Hvad skal jeg gøre - urenlig kat {{forumTopicSubject}}
Jeg har snart revet alt mit hår af i fortvivelse over min ene kat... Ane ikke hvad jeg skal gøre...
Laban er 10 mdr gammel, rigtig dejlig og kærlig kat. Men vi har altså nogle problemer...
For det første har han det med at spise for hurtigt og far meget, så han kaster det op bagefter. Dette problem kunne jo løses, ved kun at give ham lidt mad og tit. Men hvad så med min anden kat, der er vant til at kunne gå ud og spise når han har lyst? Det er ikke hver dag at Laban laver dette nummer.
For det andet mener han åbenbart at zu casa mi kattebakke. Han mener altså at alt i lejligheden er et toilet. Har lige fundet ud af at han også mener at vasketøjskurven hører under dette emne. Det kan også bare være midt på gulvet.
Kattebakken bliver ordnet hver dag og han har ingen problemer med at bruge den. Kun når han får en skideballe. Dem for han bl.a. fordi han ikke kan forstå at katte ikke hører til på bordet og at maden på min tallerken er MIN. Har han fået sådan en skideballe, kan jeg også være sikker på at han går hen et sted og laver noget, der børe være i kattebakken.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, for han er jo en sød, kærlig og kælen kat, når vi ikke har et opgør.
Det skal lige siges, at han ER blevet dyrlægetjekket og fejler intet, så det er ikke derfor han gør disse ting.
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 172
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
I kan fx. også opleve at han kan finde på at lave i den ene side af jeres seng, og på den plads som den han er uvenner med sover.
Jeg ville smadder gerne komme med et godt råd, men jeg ved ikke rigtigt hvad det skulle være.
Prøv eksempelvis at sprøjte ham i hovedet med en vandforstøver når han laver ballade og sig nej. På den måde reagerer han negativt på vandforstøveren og ordet nej, og måske ikke lige så meget på jer.
Når I finder nogen af hans efterladenskaber, så tag ham med hen til dem, hvis ham dem (evt. med snuden ned til) og så sæt ham hen i bakken og roooooos ham.. Skamros ham..
Ved ikke om det hjælper da jeg ikke selv har haft problemet, men jeg håber at du finder gode råd og finder ud af at få ham afvænnet med det, for det andet er da skrækkeligt og heller ikke til at leve med.
Held og lykke med det.
okt 2005
jan 2006
Tror den med vandpistol/vandforstøver ku være en god ide. Vil da i hvert fald gøre et forsøg.
Er ikke i tvivl om at det er i protest han gør det, men mere om hvordan jeg får bugt med det...
jan 2006
okt 2005
Det har aldrig hjulpet på Dufa, dels fordi jeg ikke kan finde ud af det, og så til dels fordi hun så bare gør det modsatte... Så bliver hun stik-fornærmet og gider ikke snakke med mig i flere dage... Og det var endda da hun var lille. - Lille primadonna.
Men måske det hjælper på dine missere?
God fornøjelse med det hele.
jan 2006
Camilla G: Det med at ignore og skubbe ham væk, det har jeg prøvet... Der gik han hen på en pude og tissede på den lige foran mig Så det var der intet held ved...
okt 2005
Jeg håber der er andre der kan komme med nogle bedre råd, for mine er da vist ikke de bedste.. hahaha.
Han er godt nok en lille bestemt én ham missen..
jan 2006
Vil i hvert fald prøve vandpistolen - måske er man heldig
jan 2006
Marianne H: Jeg kan bare ikke lige forestille mig, hvad der skulle være galt. Han er sidst ankomne i familen, som i forvejen består af mig, min søn og Kashmir, min anden kat. Al indroduktion er gået over al forventning og Laban nyder også at nusse med min søn.
Har læst de sider du henviser til og vil prøve at tænke grundigere efter om der kan være noget...
Jeg ved jo ikke hvordan han har haft det, der hvor jeg fik ham fra, andet end at der har været et rend af vildkatte, men at han var vant til bakken. Det med vildkattene er jo nok grunden til at han sluger sin mad på den måde...
jan 2006
jan 2006
Jeg har nu haft købt noget andet grus, for at prøve det. Men vil stadig købe en vandpistol til når han laver det han ikke må.
jan 2006
Mht at hoppe på bordet og hvad han ellers gør, bliver han jo kun skældt ud, når jeg tager ham i det. Han forstår jo ikke hvad jeg mener, hvis jeg først skælder ud bagefter.
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 158
jan 2006
jan 2006
Hvad skal jeg gøre - urenlig kat