hjælp søges - midlertidigt hjem eller? {{forumTopicSubject}}
(undskyld hvis det ikke er det rette forum!)
Jeg står i den ulykkeligt situation, at jeg ikke længere kunne bo i det hus, jeg før har boet i, og eneste mulighed var at flytte i en lejlighed, hvor al husdyrhold ikke er tilladt. En bekendt, som jeg for nogle år siden overtog min kat fra, tilbød at passe ham, indtil jeg fandt et godt sted at bo,hvor der var plads osv. til ham - det var selvfølgelig perfekt, for han kender familien, og har før været på ferie der.
Problemet er, at den bekendte nu har bedt mig om, uden varsel, at hente katten. Hvis jeg tager ham hjem til mig selv, bliver jeg smidt ud, og jeg har ikke andre steder at være. Jeg har prøvet alle venner, familiemedlemmmer osv, men ingen kan/vil hjælpe.
Jeg nægter at aflive en sund og rask kat, og jeg elsker ham af hele mit hjerte, så jeg ville aldrig bare kunne give ham væk. Jeg har "kendt" ham i 11 år.
Jeg har undersøgt muligheden for kattepension, men mange af stederne jeg har set er burene meget små, og det koster min. 100 kr/døgn at have ham der, penge jeg slet ikke har, og forhold jeg slet ikke kan byde ham (af det jeg har været ude at se på).
Har i ikke nogle gode råd? Jeg vil gøre alt, for min kat betyder mere for mig end noget andet.
venlig hilsen en ulykkelig katteejer.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
Hvis du bliver opdaget i at have katten, kan då så ikke sige, at du passer den for en syg moster?!
Jeg ved godt det ikk er pænt at lyve... men det er jo ikk sjovt at skulle skille sig af med katten på mere drastisk vis
feb 2010
okt 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 16
jeg har selvfølgelig ikke noget imod at lyve, alt for ikke at skulle af med ham men det hjælper ham bare slet ikke, hvis jeg så bliver smidt ud, for jeg har ikke råd til at flytte i andet, før jeg har sparet op
feb 2010
okt 2009
men selvfølgelig vil jeg gøre hvad der er bedst for ham!
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Held og lykke med det
okt 2009
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
De smider dig jo ikke ud fra din nuværende lejlighed fordi de opdager din kat, du får en advarsel eller noget i den stil i første omgang... Har ikke helt styr på det.
Så tag chancen, det skal nok gå... han er jo en ældre herre så han laver nok ikke en masse ballade
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 31
er faktisk ikke klar over om de kunne hjælpe i en sådan situation og du selv ville kunne tage han tilbage efter plejen...
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 85
kender flere både fra familie og venner der har kunne få lov til det, og det skal tilføjes i lejekontrakten. med underskrifter self.
Med lejligheder, er de regler om husdyr holdt oftes, beboerne selv der har bestemt reglerne for det, evt bring det op til en beboer møde om godkendelse til at have et kæledyr.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg krydser fingre for, at du får det rækkehus i morgen!
Ellers kan du måske leje dig billigt ind i en kolonihave eller lign....
Og så er der Nickie Maries forslag om at bringe husdyrtilladelse til afstemning. Eller søge midlertidig dispensation til at have din kat.
Står du lige nu og skal hente katten akut (lyder underligt :-/) så synes jeg selvfølgelig, du bare skal tage ham hjem, til en anden løsning er fundet.
At søge langtidspasning hos en privat er også en mulighed, men det kræver ikke bare tillid, men også omhu, så katten sikres ordentlig pasning. Jeg har selv langtidspasset katte ... eller dvs. det var da meningen, men de er altid endt med at blive boende).
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hvor er der mange steder efterhånden hvor man ikke må have dyr og det er bare så træls! Ja, nu forsøger man også med røgfrie boligkomplekser og man går snart over stregen.Jeg synes at du skal forsøge at tage ham hjem og i en ungdomsbolig har naboerne andet at lave end at lave katte-klager.
Min erfaring er, at ældre mennesker er værre:-(.
Det er selvfølgeligt ikke optimalt at have katten i pension i længere tid. Det kan jo blive nødvendigt og så find en god pension.
Kan du ikke leje en lejlighed sammen med en veninde? Så er det jo nemmere at få økonomien til a hænge sammen.
Har du kigget i private annoncer? I så fald skal du lige have tjek på om udlejer har styr på det.
Heffie skal da ikke aflives pga din boligsitiation og som de andr siger, så får man først en skriftlig advarsel og i min boligforening også en mundlig.
Til den tid kan det være at du har fundet et andet sted at bo.
Krydser fingre.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
okt 2009
jeg skriver i et sidste desperat forsøg på ikke at skulle miste min dejlige kat. Jeg har siden jeg oprettede dette emne haft ham skjult i min lejlighed, men da der er sprunget et vandrør under lejligheden, vil der være håndværkere/viceværter her det næste stykke tid.
jeg har prøvet _alle_ i min omgangskreds og tilbudt alle udgifter betalt + ekstra for besværet, men ingen kan hjælpe. jeg har forhørt mig hos inges kattehjem, dyrenes beskyttelse osv., de siger, at der intet er at gøre, udover at få ham aflivet, aflevere ham på et internat eller få nogle i omgangskredsen til at hjælpe.
Kender i nogen 'plejefamilier' til katte, eller bare nogen der ikke ville have noget imod en ekstra kat på ubestemt tid. Han er kastreret, og kan både være inde/udekat og udelukkende indekat. har intet imod børn. selvfølgelig bliver alle udgifter betalt + ekstra som tak for hjælpen. Jeg bor selv i vestsjælland, men alt kan gå, så ikke jeg mister ham :(, og jeg ved at han er i gode hænder.
feb 2010
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Skal håndværkere nødvendigvis ind i din lejlighed? Det skal i hvert fald varsles i forvejen, og så kan du sætte ham i pension de(n) dag(e) håndværkere og viceværter er der. Eller leje et sommehus el.lign og tage afsted på et par dages ferie med katten.
Jeg ville virkelig! ønske jeg kunne hjælpe, men de misser jeg gav husly i sin tid blev jo boende her, så det duer ikke med flere katte i huset. Og det er nok problemet med mange brugere herinde.
Jeg krydser fingre og tæer for, at der viser sig en god løsning!
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 31
vi har selv hjulpet flere gange når der fx var nogle der var smidt ud af hjmmet og deres kat derfor skulle aflives.
de har plejefamilier til rådighed og der er næsten altid nogen som står klar til at hjælpe. det koster lidt at aflevere sin kat, men det lyder du jo til at være villig til. og når du så får bedre boligvilkår kan du adoptere ham tilbage hvis ingen anden har adopteret ham - han undgår så en aflivning og hvis du er hurtig til at få nye boligforhold og snakker med dem om det fra starten kan du selv få ham tilbage
hjælp søges - midlertidigt hjem eller?