{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

Royal Canin Calm {{forumTopicSubject}}

Hej hej.

Molly er efter vi er flyttet for snart 1 år siden meget nervøs. Jeg har prøvet Feliway til stikkontakten som dyrlægen anbefalede, uden forandring.

Hen over sommeren blev det bedre, men efter alt det tordenvejr og regn, som larmer og gør ved, så er hun blevet meget nervøs/bange/stresset igen.

Men dyrlægen sagde at jeg skulle prøve at kombinere Royal Canin Calm med Feliway, men jeg har det sådan lidt, jeg vil jo heller ikke lige "bedøve" Molly.

Så jeg vil bare lige høre om nogen har erfaring med calm fra Royal Canin.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Royal Canin Calm
  • #1   8. sep 2011 Det forskrækker mig lidt at høre, at katten stadig er nervøs så lang tid efter en flytning? Er nervøsiteten først kommet efter flytningen?

Jeg kender ikke RC Calm. Men hvad med at prøve Zylkene? Det indeholder et enzym fra råmælk der skulle virke afstressende (har ikke selv erfaring med det).

Eftersom Feliway ikke har virket, er der i hvert fald ikke grund til at købe mere af det.

• #2   8. sep 2011 Du bedøver ikke katten ved at bruge feliway og calm. Calm er tilsat det enzym fra råmælken der bla findes i Zylkene.
    Men jeg vil sige at har feliway ikke virket efter et år, så tror jeg heller ikke det vil hjælpe. Det hjælper desværre ikke alle katte. Men du skulle måske prøve at købe det som spray og sprøjte møbler og omgivelserne.
    Hvis nervøsiteten først er startet efter i er flyttet, så vil jeg bede dig tænke på om der lyde eller lugte i hjemmet eller omgivelserne der kan bringe hende ud af balance.
    Det er altid svært at komme med gode råd til den slags, da hele billedet af hendes dagligdag ikke er med. Så jeg vil anbefale dig en adfærdsterapeut, med speciale i katte.

• #3   8. sep 2011 Hej i 2.

Tak for jeres svar. Det startede da vi flyttede, hun har aldrig været sådan tidligere. Der har hun været ligeglad med torden og regn.

Det er lyde som er udløseren i øjeblikket, når det tordner eller regner helt vildt så farer hun sammen. Det lykkedes hendes faktisk her sidst da der var uvejr at gå pivende rundt, jeg kunne slet ikke berolige hende. I nat var der igen torden, som jeg vågende ved, så der måtte lige gang i lidt nusseri til det var stoppet igen.

Jeg hvis det Royal Canin ikke gør at hun går rundt i en "ruståge" så vil jeg lige give det en chance, da dyrlægen har anbefalet det. Ellers stortrivels hun. Det er bare når der er uvejr og regn det går lidt galt.

• #4   8. sep 2011 Jeg synes du skal prøve. Husk at du ikke kan se det med det samme, der kommer til at gå et langt stykke tid, inden det har effekt.

• #5   8. sep 2011 Jeg forstod det som hun var generelt nervøs - godt det kun er ved torden o.lign, men det er jo da også slemt nok smiley Hun må vel have fået et chok over en slem lyd efter flytningen, som stadig sidder i hende.
    Hvor stor chance der er for effekt ved Bachs nødhjælpsdråber ved jeg ikke, men jeg ville i hvert fald lade det komme an på en prøve i dette tilfælde.
    (prøv selv at google)

Måske kan de der hundetrænings-cd'er der er beregnet til at kurere angst for nytårsraketter bruges til kat også....

Kommentér på:
Royal Canin Calm

Annonce