11.458 visninger
|
Oprettet:
Pris på sphynx og cornish rex {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg ville høre hvad en sphynx og en cornish rex ligger på i pris?
Jeg har kigget div. hjemmesider med avlere, men der står ikke pris på nogen af dem :-s
På forhånd tak
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 54
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Smag og behag kan ikke diskuteres - heldigvis der er noget for alle ...
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Og hvis jeg en dag får råd til det, kunne jeg godt finde på at anskaffe mig en sphynx ;0)
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Det er altid en god ting, at besøge udstillinger og opdrættere af Sphynx-racen for at se om den faktisk er noget for én. Racen kan også være lidt ekstrem rent temperamentsmæssigt.
Eric N:
Nu har min Sphynx da både pels og knurhår, så den må da være en ligeså normal kat som din egen husmisser. Det er dog ikke meget pels, men det er der, og det er helt normalt for racen at have pels - især på halen og næseryggen.
apr 2008
sep 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 19
Troede godt nok ikke katte kunne være lige så dyre som hunde, men det kan jeg så se de kan
Mange tak for svarende
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
sep 2009
apr 2008
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 36
sep 2009
De koster os en hel del mere end alm. marsvin, men de er heller ikk så gamle her i Danmark..
Jeg er os faldet for chinese crested hunden, og jeg vakler mellem og få hund eller kat, det er sååå svært og vælge..
apr 2008
Jeg er ikke så meget til de hårløse hunde. Jeg synes ikke, at deres hud er særlig lækker og slet ikke sammenlignelig med en Sphynx. Der er bare ikke den samme bløde ferskenhud hos de hårløse hunde eller samme charme. Men det er jo et spørgsmål om smag og behag.
Skinny marsvin er også søde.
sep 2009
Så man kan os sige jeg er vant til og pleje huden på et hårløst dyr, mine skinnyer skal vaskes og smøres ind i creme, ikke så ofte, men når huden blir nusset
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Cornish Rex dog både fælder, bare ikke så synligt, og er IKKE nødvendigvis specielt allergivenlig. Så ville vi ikke se så mange skifte hjem igen og igen netop pga. allergi.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Så killinger burde faktisk værer dyrere - der er flere omkostninger ...
apr 2008
Jeg tror simpelthen, at det skyldes, at hunden har mere anerkendelse og er blevet stemplet som menneskets bedste ven. Du har sikker også hørt sætningen "det er jo bare en kat" før, og det siger vel et eller andet sted noget kattens placering i kæledyrshierarkiet.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Nogle reagerer forskelligt på forskellige racer - nogle tåler f.eks. langhårede bedre. Andre f.eks. rex. Men det gør altså ikke katten mere 'allergivenlig'. En Cornish Rex udskiller akkurat lige så mange allergener som alle andre racer. Den sibiriske kat er den eneste race, der udskiller mindre Fel d1.
Jeg synes det er brand ærgeligt, at Cornish Rex'en sælges som værende allergivenlig, for det giver en masse unødige kastebolde af Cornish Rexs. Man skal være akkurat lige så meget på vagt mht. Cornish Rex, som hvis katteallergikeren afprøvede sin allergi på enhver anden katterace.
Cornish Rex skifter også deres pels akkurat som alle andre katte. Uanset om man gør noget ved den eller ej. Hvis man holder en Cornish Rex med hvid pels, imens man har sort tøj på, vil man da også tydeligt se, at Cornish Rex'en fælder som alle andre katte. Man ser det bare ikke på samme måde, fordi pelsen ikke ligger synligt i sofaer og i hjørnerne, den er jo ekstremt fin og temmelig kort.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Du kan jo hører Hellsus hvad hun gav for hendes
sep 2009
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Der findes også don spynx, men dem er der ikke så mange af herhjemme
Pris på sphynx og cornish rex