600 visninger
|
Oprettet:
Han tisser på... {{forumTopicSubject}}
Ja min hankat (kastrat) er begyndt at tisse på gulvet, på håndklæder og på tøjet hvis det ligger på gulvet. Han har aldrig tidligere gjort det - hans kattebakke er ren og fin og jeg har ikke skiftet grus for nylig. Han tisser OGSÅ i kattebakken så har ikke forbundet med smerte? Han gør det sådan set kun når vi ikke er hjemme....
Hvordan kan det være?
Gode råd?
Vi fik for snart 2 mdr. siden en tævehund - kan det være noget "her bor jeg altså" adfærd? og hvorfor begynder han så først nu?
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
Jeg har en tante, der fortalte at hendes søn havde en kat der gjorde det samme, og hun mente det var fordi katten blev skør at gå inde eller også var det fordi hun kunne lugte "hendes mennesker" og skulle vise at det var der den hørte hjemme...
Måske kan det godt være noget med i har fået hund - men ja, hvorfor så først nu...
apr 2005
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 37
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
Men håber du finder et svar - det er træls og giver jo lige en ekstra gang vasketøj
apr 2005
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 37
okt 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 29 Svar: 104
Så mit råd husk at rydde på
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Hvor gammel er hunden? Har den været vant til katte før? Hvordan reagerer de overfor hinanden?
Det KAN også være noget fysiologisk.
Selvom katten går på bakken, så kan den godt have en urinvejsinfektion alligevel. Nogle katte tisser rigtig meget, hvis de har en urinvejsinfektion, så du kan prøve at observere hvor mange gange katten tisser i løbet af dagen...
Jeg håber du finder løsningen til din kats tisseri
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Svar: 45
Han tisser på...