Kattesele / ny kat...??? {{forumTopicSubject}}
Hej KG'er.
Ved der er oprettet forumer med dette lignende emne før. Men kan ikke rigtig finde noget om mit problem:
Så her kommer mit problem:
Min kæreste og jeg er den heldige ejer af Bella. Vi bor i en lejlighed på 2. sal og hun har derfor ikke mulighed for at komme ud.
Hun står meget meget tit foran vores vinduer og miaver, og strækker sig op mod himlen/vinduets top. Jeg kan ikke helt finde ud af om det er fuglende eller om hun prøver at finde vej ud ? Jeg håber af hele mit hjerte ikke hun vil ud, jeg elsker hende så højt og ville ikke kunne give hende til en anden ejer med mulighed for at have hende ude !!!
Vi får en killing på 12 uger om en måned, jeg håber meget på det kan hjælpe.
Vi har overvejet en kattesele og gå tur med hende nede i vores gård. Men er bange for hun bliver afhængig af det og det så gør hele problemet værre.
Skal jeg vente med at overveje katteselen nærmere og se om det nye killing kan gøre hun måske ikke keder sig eller hvad hun gør, og så hun måske glemmer det uden for. Eller skal jeg gå med hende nu ?
Håber MEGET nogle vil hjælpe, har desperat brug for hjælp.
Hilsen Sophia
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Har hun været ude før i fik hende? Katte der har været van til at komme ud, kan nogle gange bare ikke acceptere livet som indekat..
Så vent og se til i får den nye killing, om det hjælper.. Ellers må i nok overveje, om det alligevel ikke ville være bedst for hende, at være et sted, hvor hun har mulighed for at komme ud - selvom det selvfølgelig er hårdt..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Man kan gøre meget selv for at opfylde deres behov for jagt, ved at bruge fx drillepind og andre ting der bevæger sig. Ligeledes kan jeg anbefale jer at bruge/købe aktivivtets-legetøj, det har mine meget stor glæde af.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
Men ja tror også at vi venter med at gøre noget til den nye kommer.
For hun ser også ud til at have det helt fint, er der måske bare nogle katte som hygger sig med at snakke med fuglene ?
Og tak for svar
apr 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 67
nov 2010
Line Marie J: Okay, jeg tror også at Bella ville nyde at komme ned i vores hyggelige gård og gå rundt. Men ved ikke om jeg tør tage chancen, hvis hun nu vil ud hele tiden hver gang vi er hjemme.
Men hvis det ikke går bedre med aktivitets legetøj, og når hendes legekammeret kommer her hjem, vil jeg prøve selen.
Kun på den anden side også være mega hyggeligt at gå en tur med hende en gang om dagen, især her til sommer Men ved ikke om man kan træne/lærer hende at vi kun går én gang om dagen. Det er defor jeg ikke tør tage chancen ? :s
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
apr 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 67
Men det skal selvfølgelig trænes det med at få selen af og på:) Vi brugte nok en uges tid på det..
nov 2010
Line Marie J: Okay Tak for svaret/rådet.
maj 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 3
Kattesele / ny kat...???