FED kat ! {{forumTopicSubject}}
Min hunkat Bella er lidt over et år og hun blev sterelliseret engang i marts eller april , kan ikke huske det præcist . Efter sterillasionen er hun blevet mega fed , hun vejer 5,6 kg og er ikke stor at bygning . Hun får Royal Canins foder til sterilliserede katte , netop for ikke at blive fed . Hvis vi følger anvisningen på posen æder hun det hele og når hun så får mad igen brækker hun sig . Hvis der ikke konstant er mad i hendes skål kaster hun op når hun får igen , sikkert fordi hun spiser for hurtigt . jeg har prøvet at rationere det over en periode , men det hjælper ikke noget . Det er meget meget sjældent de får andet guf end deres tørfoder fordi Bella er så fed . Liva får det samme at spise som Bella og hun er på ingen måder tyk , hun er som hun skal være . . . Nogen der har nogle ideer eller råd ?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg tror ikke på at selve neutraliseringen er grund til overvægt, men i takt med at katten bliver ældre og dermed mindre killinge-legesyg, bliver de inaktive, især hvis man kun har en kat.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
DET virker:-)
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 31
mine katte får lidt mindre end det anbefalede, da jeg reglerer så de ikke taber sig eller tager på, og har derved fundet deres passende mængde. det afhænger selvfølgelig også af hvor aktive de er, derfor vejer jeg dem hver eller hver anden mdr
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 11
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg kan ikke se nogen grund til specialfoder med mindre katten vitterlig er syg eller for tyk osv. Jeg har aldrig givet nogen af mine lightfoder eller specialfoder til neutraliserede katte og jeg har aldrig har fede katte eller katte med urinvejslidelser. Og de er alligevel blevet ret gamle.
okt 2008
aug 2010
Vi har én her i byen som har ernæring som speciale, så det må man absolut kunne studere i mere end 10 timer.
Når det så er sagt, så sagde min egen dyrlæge da vi snakkede foder at RC Neutred som kan købes hos dem, faktisk ikke er bedre end alm. RC. Selvf. har de også fortjeneste på det.
Men hvis din dyrlæge skønner at den skal på kur, bør han / hun også ordinere en specialdiæt eks. den jeg tidl. nævnte.
okt 2008
jul 2008
jul 2008
jul 2008
noget andet man kan gøre og som vi selv har gjort for at få vores kat ned i vægt er at sætte hylder op, så han får flere muligheder for at bevæge sig rundt uden det er over gulvet.....
okt 2008
jul 2008
mine får som nævnt young neutered male men kun 60 gram pr dag fordelt på to fodringer, der er selvfølgelig forskel på energiindhold mv, men mine har holdt vægten det sidste 1,5 år uden jeg har ændret på mængden....
man kunne evt skære den ene vådfodring væk som en start? og selvfølgelig holde nøje øje med vægten
aug 2010
Desværre var Mads også uhyggelig doven, det handlede om at finde det rette tidspunkt hvor han gad:-)
FED kat !