751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Orm Orm

Jeg har lige læst en annonce på dba. Der er killinger til salg, og jeg spurgte om de fik ormekur inden de flyttede, og svaret var nej.
Derefter skrev jeg at jeg springer fra, da jeg nægter at købe en kat, der ikke har fået ormekur.

Der er så blevet skrevet lidt i mellemtiden, men så skriver sælgeren ordret : " de skal jo nok ikke have orme kur når de er så tykke som de skal være vel ? "

Det kan godt være jeg spørger dumt, men kan det virkelig passe? Skal de ikke have ormekur, bare fordi de er tykke??!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Orm
  • #1   6. aug 2011 normalt giver man kun ormekur hvis katten har orm,man giver for det meste en killing ormekur. Jeg giver ikke altid mine killinger en ormekur,men jeg køber altid en ormekur til dem som nye ejere får med,så kan nye ejer selv give hvis de observerer orm.
    Jeg synes at det er en sælgers pligt enten at have givet killingerne ormekur ellers som det mindste give en med:)

• #2   7. aug 2011 man kan jo lidt sige det sådan at det kommer an på prisen for katten:) koster den kun et symbolsk beløb som 50 kr så er ormekuren ikke engang dækket. Som opdrætter vil vi jo gerne have lidt penge for vores misser,men der følger også et ansvar med smiley

• #4   7. aug 2011 Min dyreste kat kostede 100 kr. hos dyrlægen og det var incl. sundhedstjek for den blev født der:-)
    Nå men jeg kan sige, at hos min dyrlæge er det standard med at give ormekur til killinger - Freddie fik stukket en pille i halsen første ganng han blev præsenteret:-)
    Der er noget med at orm kan overføres fra moderen, men hvem der skal betale.... Herregud! En ormekur koster under 100 kr. Om sælger eller køber skal give den , er det ikke lige meget??
    Jeg forstår da godt at man skal betale en halv bondegård for en racekat, for de er jo både neutraliseret osv. Men hvis jeg vælger en kat er det nogle andre parametre jeg ser på! Tag ud at se dem og vurdér om de ser sunde ud. Hvis det er en alm. huskat så køb selv ormekuren! Du kan jo have den liggende parat som "velkomstgave".
    Næhh! Hvis det ikke er en seriøs opdrætter der har annoncen, men en ganske "almindelig" katteejer der har fået killinger, så se dem inen du køber - så køber du sandsynligvis ikke "katten i sækken".

Kommentér på:
Orm

Annonce