldrig drømme om at købe billigt foder i det lokale supermarked, ved at det indeholder al muligt underligt stads og sikkert intet kød..

• #5   12. sep 2011 JA du kan sagtens give ham Hills. Jeg vil osse anbefale dig en drikkefontæne (fåes fra 199 i maxizoo) for at få ham til at drikke mere.

• #6   12. sep 2011 Det mest optimale er at lære den selv at dosere sin mad ved at have mad stående hele tiden. På den måde får den små måltider over døgnet og ikke et stort på én gang - det kan også afhjælpe overvægt.
    Jeg ville i hvert fald vælge et foder med mere kød i, så vægten kan blive holdt nede af sunde årsager.
    Bare husk at skift over langsomt..

• #7   12. sep 2011 Han spiser heller ikke sin mad med det samme. Han får 25 g. 2 gange om dagen, men der er altid mad i hans skål smiley Han drikker i forvejen ret meget vand, fylder skålen hver dag smiley

• #8   12. sep 2011 Okay.
    Jeg kan godt lide at han har vand i alle rummene :-)) Jeg kan også se på selve skålene og i bakken at det gør meget. Han tømmer alle skålene andre steder end ved siden af maden først. :-))

Kommentér på:
Skifte foder - fra light til normal

Annonce