{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Hun opføre sig underligt {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en super skøn killing på omkring 14 uger.
Jeg ahr haft hende i 2 uger indtil videre,
mit problem med hende er at hun opføre sig meget underligt.
Det er ikke kun killinge underligt,
hun går og miuaver hele tiden over absolut intet.
Er det fordi hun keder sig?
for har hende ude 5 gange om dagen, da jeg bor på 1. sal kan hun ikke være ude kat.
Hun har rigeligt med legetøj og jeg tager mig altid tid
til at lege med hende så hun er rigtig træt.

Mit andet probem er at hun bider temmelig meget,
jeg kan derfor ikke have hende gående frit når jeg har gæster og hun skal lukkes ind i et rum som ikke er ultra stort.
Det har jeg det selvfølgelig os dårligt med,
men jeg vil jo heller ikke have at mine gæster bliver bidt.
Hun kan ogå godt finde på at angribe mig når jeg ligger og ser tv og slet ikke bevæger mig,
Hun hoppede for eksempel op og bed mig i hovedet sidst jeg lå og slappede af.

Kan i hjælpe mig? jeg har temmelig meget brug for hjælp:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun opføre sig underligt
  • #1   21. aug 2011 Har du kun en kat.. ?? Måske savner hun legekammarat

• #2   21. aug 2011 Uanset hvor meget man tager sig af sin kat, kan man ikke erstatte selskabet af en anden kat.

Hun kalder på sine søskende, og at hun bider, er ikke for at være ondskabsfuld, men hun prøver at erstatte dig med en anden killing, og de har som bekendt meget tykkere skind end du har smiley

Du skal i hvert fald undgå at lege med hende med dine hænder, for så har du selv bedt om det.

Det hun udviser, kaldes legeaggression, og det bedste middel mod det er altså en jævnaldrende killing, helst en pige, da de leger på en anden måde end drenge.

Pladsforhold er underordnet, da katte har mange flere kvadratmeter at bevæge sig på, end vi har.

Jeg plejer at sige:
    Hellere 2-3 katte på lidt plads (hvis de er gode venner) end kun én kat på megen plads.

• #3   21. aug 2011 Mega vil give dig helt ret.. Det er nok savn af sine søskende.. Det ville være bedst at få en lille bige på jævnaldrende med den du har nu..

• #4   21. aug 2011 Hun er en killing og opfører sig derefter. Endnu en grund til at jeg aldrig har forstået at folk falder i svimmer over de små vampyrer med deres sylespidse tænder:-)

Anskaf dig en killing til. Helst gerne en på samme alder. Så skal du hurtigt se en forbedring.

• #5   21. aug 2011 Jep, hun må have sig en legekammerat-killing smiley
    Og så bliver jeg faktisk lidt stødt over, at hun lukkes fra, når der er gæster. Der kan selvfølgelig være tilfælde, hvor det er hensigtsmæssigt af hensyn til kattene, men i dette tilfælde må du simpelthen lære dine gæster at holde fingrene for dem selv. Det er da killingen, der bor der.

• #6   21. aug 2011 Ja er helt enig.. Killinger kan også bide hvis deres tandkød klør...

• #8   21. aug 2011 Felis.. Tror du ikke en ny kat kan overtage hendes savn

• #9   21. aug 2011 Indtil videre så give din killing en "bamse" på dens egen størrelse. For mig lyder det som om den ikke var moden nok til at komme hjemmefra, det er muligt at den var 12 uger da du fik den, men nogle killinger har brug for et par ekstra uger. Har du mulighed for det, så få en jævnaldrene ven til den, det vil hjælpe rigtigt meget.
    Når det så er sagt er det ikke ok at lukke en killing inde, fordi du får gæster, du forstærker kun dens ensomhed og dermed legeagressionerne. Hver gang den bider, tager du den bestemt væk og siger NEJ, så skal den nok lære at lade være. Men det skal ske hver gang og fra dag 1.

• #10   21. aug 2011 Helt enig med marianne.. Det er synd at lukke katten inde...

• #11   21. aug 2011 Jeg ville så ikke begynde at skælde ud på katten, heller ikke bare 'nej' i dette tilfælde. Skær ud i pap overfor gæsterne, at de ikke skal røre killingen (for flere kokke i køkkenet gør bare det hele værre og er stressende for katten, hvis de begynder at efterligne opdragelsen), og så vær meget påpasselig med ikke selv at lege med fingre. Piv, når den bider i dine fingre (for at få den til at slippe, sådan gør killinger) og ignorer den/gå fra den, så den *intet* får ud af at gøre det. Kom tilbage og leg med katten med noget, den gerne må bide i.

• #13   21. aug 2011 Ups Unskyld.. Dette er mig som sover lidt..

• #14   21. aug 2011 Altså det er aldrig mere en et kvarter af gangen hun bliver lukket ind ved siden af, ved godt det er ondt og lade hende være lukket inde i flere timer:D

Og til det med at hun slet ikke skal ud, er jeg altså ikke enig, det gjorde vi ved min gamle kat og det fungerede fint, og Pucca viser heller ikke nogen trang til at komme ud tværtimod, hun vil allerhelst være inden for.

Men jeg tror jeg vil finde en som har en anden killing på hendes alder som måske bare kan komme og lege lidt med hende en gang i meller, for har ikke plads til to katte.
    både fysisk og psykisk.

• #15   21. aug 2011 Ja Sara-... Det vil klart hjælpe..

• #16   21. aug 2011 mener faktisk der er en i min opgang der har en killing på nogenlunde samme alder

• #17   21. aug 2011 Okey.. Det lyder perfekt..

• #18   21. aug 2011 Tak for hjælpen folkens:D

• #19   21. aug 2011 Det var så lidt sara.. Håber du finder en bette ven til hende..

• #20   21. aug 2011 Det er alt for stressende at få en killing på besøg en gang imellem.!!! Katte er ikke hunde og skal ikke besøge hinanden.

Enten så køber du endnu en killing og beholder den på fuldtid eller også så sælger du din nuværende killing.

Dens adfærd vil kun blive værre, hvis der ikke kommer en fast kammerat i hjemmet.

• #22   21. aug 2011 Okay:) jeg er os på udkig efter en killing mere:D

• #23   21. aug 2011 ENIG med Natasia og Felis.

Og Sara, du skriver "har ikke plads til to katte. både fysisk og psykisk."

Plads har du da. Som jeg tidligere skrev, så har de mange flere kvadratmeter at bevæse sig på, end du har, for de har mange flere niveauer at bevæge sig på, f.eks. skabe, skole, sofaer osv.

Forstår ikke helt, hvad du mener med psykisk.
    Men jeg tror da, du vil få det bedre ved at vide, at din killing ikke savner en ven, og at de to har hinanden, når du ikke er hjemme.

• #24   21. aug 2011 Det er rigtigt Line, at det <b>kan</b> lade sig gøre, men i dette tilfælde skal man tænke længere frem i tiden.

Din kats ven er i familien, men her drejer det sig om en nabo - Hvad, hvis kattene bliver gode venner, og naboen eller Sara flytter?
    Så er der to katte, der mister en ven.

PS: Men jeg ser nu, at Sara har besluttet sig for at anskaffe en killing mere - God beslutning Sara smiley

• #25   22. aug 2011 Men psykisk mener jeg at jeg tit er MEGET træt når jeg kommer fra arbejde:)
    men det kan jo også godt være at pucca og den nye killing slet ikke har brug for så meget opærksomhed og leg når de nu er to

Kommentér på:
Hun opføre sig underligt

Annonce