{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.861 visninger | Oprettet:

Hvordan foder du din kat ? {{forumTopicSubject}}

Hej kg'
Jeg var ved dyrlægen med en af mine katte også over hørte jeg en samtale han hade med en af de andre kunder om hvordan, man skal foder katte efter de er fyldt et år at man ikke skal ha mad ståene til dem hele tiden når de er over et år. Er det rigtigt? og hvis man ikke skal det hvor mange gange om dagen skal man give dem så?

Spøgesmål 2, hvordan kan man se om en kat er steriliseret dyrlægen vil nemlig ikke barber hende da han syntes hun var så smuk, at det ville være synd at gøre det, drejer sig om Azicely min hvide kat, jeg er nemlig i tvil om hun er det, er der andre måder jeg kan se det på, eller skal han i gang med det ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan foder du din kat ?
  • #1   16. jun 2011 Selvfølgelig skal der stå tørfoder til fri afbenyttelse... Kun hvis katten er overvægtig, kan man begynde at tænke i andre baner smiley

Hvorfor er du i tvivl om din kat er steriliseret ??

• #2   16. jun 2011 Min Diva er omkring 2 år, og hun har altid fået mad når hun var sulten.
    Hun har fået vådfoder og tørfoder smiley
    Tørfodderet stod til fri afbenyttelse, og selvfølgelig også vådfoderet, men der blev kun hældt op af det hvis hun var sulten efter det, for det bliver jo hurtigt tørt og ulækkert.
    Nu har vi kun tørfodder fremme, til Diva og hendes killing Tiarah. Det står fremme og bliver fyldt op dagligt, og så kan de bare spise når de vil smiley

• #3   16. jun 2011 Det tror jeg lidt min hankat han er, nemlig han vejer 5 kg og er et år gammel er det ikke for meget ? smiley

Fordi Azicely hun mijawer hele tiden, ligger kun et bestemt sted i min lejlighed, hun skifter fra monster sur til super kælen, hele tiden vil ha opmærksomhed og hvis man sætter hende hen til et vindduet ser det ud som om hun gerne vil ud til alle hankattene, så dyrlægen sagde det godt kunne lyder sådan som om hun ikke var blevet det alligevel, fordi hun var en sund og rask misling smiley

• #4   16. jun 2011 Sabrina J

Det har mine katte nemlig også nu, men er bange for min han kat er blevet lidt for tyk smiley

• #5   16. jun 2011 Jeg vil gerne have en tyk kat smiley

Ej, men ser han alt for tyk ud, i forhold til hans størrelse?

• #6   16. jun 2011 Hehe de er også søde, men det kommer til at koste dyrt smiley
    du kan prøve og kigge på mine billeder af ham, det er den der hedder Chimera =)

• #7   16. jun 2011 Ellers så den her: http://kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=14294 det er de nyeste af ham

• #8   16. jun 2011 Ej hvor er han skøn!
    Og så dejlig tyk! smiley

Jeg havde engang en hankat, jeg ved ikke hvad han vejede, men han var tyk! smiley Han blev 18 år. mener jeg det var smiley

Jeg ville ikke sige han var for tyk. Men hvis du mener han er det, så kan du jo læse fodringsvejledningen, eller hvad det hedder, på foderet, så han ikke bliver overfodret. Og ellers så ring til dyrlægen, og hør om det er okay at han vejer så meget. smiley
    Men jeg tror det er okay så længe han er frisk og kan det han altid har kunne smiley Altså, løbe rundt og sådan, uden at det tager for meget på hans kræfter smiley

• #9   17. jun 2011 Jeg har en hankat (huskat) på 1 år..
    Han vejer 6 kg...
    Men han er åleslank..

Han er bare meget høj og lang smiley

Så det kommer jo helt an på kropsbygningen om de bør veje 2 kg eller 8 kg smiley

• #11   17. jun 2011 Katte skal have mad(tørkost) stående ALTID. Derudover er det en rigtig god ide at de mindst 1 gang dagligt får råt kød eller dåsemad.

Jeg forstår slet ikke at der er dyrlæger der stadig kan påstå det du overhørte, for som Felis skriver så kan det give overvægt og andre spiseforstyrelser hos en kat.

• #12   17. jun 2011 Jeg har altid givet min/mine katte mad to gange dagligt (tørfoder), jeg prøvede så efter at have læst et forum herinde at hun havde mad i skålen hele tiden, men syntes hun spise MEGET og nu er hun 9 mdr (godt nok også en stor huskat) og vejer 4,4 kg ?
    Hvad skal jeg så gøre ?

• #13   17. jun 2011 Kan se hun er med tavle, kan du ikk hører opdrætter om hun måske ved noget?

• #14   17. jun 2011 •((¯`Cayica - Nu m. små uldtotter´¯))• : Hvem var den besked til ?

• #15   17. jun 2011 tråd starteren.. hun spørger til stalistion..

• #16   17. jun 2011 Hej alle sammen tak for de fine svar =) kan helt sikkert bruge dem til noget, vil prøve mig frem stille og roligt, og finde ud af hvad der bedst har ifald startede med at stille maden frem igen (=

Marianne N :Har ringet til et par stykker dyrlæger i Nordjylland som fortalte mig det samme, som han hade sagt til hende den anden kunder der var hos min dyrlæge, så er del forvirret lige nu ;S for der er så mange meninger omkring det.

•((¯`Cayica - Nu m. små uldtotter´¯))• :Hende jeg har købt hende ad siger hun er det, men kan ikke fremvise noget på det, og der står ikke noget i hendes sundhedsbog ovs. derfor finder jeg det mærkeligt.

• Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #17   17. jun 2011 Man kan godt fodre en kat uden foderet skal stå fremme hele tiden.
    Jeg har selv det problem ,at hvis mine har det stående fremme så æder Smutter konstant og jeg mener konstant. Han kunne fint styre det før han blev kastreret, men derefter er det som om han ingen bund har.
    Jeg ønsker ikke han skal blive for tyk, så jeg fodrer flere gange dagligt - de får nok en lille portion 5 - 7 gange på en dag. På den måde ved jeg præcis hvem der får hvad og hvor meget, samt de går heller ikke og bliver sultende imellem måltiderne.
    Oliver er lidt til den tynde side, så han får også noget andet foder end Smutter.
    Jeg har prøvet efter de blev kastreret stadig at have deres mad stående fremme, men da jeg kunne se hvordan Smutters vægt bare steg og steg så måtte jeg simpelthen droppe det før det gik galt.

Jeg kan godt se det er nemmere maden bare står fremme, men den der med at en kat skal spise små måltider hele tiden, hvor kommer den fra? Jeg er bare nysgerrig:o)

Tænkte på, at en "vild" kat jo ikke spiser hele tiden, den skal jo først fange byttet og nogen dage er der ikke gevinst. Siger ikke at man på nogen måde skal sulte sine katte, men at de får hvad der er en naturlig sult er vel ok? eller...
    Som sagt er nysgerrig for at høre hvad det egentlige argument er for at foderet skal stå fremme:o)

• #18   17. jun 2011 Marie J, jeg ved ikke hvilke dyrlæger du har snakket med, men de 2 jeg bruger og hende der var at tilse min plejemissemor, sagde osse at de skulle have mad fremme hele tiden. Grunden til at vi snakkede om foder var at missemoderen er meget underenæret. Uanset om de er underernærede eller overvægtige, så er det spiseforstyrelse, med mindre der er noget andet sygeligt der ligger bag. Hun understregede at det var meget vigtigt at de havde tørkost til rådighed hele tiden.

• #19   17. jun 2011 Marianne N : jamen det er også det bedste tror jeg, så det forsætter jeg med, men vejer de lige ad for se om der sker en smule. men stadig mad fremme hele tiden.
    Majbritt; det der kan ske er at katten får spiseproblemer som Mariann N snakker om. Men ja du har helt ret en udekat/vildkat spiser ikke så meget, fordi de skal fange føde ovs.

• #20   17. jun 2011 Da jeg havde kat barfede jeg dem, og der skal de ikke have mad stående hele tiden..

• #21   17. jun 2011 Se i forvirrer mig folk =D jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu, total lost in space.

http://www.youtube.com/watch?v=7N4JaIvGsc4 Kom lige til at tænke på den sang da jeg skrev det, hehe

Kommentér på:
Hvordan foder du din kat ?

Annonce