{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Nu tisser han på gulvet igen {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften lyder så er Thor begyndt, at tisse på gulvet igen og det er ikke særlig længe siden han fik antibiotika kur.

Min hunkat er ved, at komme i løb så hun bliver passet hos min far for Thor ikke blir stresset.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved hans tisseri, han var begyndt, at benytte bakken uden problemer indtil igår:-S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu tisser han på gulvet igen
  • #1   24. maj 2011 Få ham tjekket igen..

Hvis det har været blærebetændelse kan det let være kommet igen..

• #2   24. maj 2011 Lotte: er det noget tilbage vendende? ja måske et dumt spørgsmål, men dyrlægen mente noget af det foder han får ku være skyld i hans problemer. Fodre ham med sanabell dental, rc royal fra lundemøllen og z/d fra hills

• #3   24. maj 2011 Kan det skyldes det kattegrus jeg bruger? bruger cats best træpiller

• #4   24. maj 2011 Blærebetændelse er meget ofte tilbagevendende desværre...

Der er ikke andet for end at han må tjekkes igen, evt. på penicillin igen..

Prøv at snakke med din dyrlæge om hvad h*n kunne anbefale at fodre med i stedet...

• #5   24. maj 2011 Jeg har selv brugt det kattegrus flere år uden problemer, tror næppe det er det..

• #6   24. maj 2011 Læs evt. mere om blærebetændelse her:

(link fjernet)

• #7   24. maj 2011 Jamen dyrlægen mener jeg enten skal fodre med c/d eller urinary fra specific. Men må ringe til dem igen imorgen, for de kunne ikke tage en urinprøve sidst da han ikke havde noget urin i blæren

• #8   24. maj 2011 Det er jo ikke altid at urinvejslidelser skyldes bakterier, og så hjælper antibiotika ikke. Og hvis det har været pga. bakterier, så kan det være blusset op igen.

Der kan også være en masse andre grunde til tis på gulv.

Prøv at skrive ”tisser”, ”urenlig” eller ”urenlighed” i søgefeltet, og se om du ikke kan finde nogle informationer du kan bruge.

Og her er nogle links:
    http://www.inges-kattehjem.dk/?Urenlighed#Urenlighed
    (link fjernet)
    http://www.virumdyreklinik.dk/tips/urenlige_katte.html

• #9   24. maj 2011 Jeg ringer til dyrlægen imorgen og så må jeg skifte hans foder til noget andet og måske købe noget feliway, men vil lige se om han falder til ro nu hvor donna er i pleje. Jeg frygter jeg er nødt til, at sælge ham:-S

• #10   24. maj 2011 HVIS du ender op med at sælge ham, så husk at oplyse køber om hans strinteri..

Ellers giver du jo bare sorteper videre, og risikerer at han ender et sted, hvor hans urenlighed vil blive ignoreret eller opfattet som noget værre svineri, der ikke kan tolereres..
    Og så giver de ham måske videre..
    Og sådan kan det køre i en uendelig lang ond cirkel..
    Husk at tænke på hvad der er bedst for katten...

• #11   24. maj 2011 Lotte: jeg ønsker ikke at sælge ham frygter bare jeg bliver nødt til det hvis donna blir ved med at dominere over ham.

• #12   24. maj 2011 Det er jo klart at hun gør det, hvis hun er fertil smiley

Hvis du ikke skal avle på hende, så få hende steriliseret..

Det kan jo også være fordi hun er for hård ved ham, at han stresser og derfor tisser i frustration..

• #13   24. maj 2011 Jeg skal avle på hende det er derfor hun er ikke steriliseret, jeg har en aftale med en anden opdrætter om parring osv. Og hun er ikke ond mod ham, hun er bare meget påtrængende og især lige for tiden derfor er hun hos min far så thor blir skånet

• #14   24. maj 2011 Jeg kan også droppe det med at blive opdrætter, jeg kan vente til Thor ikke er til længere, men kunne bare godt tænke mig, at prøve det og se om det er noget for mig eller for os alle, for vil selvf ikke ha Thor skal lide under det

• #15   24. maj 2011 Hvorfor giver du hende ikke p-piller så længe ? når det ikke er for altid hun skal have dem sker der ikke noget ved det smiley Det er osse en værre omvæltning for thor at hun bliver taget fra ham , for i sidste ende er han sikkert rigtig glad for hende .

• #16   25. maj 2011 Ja, og det stresser jo også Donna EKSTREMT meget at komme i løb hele tiden..
    Til sidst kan du ende op med at hun bliver aggressiv pga. frustrationen over at hun ikke bliver parret, og løbetiderne vil komme oftere og oftere..

Jeg har haft en hunkat jeg var nødsaget til at få aflivet pga. dette..
    Hun kunne simpelthen ikke reddes..
    Det var hvad dyrlægen sagde efter at have undersøgt hende i hoved og r*v..
    På det tidspunkt vidste jeg så ikke at man kunne få p-piller til dyr, ellers havde jeg godt nok fået fat i det!!

• #17   25. maj 2011 Hun var så aggressiv til sidst at man ikke kunne gå forbi hende uden at hun knurrede og fløj i benet på én... smiley

• #18   25. maj 2011 Donna er ikke agressiv, og hun har været på p-piller lige indtil nu, men eftersom hun skal parres næste gang hun kommer i løb får hun dem jo af gode grunde ikke nu.
    Fik ad vide hun skulle komme i løb 2 gange, og nr. 2 gang ku hun blive parret, for ellers var der en minimal risiko for, at killingerne blev misdannet.

Og grunden til Donna er hos min far nu, er fordi Thor var så utryk, at han sad og gemte sig under en stol og turde komme frem, så jeg har gjort hvad jeg fandt bedst for begge katte.

• #19   25. maj 2011 Nårh okay, så forstår jeg bedre smiley

• #20   25. maj 2011 Når Thor er en meget kostbar kat har endnu en gang brugt næsten 1000kr på ham for at få pencilin og specielfoder. Sidste gang han var til dyrlægen var min kæreste der var deroppe med ham, og fik ad vide han godt ku få z/d sammen med urinfoder og pencilin. Denne gang gik jeg ad vide han ikke måtte få andet end specifik i 14dage samt pencilin, og bagefter må han kun få c/d og intet andet foder.

Undre mig over de 2 forskellige informationer, men må hellere lade være med, at fodre ham andet for vil ikke igennem sådan en omgang igen:-/

• #21   25. maj 2011 Selvom Donna måske ikke er lige god ved ham , er det en omvæltning på ham at hun pludselig ikke er der . Ikke at jeg tror det har særlig stor betydning for tisseriet .
    Men øv hvor er det træls for dig og ham smiley

• #22   26. maj 2011 Hun kommer hjem igen på tirsdag, og i mellemtiden hygger mig og thor os

Kommentér på:
Nu tisser han på gulvet igen

Annonce