{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.227 visninger | Oprettet:

Hunkat strinter... {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag fået vished om at det er min neutraliserede hunkat der er så venlig at strinte rundt omkring i huset.
Mit kattehold er ret stort, men mine indekatte er også fritgående og har kattelem så de kan komme ud.

Det er en stor blanding af fertile hunkatte på p-piller, ungkatte, hankastrater og så hende her som er den eneste neutraliserede hunkat i flokken.
Hun er i forvejen hyperaktiv, drøner rundt og leger med de yngste, og er sjældent i ro længe af gangen. Op og ned i vindueskarmene (tilladt), på bryggersbordet (tilladt) og køkkenbordet (ikke tilladt).
Det ville jeg sagtens kunne leve med, men jeg synes bare ikke det er hulens morsomt at hun strinter på den måde.

Er der nogen der har en idé om hvorfor? Umiddelbart fungerer hun fint i flokken, der er kun en enkelt af de andre hunner hun har lidt uoverensstemmelser med, og hun kan sagtens sove roligt i sofaen uden at være opmærksom på andet end at hygge sig.

Er der nogen signaler jeg overser?

Hun er fint renlig, det er ikke pga. urenlighed hun strinter. Kan en hunkat få urinvejssygdomme? Mine katte lever af forskellige Hill's produkter, så umiddelbart ville jeg tro fodringen er OK.

Nogen ideer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunkat strinter...
  • #1   19. maj 2011 ja en hun kat kan godt have urinvejslidelser havde min gamle hun kat fandte vi ud af da hun pludselig blev uren hvis du kan komme til at tage en urin prøve på hende så tag den med til dyrlægen og få det tjekket ellers kan du købe sådan nogen små perler som hun skal tisse på også kan du tage det med til dyrlægen lyder nok lidt forvirrende

• #3   19. maj 2011 Det er en blanding af dominans, stress og utryghed der får kastrathunnerne til at strinte. Kastrater ligger nederst i hireakiet - og det er ikke altid let at gennemskue at en kat er usikker i flokken.

Jeg har en 4 årig hunkastrat der strinter som en mand.

• #4   19. maj 2011 Det er et signal om usikkerhed og dominans og så kan det sagtens være urinvejsinfektion, så det ville jeg få undersøgt. Du skriver at du har et stort kattehold og der er nogen katte der ikke trives i dette, så de tlllægger sig uhensigtsmæssig adfærd. Men det er svært at sige, når man ikke lige kan se hvad der sker, men jeg vil anbefale sig udelukkelses-metoden. Få hende først tjekket for urinvejsproblemer, dernæst om det kan være usikkerhed eller dominans eller noget helt andet. Er det usikkerhed, så kan du jo prøve feliway til stikkontakt, det kan have en effekt.

• #5   19. maj 2011 Strinteri er ikke tegn på urinvejsproblemer. Det er det, hvis katten sidder og sjattisser overalt.

Hendes adfærd er naturlig, så du må trøste dig med, at det er hende og ikke en af de fertile, der strinter smiley

• #6   22. maj 2011 jeg har et problem en af mine kastereret hankatte tisser over alt.. i vores læder stole tasker tæpper osv... han har lige fået et årlig sundheds tjek for 14 dage siden der var en bilyd på hjertet men det kan vel ikke have noget med hans tisseri at gøre ?

jeg er ved at flytte, så går og pakker og flytter lidt hele tiden.... kan det have noget med hans tisseri at gøre ? (stress måske)

han plejer at renlig!!

• #7   22. maj 2011 det kan være stress. Men stress kan osse udløse blærebetændelse, så det vil jeg nok anbefale dig at få tjekket.

• #8   22. maj 2011 ja vil ringe til dyrlæge imorgen tidlig

Kommentér på:
Hunkat strinter...

Annonce