Hunkat strinter... {{forumTopicSubject}}
Jeg har i dag fået vished om at det er min neutraliserede hunkat der er så venlig at strinte rundt omkring i huset.
Mit kattehold er ret stort, men mine indekatte er også fritgående og har kattelem så de kan komme ud.
Det er en stor blanding af fertile hunkatte på p-piller, ungkatte, hankastrater og så hende her som er den eneste neutraliserede hunkat i flokken.
Hun er i forvejen hyperaktiv, drøner rundt og leger med de yngste, og er sjældent i ro længe af gangen. Op og ned i vindueskarmene (tilladt), på bryggersbordet (tilladt) og køkkenbordet (ikke tilladt).
Det ville jeg sagtens kunne leve med, men jeg synes bare ikke det er hulens morsomt at hun strinter på den måde.
Er der nogen der har en idé om hvorfor? Umiddelbart fungerer hun fint i flokken, der er kun en enkelt af de andre hunner hun har lidt uoverensstemmelser med, og hun kan sagtens sove roligt i sofaen uden at være opmærksom på andet end at hygge sig.
Er der nogen signaler jeg overser?
Hun er fint renlig, det er ikke pga. urenlighed hun strinter. Kan en hunkat få urinvejssygdomme? Mine katte lever af forskellige Hill's produkter, så umiddelbart ville jeg tro fodringen er OK.
Nogen ideer?
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 237
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Jeg har en 4 årig hunkastrat der strinter som en mand.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hendes adfærd er naturlig, så du må trøste dig med, at det er hende og ikke en af de fertile, der strinter
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 126
jeg er ved at flytte, så går og pakker og flytter lidt hele tiden.... kan det have noget med hans tisseri at gøre ? (stress måske)
han plejer at renlig!!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 126
Hunkat strinter...