{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

JEG aflivede den..... {{forumTopicSubject}}

Puha.. Jeg har noget på hjertet som bare må ud!!! smiley

Læs ikke teksten HVIS du skulle være en lille smule sart med nogle lidt for ulækre detaljer.. smiley Så er du advaret (!) og det er for din egen skyld.

I foråret 2009 arbejdede jeg i Randers Regnskov og boede på et kollegie værelse. Så kørte i bil på arbejde hver dag.

En morgen, ligger der en kat som er blevet kørt ned midt på vejen, den ligger og spræller og INGEN gør noget for at hjælpe den stakkels kat. De kører bare alle pænt uden om den.... ARGH!!!
I ren raseri, kører jeg lynhurtigt bilen ind til siden og stopper, springer ud af bilen og foran de andre bilister for at se til den der stakkels kat. Og er egentlig ret ligeglad med alle bilerne...
Den her kat er VIRKELIG smadret.
Jeg er vant til at arbejde med dyr, så jeg bar katten så forsigtigt jeg kunne over på fortorvet for at undersøge den her kat som stadig bevægede sig.
Lad os bare sige at det IKKE var en kønt syn... smiley
Begge øjne hang ud af øjenhulerne, den havde brækket alle 4 ben og hvad jeg kunne mærke var ryggen brækket mindst 2 steder og bækkenet var knust.
Det var så frygteligt.
Men katten bevægede sig stadigvæk, jeg havde svært ved at finde ud af om det var reflekser eller faktiske livstegn. Jeg HÅBER virkelig at det bare var reflekser.
Men i hvert fald ville jeg sikre mig at den ikke skulle lide, så jeg valgte at "aflive" den (hvis den altså stadig var i live...). Kiggede hurtigt op, og der var ikke rigtig nogen mennesker omkring mig så jeg "aflivede" den hurtigt. Og efter jeg havde gjort dette, bevægede den sig ikke mere.
Men i samme sekund er der en bil som trækker ind til siden, ruller vinduet ned og en man SKRIGER af mig: "HVAD FANDEN HAR DU GANG I?!?!"
På passagersædet sad en pige som begyndte at græde. De havde tydeligvis set mig aflive katten, men lige så hurtigt som han var kørt ind til siden lige så hurtigt var han væk igen, så jeg havde INGEN chance for at forklare mig. (Altså uden tvivl, jeg forstår hans reaktion hvis han kun lige har set at jeg aflivede katten, havde nok selv gjort noget i den retning, men havde dog valgt at give vedkommende en chance for en forklaring, men det fik jeg jo ikke?)

Fik ingen chance for at forklare at jeg ikke bare er et sygt menneske som slår katte og andre dyr ihjel fordi jeg kan..... Og jeg kan ikke lade være med at tænke, hvis han var kommet 1 minut før, og set katten ligge og sprælle på vejen, havde HAN så gjort noget eller var han også bare kørt forbi?!

Jeg er ikke så bevæget af selve situationen med katten, fordi jeg virkelig mener at jeg gjorde det rigtige, og at katten ikke var til at redde. Jeg er ikke dyrlæge, men har arbejdet med rigtig mange forskellige dyr og mener selv at chancen for overlevelse var lig 0. Og jeg vil hellere hjælpe dyret med ikke at lide, end at satse for meget for at den kunne klare sig hvis den blev bragt til en dyrlæge.

Men at den mand reagerede sådan, uden at jeg fik en chance for at forklare mig eller noget som helst, det gjorde og gør mig dybt ulykkeligt, fordi er der noget jeg brænder for, så er det at hjælpe dyr!! IKKE skade dem.

Undskyld, det skulle altså bare lige ud....... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JEG aflivede den.....
  • #2   7. sep 2011 Dit forfærdentlige menneske...! tænk engang at dræbe en kat bare for at "ende" dens lidelser... Jeg væmmes....

Ironi kan forkomme...
    Men søde tænk ikke på dem, de var da bare nogle tosser som ser situationen ud af en kontekst. De har ikke engang tid til at få svar på hvad du egentlig lavede... Det er irrelevant hvad de tænker, du gjorde det eneste rigtige... smiley

• #3   7. sep 2011 Dejligt at vide at der er støtte at hente fra andre også smiley smiley
    Tak. Betyder virkelig meget.

• #4   7. sep 2011 Ja, klap dig selv på skulderen, fordi du endte kattens lidelser smiley Det er der nemlig ikke mange der gør... De kører bare videre, som du jo også selv erfarede smiley

• #5   7. sep 2011 synes det er vildt flot at du stoppede op, og fik gjort en ende på dens lidelser smiley Så skidt med hvad de idioter sagde smiley

• #7   7. sep 2011 Et STORT klap på skulderen herfra! Du er virkelig en sand dyreven, når du i sådan en situation forstår at gøre det rigtige - det er ikke altid rosenrødt at have med dyr at gøre, og mange indser det nok først, når de står en ubehagelig situation.. Men nok sidespor - flot arbejde. Glem manden, han har stemplet dig (både for ham selv og datteren) uden at sætte sig ind i situationen.. Du har gjort det rette, ligemeget hvad han tænker.

• #9   8. sep 2011 Sanni, du gjorde det eneste rigtige og jeg håber inderligt, jeg vil kunne gøre det samme i en tilsvarende situation.

Du HJALP katten, men det kunne manden ikke vide. Han opfattede kun situationen i et splitsekund og var nok chokeret.
    Så glem alt om ham.

Min yngste datter var kun 12 år, da hun aflivede en stærkt kvæstet due.
    Der stod flere mennesker (også store mandfolk) og kløede sig nakken, mens de så på duen, men ingen gjorde noget.

Min datter elsker dyr, så hun vred halsen om på den. Hun havde aldrig gjort sådan noget før.

• simone b
    simone b Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #12   8. sep 2011 hold da helt fest, super flot gjort at dig, jeg ville aldrig selv kunne gøre det, altså aflive den

• #13   8. sep 2011 Dejligt at hører der kun er støtte fra jer alle af smiley Betyder meget.

Det er helt okay i spørger ang. aflivningen, genere mig ikke at tale om det, men for nogle mennesker som ikke har set denne form for aflivning før, kan det godt lyde makabert.
    Og kommer til at lyde mere voldsomt end det egentlig er? Så er i forberedt.

Jo med hensyn til aflivningen, så mærkede jeg den lige hurtigt i nakken for at mærke om den var brækket, og om baghovedet (kraniet) var intakt (hvis vi nu siger at nakken var brækket og baghovedet var smadret, så ville det hurtigt blive meget ulækkert med blod over det hele smiley Selvom jeg nok havde valgt samme metode, men nok var gået lidt væk fra gaden.)
    Men disse to ting var begge intakt, så jeg løfter katten i bagbenene, og hurtigt og præcist svinger jeg katten rundt (da jeg er vant til at bruge denne teknik på mange forskellige dyr, svinger jeg den ikke højere end maks 1 meter pga. kattens størrelse) så nakken og baghovedet bliver ramt af en "skarp" kant. (med skarp mener jeg ikke at den skal kunne skære noget over, det er bare så kraften fra "slaget" er mere præcist på en sted, som gør det nemmere at brække) F.eks. en flisekant.
    Og bagefter mærkede jeg på katten igen og nakken var nu brækket og der var ikke flere livstegn eller bevægelser.

Kommentér på:
JEG aflivede den.....

Annonce