Tænder - igen! {{forumTopicSubject}}
Jeg er altså nødt til at samle viden om tænder for jeg tror at det er galt med tænderne herhjemme - igen!
Jeg har fået at vide at det er genetisk bestemt tandkødsbetændelse og han får Immunocare - hvilket han er helt vild med.
Jeg synes ikke at han skal have mere penicilin end højst nødvendigt, for der kan komme en dag hvor han bliver resistent.
Jeg frygter heller ikke for at han bliver tandløs, for det kan han sagtens leve med hvis jeg tager hensyn til det.
Min dyrlæge går ikke ind for tandbørstning, hvilket også bliver en opgave for sig da Freddie knapt vil åbne munden hos dyrlægen. Har I nogle andre gode "naturråd"? Daggamle kyllinger er skudt i sænk af en vet.sygeplejerske, så det gør jeg ikke. Jeg har også set på frosne, hele mus, men jeg må tilstå at det var "lidt for meget".
Han vil ikke tage imod en "pind", det ville ellers være alletiders. Han trives godt på trods af bisserne, men er der andet jeg kan gøre?
Jeg havde engang en kat der fik rå lever 1 gang ugentligt. Er det noget han kan gnave i? Han får jo også børstet tænder af sin tørkost. Der hvor jeg kan se at den er gal er, at han er begyndt at smide med maden og går og går rundt og smasker.
Jeg tænker ikke i økonomi når det drejer sig om velfærd, men der er meget langt til tanddyrlægen derfra hvor jeg kommer.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Det er meget svært at røre til pasta - men det fidner du ud af:-)
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Skal det blandes op med vand?
Det er en hvid dåse og så står der noget med Beta 1,3 / 1,6 Glucan
nov 2008
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 52
Den ene har det lidt værre end den anden, han kan godt have svært ved at tygge og taber maden, og giver derfor tit op. Men jeg har fundet ud af at hvis jeg skærer råt kød ud i meget små stykker og håndfodrer ham, så har han nemmere ved det og får på den måde brugt sine bisser Det tager selvfølgelig lidt tid, men han er jo det værd.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Birthe: Er det noget du har fået hos dyrlægen?
Det er gudskelov ikke så slemt endnu så han opgiver at spise, men jeg kan godt se at for hver dag der går, jo mere kaster han med maden.
Jeg tror at jeg prøver at tilbyde ham noget råt, men kan de smittes med salmonella? Eks. hvis de får kylling? Hvad med det dér Kreutzfeld Jacobssyndrom som mennesker kan få af oksekød?
nov 2008
Tænder - igen!