{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

FED kat ! {{forumTopicSubject}}

Min hunkat Bella er lidt over et år og hun blev sterelliseret engang i marts eller april , kan ikke huske det præcist . Efter sterillasionen er hun blevet mega fed , hun vejer 5,6 kg og er ikke stor at bygning . Hun får Royal Canins foder til sterilliserede katte , netop for ikke at blive fed . Hvis vi følger anvisningen på posen æder hun det hele og når hun så får mad igen brækker hun sig . Hvis der ikke konstant er mad i hendes skål kaster hun op når hun får igen , sikkert fordi hun spiser for hurtigt . jeg har prøvet at rationere det over en periode , men det hjælper ikke noget . Det er meget meget sjældent de får andet guf end deres tørfoder fordi Bella er så fed . Liva får det samme at spise som Bella og hun er på ingen måder tyk , hun er som hun skal være . . . Nogen der har nogle ideer eller råd ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FED kat !
  • #2   24. aug 2011 Lightfoder er efter min mening en fis i en hornlygte. Jeg vil anbefale dig nøjagtigt det samme som Solveig H både med foder med osse med aktiviteter. Lad gerne katten arbejde for føden, ved at ligge det rundt omkring, eller anskaf et aktivitets-board eller en lukket papkasse med små huller, som maden skal fiskes ud af.
    Jeg tror ikke på at selve neutraliseringen er grund til overvægt, men i takt med at katten bliver ældre og dermed mindre killinge-legesyg, bliver de inaktive, især hvis man kun har en kat.

• #6   24. aug 2011 Jeg fik engang ordineret 10 min. motion hver dag ( altså katten) og så slankede jeg den med Hills R / D.
    DET virker:-)

• #8   25. aug 2011 jeg fik min store dengang 7,2 kg kastrerede hankat med på 4,9 kg (tæt påidealvægt for ham) ved at klikkertræne så han skulle arbejde for maden, vi brugte target og satte hylder op så jeg med target førte ham over hylder ned på gulvet op på borde mv for at give ham et klik og godbid hver gang han satte næsen på target.

mine katte får lidt mindre end det anbefalede, da jeg reglerer så de ikke taber sig eller tager på, og har derved fundet deres passende mængde. det afhænger selvfølgelig også af hvor aktive de er, derfor vejer jeg dem hver eller hver anden mdr

• #9   25. aug 2011 Nu vil jeg lige takke alle for jeres svar og erfaringer inden jeg kommer med min skepsis . MEN ! Det er et fode til sterilliserede katte - ikke et direkte lightprodukt . . Det er ikke et foder jeg selv har fundet og tænkt , ejjj til , det er et foder min dyrlæge har anbefalet og ordineret . . Jeg synes det lyder underligt hvis dyrlægen tager fejl med hensyn til det korrekte foder efter en sterillasion , min anden kat er jo som hun skal være og de spiser det samme . . . Jeg tør næsten ikke kun give dem vådfoder, det er der (efter min mening) ikke samme næring i . . Tak til alle for svar .

• #10   25. aug 2011 det er bestemt ikke alle dyrlæger der ved et klap om ernæring til katte. Når de anbefaler foder er det oftest fordi det er noget de selv sælger og dermed tjener på.
    Jeg kan ikke se nogen grund til specialfoder med mindre katten vitterlig er syg eller for tyk osv. Jeg har aldrig givet nogen af mine lightfoder eller specialfoder til neutraliserede katte og jeg har aldrig har fede katte eller katte med urinvejslidelser. Og de er alligevel blevet ret gamle.

• #13   25. aug 2011 * Felis * : Jeg skrev endda EFTER MIN MENING , lad dog være med at sig det er noget vrøvl og sig blot din egen mening , den rakker jeg heller ikke ned på !

• #15   26. aug 2011 Lige for at forsvare dyrlægerne:
    Vi har én her i byen som har ernæring som speciale, så det må man absolut kunne studere i mere end 10 timer.
    Når det så er sagt, så sagde min egen dyrlæge da vi snakkede foder at RC Neutred som kan købes hos dem, faktisk ikke er bedre end alm. RC. Selvf. har de også fortjeneste på det.
    Men hvis din dyrlæge skønner at den skal på kur, bør han / hun også ordinere en specialdiæt eks. den jeg tidl. nævnte.

• #17   26. aug 2011 Jeg vælger at stole på min dyrlæge . . . . .

• #18   26. aug 2011 ang foder så mener jeg det er det rigtige, kører selv på young neutered male fra specifik og kattene er flade for det, pelsen skinner mv så jeg ville prøve at rationere og give lidt af gangen ved træning mv i steder for at skifte fodder

• #19   26. aug 2011 kathrine H: er jeres kat madglad? så kan i bruge den smad som motivation for motion, fx ved bare at placere det oppe og nede, eller under ting så han skal arbejde for at få det ud

• #20   26. aug 2011 men i rationerer hans foder?

noget andet man kan gøre og som vi selv har gjort for at få vores kat ned i vægt er at sætte hylder op, så han får flere muligheder for at bevæge sig rundt uden det er over gulvet.....

• #21   26. aug 2011 louise p : det bliver nok også det jeg gør , det er bare synd hvis hun skal gå og kaste op , men jeg må prøve mig frem . Med hensyn til motionen bliver det nok det største problem , mage til fedladen doven kat skal man lede længe efter . Utroligt når hun ikke er ældre , men jeg må alt kattegejl igennem og lige finde hendes yndlings smiley

• #22   26. aug 2011 nu er der selvfølgelig meget forskel på fodder, men synes det lyder af meget? selvfølgelig afhængig af hvordan jeres kat er af bygning mv.

mine får som nævnt young neutered male men kun 60 gram pr dag fordelt på to fodringer, der er selvfølgelig forskel på energiindhold mv, men mine har holdt vægten det sidste 1,5 år uden jeg har ændret på mængden....

man kunne evt skære den ene vådfodring væk som en start? og selvfølgelig holde nøje øje med vægten

• #23   26. aug 2011 Jeg legede med mus med ham.
    Desværre var Mads også uhyggelig doven, det handlede om at finde det rette tidspunkt hvor han gad:-)

Kommentér på:
FED kat !

Annonce