{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunkatte
  • #1   26. apr 2011 Tja... smiley Jeg har også en, der gør det. Opdrætteren hun kommer fra har også flere, der gør det. Mens mine andre katte aldrig kunne drømme om det. Jeg tror desværre lidt det er, at enten gør de det, eller også gør de det ikke. Selvfølgelig kan man forhindre en uvane i at udvikle sig, hvis man er opmærksom på, at de ikke får muligheden i den alder, hvor alle killinger/ungkatte skal gnave i alting og skifter tænder. Men ud over det... tja, når de stadig gør det som voksne, så tror jeg desværre bare vi må være indstillet på altid at fjerne alting fra deres nærhed.
    Hvad er det mere konkret, I har problemer med, at de bider i?


  • #2   26. apr 2011 hvor gammel er hun det kan være tænderne der klør

    ellers er det nok mangel på opdragelse


  • #3   26. apr 2011 hun er 3 år og hun bider i alt, vægge, blade, stole og hvad hun ellers er i nærheden af.. men hvis det er tænderne der klør hvordan får vi det så til at gå væk?

  • #4   26. apr 2011 Jeg vil osse mene i skal stoppe det ved opdragelse. Dyb stemme og FØØØØØJ. ALDRIG løfte hende i nakkeskindet. Man kan osse købe mange "sjove" ting til at sprøjte og smører på de ting de ikke må bide i, så det er med at prøve sig frem.



  • #5   26. apr 2011 hvad skal jeg smøre min fjernbetjening ind i? smiley

  • #6   26. apr 2011 Okay, vægge og møbler lyder lidt voldsomt! Prøv evt. med citron eller eddike på de værste steder, og ja, i så grelt et tilfælde vil jeg give de andre ret i, at I hellere må være over hende og sige nej hver evig eneste gang. Et godt råd vil også være så at aktivere hende med noget andet, så hun ikke bare vender tilbage til væggen eller møblet i mangel på andet at finde på/foretage sig.
    Har de ordenlige kradsemuligheder og legetøg osv.? Sørger I for at aktivere dem dagligt?
    Min har kun forkærlighed for gummi og papir - det er ligesom lidt nemmere at håndtere ved bare at fjerne disse materialer.


  • #7   26. apr 2011 vi har fornyeligt smidt vores kradse træ ud så vi skal have skaffet os et nyt og legetøj har de meget af.. men det kan da være at jeg skal til at være mere over hende, for er bange for at hun knækker en tand en dag..

  • #8   26. apr 2011 I skal jo i hvert fald sørge for at have et godt stort kradsetræ, som kattene gider bruge! Kattetræet er kattenes og det må de gøre med hvad de vil. Plus at den tid de bruger her, bruger de ikke på at ødelægge noget andet. Win-win. Hængekøjer er typisk et hit. Og en god højde! Alt mulig fis og baloni er typisk kun dyrt, men bruges ikke ret meget.
    Og så brug også lidt tid på at lege med dem - og ja, brug endelig leg til at flytte opmærksomhed med. Det gør man også med børn, for det har ikke særlig positiv virkning på noget levende væsen altid kun at blive skældt ud. Så sig nej, når I lige tager hende i det, og så prøv så vidt muligt at flytte fokus med noget positivt.


  • #9   26. apr 2011 Det er i hvertfald værd at prøve.. smiley

  • #10   27. apr 2011 Her i huset hjælper ordene: STOP efterfulgt af dyyyyyyygtig!
    Hvad med at give hende et "bidedyr"? Freddie har en abe der snart er så stor som ham selv og den slæber han afsted med og så får den en ordentlig rusketur når han er i bidehumør!


  • #12   27. apr 2011 * hvad skal jeg smøre min fjernbetjening ind i? smiley *
    Der kan du bruge nogle af de ting der kan sprøjtes på, det fedter ikke og lugter grimt for katten. Jeg har hørt nogen bruge "God negl", så det kunne du måske osse prøve


  • #13   27. apr 2011 Det er alle nogle gode forslag, skal være jeg skal til at i gang med nogle af dem..


Kommentér på:
hunkatte

Annonce