{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.626 visninger | Oprettet:

Kattesele / ny kat...??? {{forumTopicSubject}}

Hej KG'er.
Ved der er oprettet forumer med dette lignende emne før. Men kan ikke rigtig finde noget om mit problem:
Så her kommer mit problem:
Min kæreste og jeg er den heldige ejer af Bella. Vi bor i en lejlighed på 2. sal og hun har derfor ikke mulighed for at komme ud.
Hun står meget meget tit foran vores vinduer og miaver, og strækker sig op mod himlen/vinduets top. Jeg kan ikke helt finde ud af om det er fuglende eller om hun prøver at finde vej ud ? Jeg håber af hele mit hjerte ikke hun vil ud, jeg elsker hende så højt og ville ikke kunne give hende til en anden ejer med mulighed for at have hende ude !!!
Vi får en killing på 12 uger om en måned, jeg håber meget på det kan hjælpe.
Vi har overvejet en kattesele og gå tur med hende nede i vores gård. Men er bange for hun bliver afhængig af det og det så gør hele problemet værre.
Skal jeg vente med at overveje katteselen nærmere og se om det nye killing kan gøre hun måske ikke keder sig eller hvad hun gør, og så hun måske glemmer det uden for. Eller skal jeg gå med hende nu ?
Håber MEGET nogle vil hjælpe, har desperat brug for hjælp.
Hilsen Sophia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattesele / ny kat...???
  • #1   1. maj 2011 Jeg tror ikke det er en god idé at begynde og gå ud med hende, som du selv skriver, så kan hun få meget lyst til at komme ud så..
    Har hun været ude før i fik hende? Katte der har været van til at komme ud, kan nogle gange bare ikke acceptere livet som indekat..
    Så vent og se til i får den nye killing, om det hjælper.. Ellers må i nok overveje, om det alligevel ikke ville være bedst for hende, at være et sted, hvor hun har mulighed for at komme ud - selvom det selvfølgelig er hårdt..

• #2   1. maj 2011 Du skal i hvert fald være klar over at begynder du/i først at lufte hende skal det være hver dag.
    Man kan gøre meget selv for at opfylde deres behov for jagt, ved at bruge fx drillepind og andre ting der bevæger sig. Ligeledes kan jeg anbefale jer at bruge/købe aktivivtets-legetøj, det har mine meget stor glæde af.

• #3   1. maj 2011 Hun blev født den 11.9-2010 og det blev jo ret hurtig vinter , sidste år. Så hvid hun har været ude har det været da hun var meget lille , så har svært ved at tro hun kan huske det ?
    Men ja tror også at vi venter med at gøre noget til den nye kommer.
    For hun ser også ud til at have det helt fint, er der måske bare nogle katte som hygger sig med at snakke med fuglene ?
    Og tak for svar smiley

• #4   1. maj 2011 Tulle er snart 1 år, hun var ude, da hun var helt lille - men har primært været indekat her hos os.. Vi bor i et stærkt befolket område i et knap så sikkert område, men vi har godt nok en lille have hun kan komme ud i.. Men derfor har vi valgt at have hende ude i sele i haven - hun har en lang line, så hun kan komme rundt i hele haven på egen hånd.. Det fungerer rigtig godt.. Hun kalder for at komme ud om formiddagen (hvis vi er hjemme) og om eftermiddagen, men det er rigtig godt for både os og hende.

• #5   1. maj 2011 Marianne: Hun har kæmpe kredsetræ, tre forskellige drillepinde med tingel tangel på for enden, og massere af mus at lege med. I øjeblikket gider hun ikke de der legepinde. Har også stærkt overvejet aktivitets legetøj. Kender du nogle gode aktivitet ting?

Line Marie J: Okay, jeg tror også at Bella ville nyde at komme ned i vores hyggelige gård og gå rundt. Men ved ikke om jeg tør tage chancen, hvis hun nu vil ud hele tiden hver gang vi er hjemme.
    Men hvis det ikke går bedre med aktivitets legetøj, og når hendes legekammeret kommer her hjem, vil jeg prøve selen.
    Kun på den anden side også være mega hyggeligt at gå en tur med hende en gang om dagen, især her til sommer smiley Men ved ikke om man kan træne/lærer hende at vi kun går én gang om dagen. Det er defor jeg ikke tør tage chancen ? :s

• #6   1. maj 2011 Ja, jeg og mine katte er meget glade for denne her http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/intelligenzspielzeug/113460 Eller noget der ligner. Jeg har sat det tyske link ind da det er noget billigere end her i danmark.

• #7   1. maj 2011 Altså Tulle accepterer fint at hun er ude feks kun om eftermiddagen - hun kalder aldrig for at komme ud om aftenen.. Men hvis hun er ude i 2 timer om eftermiddagen er hun også så træt at hun sover hele aftenen:)
    Men det skal selvfølgelig trænes det med at få selen af og på:) Vi brugte nok en uges tid på det..

• #8   1. maj 2011 Marianne N: Det vil jeg stærkt overveje smiley Hvilke erfaringer har du med denne hjemme side ?

Line Marie J: Okay smiley Tak for svaret/rådet.

• #9   21. maj 2012 Jeg er ved at vende lille tissemissen til selen så min mor kan have døren åben nu her når hun skal passe hende, da jeg ikke er hjemme.. også har jeg self tænkt mig at gå en lille tur med hende hver dag.. men det tager sørme tid at vende hende til den.. men katte er jo fine på den og det er ikk altid de er lige tilfreds med nye ting.. men hun har den på i noget tid hverdag.

Kommentér på:
Kattesele / ny kat...???

Annonce