bekymret for killing :/ {{forumTopicSubject}}
Min kat fik tre killinger her d 22 juni, men efter et døgn døde den ene..
Nu, 7 dage efter, er den ene begyndt at åbne øjne. Den mijaver, og vil frem i verden.
Den anden er derimod meget sløv, bevæger sig ikke meget, og har gullig snask i hovedet, specielt ved øjnene så de ikke kan åbnes. Den vil ikke have jeg prøver at rykke det af, og jeg har prøvet at vaske det med vand og kamille the, men lige lidt hjælper det.. Oven i det så er det som om det ene øje er "kopieret" inde bag ved.. Det ser lidt slemt ud..
Kører til dyrlægen med dem imorgen, men vil skrive herinde da jeg er frustreret og bange for vi mister en baby til
Har nogen af jer prøvet noget lignende? - Det kunne være rart med trættende ord..
Knus herfra
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Det er en god ide at du får dyrlægen til at kigge på den, er det øjenbetændelse, hjælper kun en medicinsk behandling, eller kan du i værste fald risikere den bliver blind. Øjenbetændelse kan osse være smitsom, så du skal være opmærksom på mormis og den søskende og evt andre katte,
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Det kunne lyde som en gang Herpes - det kan de blive blinde af - men det kan også været andet.
Ofte er det på de små før de åbner øjnene Mycoplasma.
Du skal bade og skylle øjet med saltvand fra apoteket - og så må vi se hvad dyrlægen siger ...
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Blød skorperne <b>forsigtigt</b> op med lunkent saltvand på en vatrondel og prøv så forsigtigt at åbne dens øjne.
Kald mig Mads, om der ikke vil pible betændelse ud.
Tryk så forsigtigt på området uden om øjnene og ind mod øjenåbningen og vask betændelsen af, når den kommer ud.
Dette bliver du ved med, til der ikke kommer mere betændelse ud.
Derefter kan du dryppe sterilt saltvand direkte i øjne for at skylle det sidste betændelse ud.
Men tag under alle omstændigheder til dyrlægen i morgen, for der skal også gives øjensalve.
nov 2008
okt 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 8 Emner: 5 Svar: 6
Han trykkede blidt på det "hævede" øje, og der væltede bætendelse ud, og derefter trak han forsigtig det indtørrede snask væk fra øjnene..
Begge killinger fik et skud pencillin, da den "raske" killing også var ved at få lidt betændelse..
Fik at vide jeg skulle vaske/dryppe øjnene 2 gange om dagen med kamille the, og snart vil de være raske igen..
Det skal siges at det er mine forældres katte, og passer dem mens de er i spanien, og da jeg også har eget hjem og dyr at se til havde jeg lavet den aftale med dem at jeg bare skulle ud til dem hver 2. dag.
Men nu er jeg selvfølgelig derude de 2 gange om dagen, og killingen er i klar bedring (:
nov 2008
Saltvandsopløsning skal du bruge til at skylle øjet med
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Kamillete er til en øm hals og røde barnenumser - IKKE i øjne.
De små partikler i teen er grobund for bakterierne og teen, som ikke har samme saltbalance som tårer, svier desuden i øjnene.
Mærkeligt, at en dyrlæge kan anbefale det!
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Saltvand i øjne aarrhhh det svier vist! Spørg lige på apoteket først. Jeg måtte kun bruge deres opløsning til at vaske rundt om et sår med. Hvad med kogt koldt vand????
okt 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 8 Emner: 5 Svar: 6
Men er da villig til at prøve saltvand (:
nov 2008
Kamille har IKKE = svier - m´å godt bruges til omgivelserne, men må IKKE komme i øjet
Der er mange gamle gode husråd man har fundet ud af alligevel ikke er så gode ...
bekymret for killing :/