Katrater og tis. {{forumTopicSubject}}
For 5 uger siden i går fik jeg 2 omplaceringskatte. De var begge kastr. og fra marts 2009.
Der er så gået nogle uger med at tilvende dem til mione egne 2 gamle kastr. og mine 3 schæferhunde. En ordentlig m,undfuld for disse 2 unge katte, som hele deres liv havde boet i en lejlighed. Men det er gået over al forventning efter de første ugers pusten sig op, og også en tur omkring dyllen, fordi den ene af mine gamle havde fået et bid i halen som lavede en ordentlig byld.
Så den sidste uge er gået RIGTIG GODT. De har sovet spist og undersøgt hinanden og alt tegnede lyst......MEEEN så i går morges da jeg kommer ind i stuen bliver jeg mødt af en stank af hankattepis.
Alle møbler og puder og tæpper bliver undersøgt, møblertne bliver trukket ud fra væggen.....meen jeg kan ikke se den mindste lille plet......Jeg kan så til gengæld se, at gruset i deres kattebakker ikke er nær så vådt som vanligt, og igen i dag kan jeg se der kun er tisset 1 gang i gruset.
Så endelig kommer mit spørgsmål. Kan hankatte som er kastr. lave en form for afmærkning, som er så lille at jeg ikke kan finde den med urin, og hvor pokker kan det tænkes de kan tisse henne, når alt er undersøgt.
Jeg synes at hundekuirvens øverste tæppe havde en lugt, men ingen plet, og kruven er nu tømt og tæpper er lagt til vask.
Hjælp.
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
De har ellers hele tiden kun brugt kattebakkerne i deres omplaceringsværelse og der har ikke været noget som helst aflevert uden for disse.
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 17 Svar: 93
Menes at have læst af andre herinde, at det var bedst, hvis de havde frit adgang over det hele lige fra dag et. Måske det derfor? Måske fordi de først nu har adgang til det hele, at de begynder at afmærke? eller deres instinkt taler for sig? fordi der er andre katte ligeså?.
Skal ærligt indømme jeg ikke ved så meget omkring dette, da jeg ikke selv holder hankatte. Men håber da du finder en løsning, ved sådan noget lugter forfærdeligt. Og håber da endnu mere du finder en løsning på problemet.
sep 2006
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Prøv feliway, kender en der har haft samme problem og der hjalp det
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
sep 2006
De drikker mindst nu 1 skål hver med mælk, og så også lidt vand. Men det er kun halvdelen af det de drak de første uger.
Ellers er der jo så også en sukkersyge, siden de drak så meget da de fik mælk i lange baner.
feb 2010
feb 2010
Katrater og tis.