{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Hjælp .Tis og afføring over det hele {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..
Jeg har en dejlig hankat, der alle dage har været meget renlig.. de sidste 3 måneder har han skidt og pisset over det hele, også selvom kattebakken lige er skiftet. det skete sådanset efter han havde været til dyrelæge med noget sten i urinrøret og han fik så noget dyrt foder fra dyrlægen ..
Hva kan det være han gør det ? Nogen der kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp .Tis og afføring over det hele
  • #1   29. mar 2011 Tage til dyrlægen igen . fik han ikke noget mod urinvejssten ?

• #2   29. mar 2011 Jo han fik metacam for det og er rask nu.
    Men efter han er blevet rask er han begyndt at tisse og skide over det hele.. og det er ikke fordi han er syg mere, da der kommer det ud der skal og det ikke bare er sådan noget klatteri..

• #3   29. mar 2011 Lyder til at han har udviklet en angst imod at bruge tissebakken fordi den minder ham om smerte.

• #4   29. mar 2011 Enig med Chicabee , er det en lukket kattebakke i har ? hvis den er lukket så prøv at fjerne overdelen

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #5   29. mar 2011 Har katten slet ikke fået noget medicin for urinvejslidelsen.? Tørfoderet kan ikke kun hjælpe, der skal pencillin til..... Og Metacam er et smertestillende middel, som heller ikke hjælper mod urinvejs problemer.

Mine 2 katte har også haft problemer med urinvejene og fik Pencillin "Synulox"vet 1 tab 2 gange daglig i 5 dage.

Så jeg tror din kat går og tisser fordi han stadig har urinvejs problemer,:-(

• #6   29. mar 2011 Der kan selvfølgelig være andre årsager end sygdom, men jeg tænker også, at han måske stadig har nogle problemer med urinvejene. Er hans urin blevet tjekket EFTER behandlingen? Ellers synes jeg det bør gøres.
    Specialfoderet skal opløse stenene, men spørgsmålet er, om det er sikkert at det er sket...
    Jeg tænker også som Chicabee, at det kan være han har fået uvilje mod bakken pga. smerterne ved bakkebesøg. Måske en helt ny bakke stillet et nyt sted kan hjælpe... altså hvis han er helt ovre smerterne.

Det er vigtigt, at katten får nok væske, så stil nogle ekstra skåle rundt omkring (det kan måske få ham til at drikke mere), og giv ham vådfoder dagligt. Man kan vist også få urinvejs-diætfoder som vådfoder.

Om urenlighed:
    http://www.inges-kattehjem.dk/?Urenlighed#Urenlighed
    (link fjernet)
    http://www.virumdyreklinik.dk/tips/urenlige_katte.html

Er han forresten kastreret?
    Skete der nogle ændringer i hjemmet i den tid, da han var ved dyrlægen?

• #7   29. mar 2011 enig med Janne....

bed dyrlægen om medicin specielt til urinvejslidelser og så giv ham special foder igen.... kan ik lige huske hvad det hedder tror det er S/D fra Hills

god bedring med ham

• #8   29. mar 2011 "i den tid, da han var ved dyrlægen" = omkring samme tid

• #9   30. mar 2011 Er enig med de andre i, at hans aversion mod at bruge bakken, sikkert skyldes, at han forbinder den med smerte.

Og så lagde jeg mærke til, at du skriver "kattebakken".
    Jeg kan se, du har fire katte - har du kun én bakke og er alle dine katte neutraliserede?

Killinger og ungdyr har ikke så meget imod at dele bakke, men med voksne stiller det sig anderledes, især når de ikke er vokset op sammen. Desuden rådes til som en tommelfingerregel at have en bakke pr. kat + en ekstra.

De fleste katte foretrækker nemlig at tisse et sted og lave et andet.

Kommentér på:
Hjælp .Tis og afføring over det hele

Annonce