{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Nu har jeg dælme snart fået nok!!!! {{forumTopicSubject}}

Min kat har to nætter i træk og for lidt siden pisset i min seng (og det er absolut ikke første gang han har gjort det), han bliver ved med at bide og ødelægge mine ledninger og han vælter hele tiden ting ned!! og nej jeg har ikke mulighed for at lukke af til min seng eller noget og han er kasteret og han har TO kattebakker! hvis den kat ikke snart holder op ved jeg fandeme ik hva jeg gør med ham!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu har jeg dælme snart fået nok!!!!
  • #1   2. aug 2011 måske kan det være grusset, den ikke kan lide. eller måske har den noget med blæren eller nyrene, som den prøver at fortælle dig på den måde.
    har ikke bedre bud, for har kun haft hunkatte indtil videre.
    men håber, at det bliver bedre, og den stopper med det.

• #2   2. aug 2011 først og fremmest er han kastrert
    hvis han er har du så fået tjeket om han har en urinvejs lidelse
    feks blærebetændelse, urinsten og så vider ?

og få det andet ja så vil katte vælte ting ned og bide i ting de syndtes er spændene
    det du kan gøre få at han ikke krasser og bider i de ting du ikke vil have er at sprøjte med noget der hedder gå væk kat eller smøre citrun på

det med at han vældter ting ja det kan du ikke gøre det stor ved jeg har katte sikret mit hjem og med det mener jeg at jeg har kun ting stående som ikke går i stykker af at vældte eller det er så billigt at jeg kan købe noget nyt :o)

• #3   2. aug 2011 Kunne lyde som om han keder sig gevaldigt siden han laver en masse ballade...
    Det med at tisse i sengen er helt klart hans måde at fortælle dig der er noget galt...
    Måske kan feliway på spray afhjælpe det problem, virkede på min egen kat da hun lavede nr 1 og nr 2 i min seng.

• #4   2. aug 2011 altså kan også godt leve med at han vælter ting ned osv det tilføjer bare til det irreterende, og har prøvet det der gå væk kat og det virkede ikke. tror ik det er gruset for det er det samme jeg altid har brugt til ham og mine tidligere katte.
    hmm havde faktisk ik tænkt over det ku være blære betændelse eller noget med nyrende men ham og min hund skal til dyrelægen og vaccineres denne måned så vil jeg lige prøve at høre dyrelægen smiley

• #5   2. aug 2011 hvad er feliway? han tisser kun i min seng, og han bruger også sine kattebakker til nr 1 og nr 2

• #6   2. aug 2011 hvis det er blærebetændelse eller anden for få urinvejslidelse så kan det kun gå for hurtig med at få det tjækket da det kan gå hen og blive kronisk plus det gør jo hammerne undt
    det er jo netop forfi de forbinder kattebakken med noget ubehaligt når de besøger andre steder hen som feks. en dyne
    så jeg vil råde dig til at få det tjækket hurtigs muligt :o)

• #7   2. aug 2011 Nu er blærebetændelse nævnt som en mulig årsag. En anden årsag kunne være, at han i den grad keder sig og mangler selskab fra en anden artsfælle.

• #8   2. aug 2011 ja som sagt så skal de til dyrelægen denne måned aligevel så jeg vil ringe i morgen tidlig og få en tid smiley men altså før de førnævnte dage har der ellers gået en hel måned uden der var sket noget, og det var lige efter jeg købte kattebakke nr 2. men ved ik om det ka ha noget at gøre med at jeg har skiftet fra royal canin sterilised 37 til noget billigere fra aldi tidligere på ugen? det er selvfølgelig blevet blandet op med det gamle foder, men har ligesom haft brug for at skifte til noget billigere pga. jeg er en studerende på budget smiley

• #9   2. aug 2011 altså han bor sammen med min hund, men jo har overvejet at få en anden kat men jeg må desværre ikke for min udlejer de sagde bare "jammen han kan jo bare lege med hunden"...

• #10   2. aug 2011 okey er glad får at hør du kontakter dyrlægen i morgen tidlig

• #11   2. aug 2011 Jeg vil også anbefale Feliway. Det er billigt at købe i Tyskland (zooplus eller sådan noget) mine killinger tissede konstant i sengen men jeg tror det er pyskisk relateret.

• #12   2. aug 2011 er der en slags dør på kattebakken. altså ind til kattebakken. hvis der er det kan det måske være derfor han tisser i din seng. har selv oplevet det eller min kat tissede på gulvet. men det var fordi hun ikke "turde" gå ind fordi der var en dør på. (giver det lidt mening?) smiley

• #13   2. aug 2011 HVIS det viser sig at han har tendens til urinsten, så skal du bruge det foder Hills laver som er specielt beregnet til det. JA det koster meget for en sæk foder, men hvis du nøjes med at give ham den "dosis" der står på sækken, så er det slet ikke så dyrt, og det er rigtig godt til hvis katten har den slags problem smiley (Har selv STOR erfaring med dette)
    HVIS det viser sig at han ikke er syg, så kan du prøve det kosttilskud der hedder Zylkéne, som virker på utrygge og urolige katte, og disse kan finde på at tisse uønskede steder.
    Det var lige et par råd fra en som har stået i samme situation smiley
    Held og lykke med ham..

• #14   2. aug 2011 et råd som faktisk virker stil en lille skål med tørfoder i din seng ... ved godt det er underligt men katte bryder sig ikke om at spise og tisse samme sted så for at få ham til at stoppe imens du finder udaf om han er syg ..... hvis han ikke er syg så skal han bare lære at lade vær med a tisse derog hvis du stiller maden i sengen i nogle dage så holder han op til sidst også selvom maden ikke er der *SS*

• #15   2. aug 2011 Ditte og chimp: genialt råd smiley nemt og simpelt og ret logisk hvis man tænker som en kat.
    selvfølgelig vigtigt at udelukke sygdom også....... men problem løst

• #16   2. aug 2011 Ditte: Har desværre prøvet dette uden held.. men det er altid værd at prøve jo smiley

• #17   2. aug 2011 Aleksandra jeg er aldrig mislykkes med det men en gang skal jo være den første *SS*

• #18   2. aug 2011 Line K: ja det er der, og det har han heletiden haft og han har aldrig haft noget problem med det og bruger også begge hans kattebakker ofte smiley

Aleksandra B: ja har jo desværre bare ik råd til det da jeg er en studerende på SU og jeg skal også ha penge til min egen og hundens mad smiley

Ditte og Chimp. O: ja det lyder meget mærkeligt men er altså bange for jeg ville komme til at vælte det heletiden :S

• #19   2. aug 2011 Jeg tvivler meget på, at katten overhovedet trives med at være indekat.

Kan være jeg husker forkert, eller har blandet brugere sammen. Men som jeg husker, har du før skrevet om, at katte(ne) var for vllde og ødelagde ting, og at du derfor overvejede at lukke dem inde på wc hele dagen (eller natten, hvordan det nu var). Jeg synes også jeg erindrer at her er tale om en tidligere udekat, som nu bor i lejlighed. Og jeg fornemmer at du efterhånden er godt irriteret på ham ... hvilket kan give ham endnu mere stress. For stresset tror jeg han er. Og stress kan meget vel være årsag til urenligheden i sig selv, og i øvrigt også årsag til urinvejslidelse.

http://www.virumdyreklinik.dk/tips/urenlige_katte.html

Og hvis du skriver "tisser" eller "urenlig" i søgefeltet, så er der mange flere links i de hundredvis af tråde om emnet.
    Feliway kan der også findes tråde om her (og googles på).

PS: At overveje at få endnu en kat, giver slet ikke mening, hvis man ikke engang har råd til diætfoder/medicin til den kat man har i forvejen.

• #20   2. aug 2011 har ikke overvejet at lukke ham inde på min wc og han har ikke tidligere været ude kat han har været inde kat hele sit liv

• #21   2. aug 2011 Nå sorry! så har jeg blandet din profil sammen med en andens.

• #22   2. aug 2011 sandra prøv den behøver ikke at være dyb eller fyldt

• #23   2. aug 2011 JA, helt klart jeg har taget fejl af profilbilledet. Det ser jeg nu.

• #24   3. aug 2011 jo det kan godt være jeg gir det et forsøg hvis det ik snart bliver bedre smiley

det er skam helt i orden (:

• #25   3. aug 2011 Når du er skiftet tiil et foder som ALDIs tørfoder, og hvis han er en indendørskat, der kun eller primært får tørfoder, så er der en overvejende risiko for, at han lider af krystaller i urinvejene, nu hvor han begynder at blive urenlig. Det er en yderst farlig tilstand! Så dyrlæge absolut hurtigst muligt - Og så må du simpelthen finde penge til at fodre dine dyr ordenligt. LUX vådfoder fra ALDI (og kun LUX) er faktisk fint. Men deres tørfoder er noget crap, uanset hvad diverse useriøse Tænk-tests påstår. Det kan sikkert være et udemærket tilskud til en udendørskat, der primært lever af kornfede mus, men en indendørskat er 100% afhængig af, hvad du giver den, og så skal det altså være af en ordenlig kvalitet.

• #26   3. aug 2011 jeg har hørt mange rose LUX dåsemad fra aldi som suplementsfoder, og har derfor købt nogle dåser med forskellig smag for at prøve det. synes det så vildt klamt ud og var virkelig forundret over at folk roser det. katten spise det men der var ikke "voldsomt stort salg i det"
    kan det virkelig passe at det går an???? frygter lidt det er en vandrehistorie

• #27   3. aug 2011 Ved ikke, om man må linke. Men på ingeskattehjem, står der meget godt om urenlighed hos katte. Ved ikke, om du har set det smiley http://www.inges-kattehjem.dk/?Urenlighed#Urenlighed
    Håber, at det snart går over med dit problem med katten smiley

Med hensyn til LUX:Min gamle kat var helt vild med lux, men kun to af varianterne. kan ikke lige huske hvilke, men den kunne ikke lide den med fisk og den med oksekød. Kan også se når jeg er der, for at købe godbidsstænger, at det er de to varianter der bliver solgt mindst af. Jeg synes, det ser meget bedre ud end det fra fx netto, som ligner noget virkelig klamt sauce-noget. Det kunne hun heller ikke lide. Men de to fra aldi som er med gele og firkantede stykker kød i, ser faktisk godt ud, og lugter også godt smiley Så jeg anbefaler det også altid til andre.

• #28   3. aug 2011 Marlene A: Nu er det jo ikke udseendet er betyder, om foderet er godt eller ej. LUX er god, fordi det simpelthen bare er rent kød/animalsk (men selvfølgelig ikke ligefrem af de fineste bøffer), tilsat vitaminer. Mens f.eks. alt muligt fancy boller i sovs fra f.eks. RC indeholder både vegetabilske tilsætninger og ind imellem også sukker, og køddet der er brugt er bare så hårdt blendet, at man ikke kan se, hvad det har været. Sådan noget som FP21 er da rigtig flot at se på - men er nu ikke nødvendigvis i høj kurs hos kattene af den grund. Og så vil jeg ikke have, at min kat lever udelukkende af kylling og tun. Jeg kunne aldrig drømme om at fodre mine katte ensformigt, heller ikke med LUX - men LUX er nu altså ganske udemærket også at bruge i forhold til alt muligt andet kattefoder. Og så koster det kun 5,5 pr. dåse.

• #29   3. aug 2011 han får skam ikke kun tørfoder han får også en portion vådfoder hverdag, og det skal altså også siges at han har tisset i sengen længe før jeg skiftede foder! men ringede til min dyrelæge idag og han sagde at han ikke mente det var noget med blæren eller nyrene for så ville han gå og små tisse hele tiden, han mente han havde fået lugeten af en hunkat i løbetid gennem vinduet, og at der ik rigtig var andet at gøre end bare se tiden an :S

• #30   3. aug 2011 Gosia **Med hensyn til LUX:Min gamle kat var helt vild med lux, men kun to af varianterne. kan ikke lige huske hvilke,**

Det kan jeg smiley
    ... regne ud. Det var den orange med kanin og kalkun, og den gule med (vistnok kylling). Disse to varianter er med gelé, og det er sagen for de fleste katte - i hvert fald her i Århus Syd, hvor der pt. i diverse Aldier kun er de røde og blå dåser tilbage i stabelvis smiley

Nå, det var lidt OT, og så alligevel ikke helt, for vådfoder (=væske) er vigtigt for kattes urinveje, og det kunne godt lyde til at Sandras kat har bøvl med urinvejene.
    Håber vi får en opdatering efter dyrlægebesøg.

• #31   3. aug 2011 Hov overlapning af indlæg.
    Sandra, er din kat ikke kastreret? For så er det da det der skal til - og det burde dyrlægen vide. (urinvejslidelse kan selvfølgelig ikke udelukkes)

• #32   3. aug 2011 Og urenlighed forsvinder i hvert fald ikke af sig selv - jeg tror ikke på den med en hunkat.
    Prøv i hvert fald at lægge en voksdug henover sengen, for at få brudt vanen - men det er næppe en løsning som sådan. Der er stadig en *årsag* - problemet er bare, at urenlighed kan blive en uvane også.

• #33   3. aug 2011 (og så ville jeg nu som det første få tjekket kat og urin hos dyrlægen, for at være HELT sikker!)

• #34   3. aug 2011 Haidi - Ja, det gør det da også. Synes nok jeg læste det i går, men så overså jeg det lige, da jeg kiggede igen.
    Synes stadig ikke at dyrlægen kan udelukke urinvejslidelse uden at have testet urinen. Og at hunkatte i løbetid skulle være årsag til at en kastrat tisser i sengen .....? Arhh, det tror jeg ikke.

• #35   3. aug 2011 Ej, jeg fik stavet dit navn vældig flot Haidi smiley Sorry.

• #36   3. aug 2011 Hej Monika smiley

Den kat er så vidt jeg kan se kun to år gammel, og ikke en degeneret racekat med risiko for alverdens sygdomme....
    Kan godt forstå, dyrlægen taler om naturlige årsager som "fært af hunkatte"...

Jeg syns, det er trist, at du kalder en ung, stærk, aktiv, nysgerrig og legesyg hankat for "destruktiv":
    Det er helt normalt, at katte hænger i gardinerne, ruller toiletruller ud, vælter fyldte glas og meget meget mere - hvis de keder sig !
    Folk med indekatte omdanner gerne deres hjem til kattegymnastiksale for at katten kan få afløb for energien og få brugt kroppen naturligt.
    Og de leger med dem...

Nu har jeg jo ingen anelse om, hvordan du har indrettet dit hjem, eller hvor meget du leger med den, men for mig lyder det, som om katten er frustreret - hvilket jo eksempelvis Tinka osse var inde på....
    Den kan osse mærke din stigende irritation, så det lyder som en ond cirkel I er kommet ind i.....
    Rigtig synd for sådan en dejlig mis smiley

• #37   3. aug 2011 Skift dyrlæge for ham du har er godt nok ikke særlig god hvis han igennem telefonen affejer dig på den måde, din kats urin skal testes, og er det urinsten, så må du overveje om du skal leve af havregryn og toast eller han skal lide, for der skal specialfoder til!! Det går ikke væk men kan holdes nede med specialkost. Jeg har haft dette meget tæt inde på livet og har også mistet en kat pga det, så jeg ved hvad jeg snakker om. Og hvis ikke du har råd til at fodre dine dyr med ordentligt foder, så har du ikke råd til at have dyr.

• #38   4. aug 2011 har allerede et vådliggerlagen på min seng.
    men altså som jeg tidligere har sagt uanset hvad skal jeg alligevel til dyrelægen i denne måned og hva der så sker derefter må jeg jo bare vente og se..

• #39   4. aug 2011 Aleksandra B
    *Og hvis ikke du har råd til at fodre dine dyr med ordentligt foder, så har du ikke råd til at have dyr.*
    her er jeg slet ikke enig med dig, langt de fleste dyr kan sangtens leve fint på normalt foder fra dagligvare butikker uden at man behøves bruge flere hundrede kroner om måneden! selvfølgelig kommer det helt an på det enkeltes dyr behov. og selvfølgelig ville jeg da også gerne give mine dyr kvalitets foder, men det bliver det nok ikke til så længe jeg er på SU. men med det sagt gidder jeg ikke diskutere det emne mere

• #40   4. aug 2011 Sandra: Man katten kan o blive syg, imens du er på SU, hvordan kan du dog refærdiggøre det?! Og nej, langt de fleste katte, der lever udelukkende indendørs kan IKKE leve af supermarkedsfoder. Det er noget andet med en kat, der for en stor del fanger meget af sin mad selv - men din har ikke et valg!
    Voksdugen var i øvrigt fordi, at mange katte ikke kan lide at gå på den.

• #41   4. aug 2011 Enig med Lene ** langt de fleste katte, der lever udelukkende indendørs kan IKKE leve af supermarkedsfoder. Det er noget andet med en kat, der for en stor del fanger meget af sin mad selv - men din har ikke et valg!**

Og hvis ens kat (hvadenten det er ude- eller indekat) skulle få en lidelse, der kræver diætfoder, så er det nu engang nødvendligt at betale hvad det koster.

Men få nu tjekket din kats urin. Det er jo ikke sikkert han har en urinvejslidelse, men det ved man jo ikke før urinen er tjekket. Vigtigt at finde ud af hvad urenligheden skyldes, så man man ved hvad man skal gøre for at løse problemet - og vigtigt at finde ud af det hurtigst muligt, da urenlighed kan nå at blive en vane, og så bliver det svært at gøre noget ved.

• #42   4. aug 2011 Vi har tilsyneladende 2 problemer:

1) Katten "hænger i gardinerne

2) Katten tisser i mors seng...

Ad 1)
    Som skrevet i tidligere indlæg, mener jeg, at det grundliggende problem meget vel kunne være kedsomhed.
    Desværre svarede du mig ikke, Monika smiley

Ad2)
    Vist kan katten da ha en urinvejsinfektion, men hvis katten ellers er glad og spiser normalt, så kan du efter min mening fint vente med et tjek til, du alligevel ska til dyrlæge...
    HVIS du da ikke har fået has på problemet inden da; for min overbevisning er som nævnt, at den kat "trænger til nye udfordringer"....

Med hensyn til kattemad må jeg erklære mig enig med Monika - uenig med Tinka:
    Jeg mener, at normale sunde katte kan leve ganske glimrende på kattemad fra Aldi, Netto eller Fakta:
    Min nu 13-årige huskat hjembragt som fra Tyrkiet som en skravlet to måneders killing, har indtil for 3 år siden levet glimrende og UDEN EN SYGEDAG på mad fra Netto og Fakta - samt lidt torskerogn, lidt makrel, lidt afpuds fra en steg etc....

Nu hvor den er en ældre kat har jeg valgt at fodre den med "dyrlægens-det dyre" - for selvfølgelig er "dyrlægens-det-dyre" bedst:
    Der er brugt millioner af kroner til forskning for at nå frem til den helt perfekte sammensætning, og der findes så mange typer særkost, at man dårlig kan hitte rede i det.
    Men spørgsmålet er HVOR meget bedre det er, når vi taler en helt almindelig sund ung kat ???
    Et andet spørgsmål er, hvem der betaler for forskningen og for markedsføringen, som heller ikke er billig ?
    Det sidste spørgsmål er nemt at besvare, for det gør alle vi kattejere, som gerne vil gøre vores allerbedste for vores katte:
    Vi TØR ikke andet end at købe det bedste af det bedste til vores misser, men vi VED ikke, HVORDAN de ville ha levet på en billigere kost...

Jeg vil gerne understrege, at jeg taler om NORMALE SUNDE katte, som ikke har specielle behov.
    Min Van-kat har eksempelvis et specialbehov, idet den er semilanghåret. Derfor får den dyrlægens anti-hår-bolletørkost, fordi det umulig kan være behageligt for den at kæmpe med at kaste modbydelige klumper af hår op...
    Meeeen den får nu osse Krokat fra Aldi..... smiley

Summa summarum mener jeg sagtens, at Monika kan være en god kattemor, selvom hun er på SU og ikke har råd til "dyrlægens det dyre"....

Vi skulle da nødig derhen, at det kun er folk med penge på bogen, der "har lov at ha kat" .......;)))

• #43   4. aug 2011 for det første hedder jeg nu ikke monika og tror du forveksler mig med en anden :b men jeg vil aligevel sige tak for dine ord ^^

for det andet planlægger jeg at tage dyrelægen i morgen men kan først få en tid i morgen når han har telefontid smiley og så er jeg også begyndt at lukke ham ud fra i dag af hvilket er noget jeg har overvejet længe, og det ser ud til at han trives veldig godt med det smiley

• #44   4. aug 2011 Det står da ellers tydeligt nok, at du ikke hedder Monika.....;)
    Fint nok, du får en tid - så får vi "aflivet" den... smiley

Kommentér på:
Nu har jeg dælme snart fået nok!!!!

Annonce