Orm Orm
Jeg har lige læst en annonce på dba. Der er killinger til salg, og jeg spurgte om de fik ormekur inden de flyttede, og svaret var nej.
Derefter skrev jeg at jeg springer fra, da jeg nægter at købe en kat, der ikke har fået ormekur.
Der er så blevet skrevet lidt i mellemtiden, men så skriver sælgeren ordret : " de skal jo nok ikke have orme kur når de er så tykke som de skal være vel ? "
Det kan godt være jeg spørger dumt, men kan det virkelig passe? Skal de ikke have ormekur, bare fordi de er tykke??!
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
Jeg synes at det er en sælgers pligt enten at have givet killingerne ormekur ellers som det mindste give en med:)
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.267
Nå men jeg kan sige, at hos min dyrlæge er det standard med at give ormekur til killinger - Freddie fik stukket en pille i halsen første ganng han blev præsenteret:-)
Der er noget med at orm kan overføres fra moderen, men hvem der skal betale.... Herregud! En ormekur koster under 100 kr. Om sælger eller køber skal give den , er det ikke lige meget??
Jeg forstår da godt at man skal betale en halv bondegård for en racekat, for de er jo både neutraliseret osv. Men hvis jeg vælger en kat er det nogle andre parametre jeg ser på! Tag ud at se dem og vurdér om de ser sunde ud. Hvis det er en alm. huskat så køb selv ormekuren! Du kan jo have den liggende parat som "velkomstgave".
Næhh! Hvis det ikke er en seriøs opdrætter der har annoncen, men en ganske "almindelig" katteejer der har fået killinger, så se dem inen du køber - så køber du sandsynligvis ikke "katten i sækken".
Orm