1.498 visninger
|
Oprettet:
Nu har jeg dælme snart fået nok!!!! {{forumTopicSubject}}
Min kat har to nætter i træk og for lidt siden pisset i min seng (og det er absolut ikke første gang han har gjort det), han bliver ved med at bide og ødelægge mine ledninger og han vælter hele tiden ting ned!! og nej jeg har ikke mulighed for at lukke af til min seng eller noget og han er kasteret og han har TO kattebakker! hvis den kat ikke snart holder op ved jeg fandeme ik hva jeg gør med ham!
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
har ikke bedre bud, for har kun haft hunkatte indtil videre.
men håber, at det bliver bedre, og den stopper med det.
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
hvis han er har du så fået tjeket om han har en urinvejs lidelse
feks blærebetændelse, urinsten og så vider ?
og få det andet ja så vil katte vælte ting ned og bide i ting de syndtes er spændene
det du kan gøre få at han ikke krasser og bider i de ting du ikke vil have er at sprøjte med noget der hedder gå væk kat eller smøre citrun på
det med at han vældter ting ja det kan du ikke gøre det stor ved jeg har katte sikret mit hjem og med det mener jeg at jeg har kun ting stående som ikke går i stykker af at vældte eller det er så billigt at jeg kan købe noget nyt :o)
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Det med at tisse i sengen er helt klart hans måde at fortælle dig der er noget galt...
Måske kan feliway på spray afhjælpe det problem, virkede på min egen kat da hun lavede nr 1 og nr 2 i min seng.
maj 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 31
hmm havde faktisk ik tænkt over det ku være blære betændelse eller noget med nyrende men ham og min hund skal til dyrelægen og vaccineres denne måned så vil jeg lige prøve at høre dyrelægen
maj 2010
jul 2008
det er jo netop forfi de forbinder kattebakken med noget ubehaligt når de besøger andre steder hen som feks. en dyne
så jeg vil råde dig til at få det tjækket hurtigs muligt :o)
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
maj 2010
maj 2010
jul 2008
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 40
jul 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 28
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 5 Emner: 6 Svar: 120
HVIS det viser sig at han ikke er syg, så kan du prøve det kosttilskud der hedder Zylkéne, som virker på utrygge og urolige katte, og disse kan finde på at tisse uønskede steder.
Det var lige et par råd fra en som har stået i samme situation
Held og lykke med ham..
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
selvfølgelig vigtigt at udelukke sygdom også....... men problem løst
jan 2009
dec 2006
maj 2010
Aleksandra B: ja har jo desværre bare ik råd til det da jeg er en studerende på SU og jeg skal også ha penge til min egen og hundens mad
Ditte og Chimp. O: ja det lyder meget mærkeligt men er altså bange for jeg ville komme til at vælte det heletiden :S
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Kan være jeg husker forkert, eller har blandet brugere sammen. Men som jeg husker, har du før skrevet om, at katte(ne) var for vllde og ødelagde ting, og at du derfor overvejede at lukke dem inde på wc hele dagen (eller natten, hvordan det nu var). Jeg synes også jeg erindrer at her er tale om en tidligere udekat, som nu bor i lejlighed. Og jeg fornemmer at du efterhånden er godt irriteret på ham ... hvilket kan give ham endnu mere stress. For stresset tror jeg han er. Og stress kan meget vel være årsag til urenligheden i sig selv, og i øvrigt også årsag til urinvejslidelse.
http://www.virumdyreklinik.dk/tips/urenlige_katte.html
Og hvis du skriver "tisser" eller "urenlig" i søgefeltet, så er der mange flere links i de hundredvis af tråde om emnet.
Feliway kan der også findes tråde om her (og googles på).
PS: At overveje at få endnu en kat, giver slet ikke mening, hvis man ikke engang har råd til diætfoder/medicin til den kat man har i forvejen.
maj 2010
dec 2006
dec 2006
dec 2006
maj 2010
det er skam helt i orden (:
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
kan det virkelig passe at det går an???? frygter lidt det er en vandrehistorie
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
Håber, at det snart går over med dit problem med katten
Med hensyn til LUX:Min gamle kat var helt vild med lux, men kun to af varianterne. kan ikke lige huske hvilke, men den kunne ikke lide den med fisk og den med oksekød. Kan også se når jeg er der, for at købe godbidsstænger, at det er de to varianter der bliver solgt mindst af. Jeg synes, det ser meget bedre ud end det fra fx netto, som ligner noget virkelig klamt sauce-noget. Det kunne hun heller ikke lide. Men de to fra aldi som er med gele og firkantede stykker kød i, ser faktisk godt ud, og lugter også godt Så jeg anbefaler det også altid til andre.
sep 2008
maj 2010
dec 2006
Det kan jeg
... regne ud. Det var den orange med kanin og kalkun, og den gule med (vistnok kylling). Disse to varianter er med gelé, og det er sagen for de fleste katte - i hvert fald her i Århus Syd, hvor der pt. i diverse Aldier kun er de røde og blå dåser tilbage i stabelvis
Nå, det var lidt OT, og så alligevel ikke helt, for vådfoder (=væske) er vigtigt for kattes urinveje, og det kunne godt lyde til at Sandras kat har bøvl med urinvejene.
Håber vi får en opdatering efter dyrlægebesøg.
dec 2006
Sandra, er din kat ikke kastreret? For så er det da det der skal til - og det burde dyrlægen vide. (urinvejslidelse kan selvfølgelig ikke udelukkes)
sep 2008
Prøv i hvert fald at lægge en voksdug henover sengen, for at få brudt vanen - men det er næppe en løsning som sådan. Der er stadig en *årsag* - problemet er bare, at urenlighed kan blive en uvane også.
sep 2008
dec 2006
Synes stadig ikke at dyrlægen kan udelukke urinvejslidelse uden at have testet urinen. Og at hunkatte i løbetid skulle være årsag til at en kastrat tisser i sengen .....? Arhh, det tror jeg ikke.
dec 2006
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Den kat er så vidt jeg kan se kun to år gammel, og ikke en degeneret racekat med risiko for alverdens sygdomme....
Kan godt forstå, dyrlægen taler om naturlige årsager som "fært af hunkatte"...
Jeg syns, det er trist, at du kalder en ung, stærk, aktiv, nysgerrig og legesyg hankat for "destruktiv":
Det er helt normalt, at katte hænger i gardinerne, ruller toiletruller ud, vælter fyldte glas og meget meget mere - hvis de keder sig !
Folk med indekatte omdanner gerne deres hjem til kattegymnastiksale for at katten kan få afløb for energien og få brugt kroppen naturligt.
Og de leger med dem...
Nu har jeg jo ingen anelse om, hvordan du har indrettet dit hjem, eller hvor meget du leger med den, men for mig lyder det, som om katten er frustreret - hvilket jo eksempelvis Tinka osse var inde på....
Den kan osse mærke din stigende irritation, så det lyder som en ond cirkel I er kommet ind i.....
Rigtig synd for sådan en dejlig mis
jan 2009
maj 2010
men altså som jeg tidligere har sagt uanset hvad skal jeg alligevel til dyrelægen i denne måned og hva der så sker derefter må jeg jo bare vente og se..
maj 2010
*Og hvis ikke du har råd til at fodre dine dyr med ordentligt foder, så har du ikke råd til at have dyr.*
her er jeg slet ikke enig med dig, langt de fleste dyr kan sangtens leve fint på normalt foder fra dagligvare butikker uden at man behøves bruge flere hundrede kroner om måneden! selvfølgelig kommer det helt an på det enkeltes dyr behov. og selvfølgelig ville jeg da også gerne give mine dyr kvalitets foder, men det bliver det nok ikke til så længe jeg er på SU. men med det sagt gidder jeg ikke diskutere det emne mere
sep 2008
Voksdugen var i øvrigt fordi, at mange katte ikke kan lide at gå på den.
dec 2006
Og hvis ens kat (hvadenten det er ude- eller indekat) skulle få en lidelse, der kræver diætfoder, så er det nu engang nødvendligt at betale hvad det koster.
Men få nu tjekket din kats urin. Det er jo ikke sikkert han har en urinvejslidelse, men det ved man jo ikke før urinen er tjekket. Vigtigt at finde ud af hvad urenligheden skyldes, så man man ved hvad man skal gøre for at løse problemet - og vigtigt at finde ud af det hurtigst muligt, da urenlighed kan nå at blive en vane, og så bliver det svært at gøre noget ved.
aug 2008
1) Katten "hænger i gardinerne
2) Katten tisser i mors seng...
Ad 1)
Som skrevet i tidligere indlæg, mener jeg, at det grundliggende problem meget vel kunne være kedsomhed.
Desværre svarede du mig ikke, Monika
Ad2)
Vist kan katten da ha en urinvejsinfektion, men hvis katten ellers er glad og spiser normalt, så kan du efter min mening fint vente med et tjek til, du alligevel ska til dyrlæge...
HVIS du da ikke har fået has på problemet inden da; for min overbevisning er som nævnt, at den kat "trænger til nye udfordringer"....
Med hensyn til kattemad må jeg erklære mig enig med Monika - uenig med Tinka:
Jeg mener, at normale sunde katte kan leve ganske glimrende på kattemad fra Aldi, Netto eller Fakta:
Min nu 13-årige huskat hjembragt som fra Tyrkiet som en skravlet to måneders killing, har indtil for 3 år siden levet glimrende og UDEN EN SYGEDAG på mad fra Netto og Fakta - samt lidt torskerogn, lidt makrel, lidt afpuds fra en steg etc....
Nu hvor den er en ældre kat har jeg valgt at fodre den med "dyrlægens-det dyre" - for selvfølgelig er "dyrlægens-det-dyre" bedst:
Der er brugt millioner af kroner til forskning for at nå frem til den helt perfekte sammensætning, og der findes så mange typer særkost, at man dårlig kan hitte rede i det.
Men spørgsmålet er HVOR meget bedre det er, når vi taler en helt almindelig sund ung kat ???
Et andet spørgsmål er, hvem der betaler for forskningen og for markedsføringen, som heller ikke er billig ?
Det sidste spørgsmål er nemt at besvare, for det gør alle vi kattejere, som gerne vil gøre vores allerbedste for vores katte:
Vi TØR ikke andet end at købe det bedste af det bedste til vores misser, men vi VED ikke, HVORDAN de ville ha levet på en billigere kost...
Jeg vil gerne understrege, at jeg taler om NORMALE SUNDE katte, som ikke har specielle behov.
Min Van-kat har eksempelvis et specialbehov, idet den er semilanghåret. Derfor får den dyrlægens anti-hår-bolletørkost, fordi det umulig kan være behageligt for den at kæmpe med at kaste modbydelige klumper af hår op...
Meeeen den får nu osse Krokat fra Aldi.....
Summa summarum mener jeg sagtens, at Monika kan være en god kattemor, selvom hun er på SU og ikke har råd til "dyrlægens det dyre"....
Vi skulle da nødig derhen, at det kun er folk med penge på bogen, der "har lov at ha kat" .......;)))
maj 2010
for det andet planlægger jeg at tage dyrelægen i morgen men kan først få en tid i morgen når han har telefontid og så er jeg også begyndt at lukke ham ud fra i dag af hvilket er noget jeg har overvejet længe, og det ser ud til at han trives veldig godt med det
aug 2008
Fint nok, du får en tid - så får vi "aflivet" den...
Nu har jeg dælme snart fået nok!!!!