{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.657 visninger | Oprettet:

Kattemor er sur {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min kat Diva er en temperamentsfuld kat, og det har hun altid været.
Hendes killing er snart 19 uger gammel. Diva er så begyndt at hvæse meget at Tiarah (killigen), og her til aften sad jeg med Diva på gulvet, og så kom Tiarah løbende ned fra trappen, og idét Tiarah løber forbi Diva, så hvæser Diva og hopper lige i hovedet på Tiarah.
Hvad kan det skyldes, at Diva er begyndt at være sådan overfor Tiarah?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattemor er sur
  • #1   10. jul 2011 Ikke alle mødre elsker deres killinger for livstid ...

• #3   10. jul 2011 Så det kan ende med at vi skal skille os af med den ene?
    Vil det hjælpe hvis Diva bliver steraliseret?

Det er ikke kun overfor TIarah hun hvæser, det er overfor alle, både dyr og mennesker. Især her på det sidste er det blevet slemt.

• #4   10. jul 2011 Lotte:
    Det er jeg glad for at høre, for jeg bliver da lidt nervøs når hun begynder at blive sådan overfor Tiarah, ville jo helst gerne have at vi kunne beholde dem begge to.
    Diva hvæser også ad store hunde som går forbi, på den anden side af hegnet, det er hun også først begyndt på efter at hun fik TIarah, men det regner jeg med er fordi hun vil beskytte sin killing.
    Hun har altid været aggressiv, og ikke rigtig villet kæle, hun har tit hvæst ad os, og revet smiley

• #5   10. jul 2011 Jeg ville ret hurtigt få begge kattene, mor og killing, neutraliseret.
    Det lægger en vældig dæmper på gemytterne.

• #6   10. jul 2011 Vi har talt om, om Diva skal neutraliseres i løbet af denne uge, men snakker lige med dyrlægen imorgen.
    Tiarah er jo helt rolig, og en rigtig kælekat, så vi føler ikke at det er så vigtigt med hende lige nu smiley

• #7   10. jul 2011 Måske ikke lige nu, men når Tiarah bliver kønsmoden.
    To hunkastrater enes væsentlig bedre end en kastrat og en fertil, og mon ikke også, din dyrlæge giver "mængderabat" smiley

• #8   11. jul 2011 Diva skal steraliseres på onsdag.
    Dyrlægen giver ikke mængderabat, da de steraliserer og øremærker for kun 1300 kr. smiley
    Vi nøjes med Diva nu, og håber at hun vil falde lidt til ro.
    Og med hensyn til hvordan hun er overfor Tiarah, så var det som i sagde smiley
    Men her til morgen fik Tiarah mælk hos Diva.

• #9   11. jul 2011 Og dyrlægen sagde at det ikke betød noget at Diva bliver steraliseret og Tiarah ikke gør. Hun sagde også at det er bedst at vente med Tiarah til hun i hvert fald er 5 måneder.

• #10   11. jul 2011 Ja og det er noget pjat at vente ..
    Det siger de sikkert kun fordi de er lidt "gammeldags" og måske ikke helt så snilde på fingrene!

Der findes kun fordele ved tidlig neutralisering! ;0)

http://www.inges-kattehjem.dk/?Tidlig_neutralisering#Tidlig_neutralisering

• #11   11. jul 2011 Ja, men man skal lige have pengene til det først smiley
    Ellers havde vi fået gjort det på begge på samme tid, det havde også været nemmest for os smiley

• #12   11. jul 2011 Som sagt er det normalt adfærd. Du kan være heldig at det går hurtigt over, men en opdrætter jeg kender var nødt til at få killingen passet i noget tid for så at komme hjem igen, så stoppede det.

• #15   11. jul 2011 Jeg ville da heller ikke have det godt med at få en så lille en steraliseret, hun skal da have lov til lige at være killing smiley det er bare min mening.
    Og jeg er rigtig glad for dyrlægen, som har behandlet Diva for brystbetændelse smiley
    Og de har hjulpet meget til omkring Tiarah smiley

• #16   11. jul 2011 Det er der jo forskellige syn på..
    En killing bliver ikke mindre killing af at blive neutraliseret..
    Derimod bliver de hurtigere friske end de voksne/unge katte smiley

Men de bliver overhovedet ikke mindre legesyge ..

• #17   11. jul 2011 Okay smiley
    Men jeg regner med at killingen bliver steraliseret i august, når hun er 5 måneder smiley
    Så betyder det jo ikke så meget om det er nu, eller om en måneds tid, forskellen er bare at hun er lidt ældre, og at dyrlægen siger som hun gør smiley

• #18   11. jul 2011 Det er ihvertfald forskel på hvor hurtigt hun kommer sig over indgrebet og hvor ondt hun får

Men det er dit valg ...

• #19   11. jul 2011 Ja, det er mit valg smiley
    Men jeg forstår ikke hvorfor i farer sådan op?
    Lytter jo bare til dyrlægen, de virker som om de har styr på det, og jeg kender andre som er rigtig glade for den dyrlæge.
    Og igen, der skal lige være penge til det. Ved godt at i så nok tænker, at man SKAL have penge til sine katte, hvis man skaffer sig dem.
    Men Diva fik ikke killinger fordi hun skulle, men fordi hun netop ikke var steraliseret, og derfor mener vi at det skal gøre nu, så vi ikke risikere flere unger. Og Tiarah skal også steraliseres så hun ikke får unger, men det bliver bare ikke lige på samme tid som Diva smiley

Kommentér på:
Kattemor er sur

Annonce