Ændret adfærd - hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej KG.
Jeg står i en lidt underlig situation hvis jeg selv skal sige det.
Jeg er ejer af to skønne bengal katte, Baloo på et år og Nando på lidt over fem måneder.
Jeg købte Nando for omkring tre måneder siden, da min anden kat var blevet en smule ensom. De to blev rigtig gode venner ret hurtigt, og siden da har de været mere eller mindre uadskillelige.
Igår var så dagen hvor Nando skulle kestreres (Baloo er kastreret), da vi kom hjem ville Baloo gerne lugte til Nando, især bagi og det fik han også lov til. Da Nando blev friskere efter narkosen begyndte han selfølgelig at gå rundt i huset, og der startede balladen.
Baloo begyndte at hvæse af Nando, han fulgte ham rundt i alle rum, ligesom da Nando lige var flyttet ind. Baloo hvæste endda af mig, hvilket jeg aldrig har oplevet før. Nando forstår ingenting for han prøver jo at lege med Baloo, men han bliver slået på og hvæset af i stedet.
Baloo HADER dyrlæger, og derfor tænker jeg lidt at Nando måske lugter stærkt af dyrlæge, men jeg ved ikke om det kan give anledning til den voldsomme adfærdsændring hos Baloo?
Har i nogle ideer til hvad jeg kan gør, måske bade Nando?
Og har i selv oplevet noget lignende?
Mvh. en bekymret missemor
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Der er nok ikke meget andet at gøre, end at lade dem selv finde ud af det..
Og så bare væbne dig med tålmodighed..
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 9
det beroliger en del, at andre har oplevet det samme. Jeg må væbne mig med tilmodighed
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Baloo reagerer sikkert osse på Nando fordi han ikke er helt sig selv endnu. Dyr opfatter meget hurtigt ændret adfærd, katte i særdeleshed. Det kan give den reaktion, som du har oplevet.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 46
Ændret adfærd - hjælp!