{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Katrater og tis. {{forumTopicSubject}}

For 5 uger siden i går fik jeg 2 omplaceringskatte. De var begge kastr. og fra marts 2009.
Der er så gået nogle uger med at tilvende dem til mione egne 2 gamle kastr. og mine 3 schæferhunde. En ordentlig m,undfuld for disse 2 unge katte, som hele deres liv havde boet i en lejlighed. Men det er gået over al forventning efter de første ugers pusten sig op, og også en tur omkring dyllen, fordi den ene af mine gamle havde fået et bid i halen som lavede en ordentlig byld.
Så den sidste uge er gået RIGTIG GODT. De har sovet spist og undersøgt hinanden og alt tegnede lyst......MEEEN så i går morges da jeg kommer ind i stuen bliver jeg mødt af en stank af hankattepis.
Alle møbler og puder og tæpper bliver undersøgt, møblertne bliver trukket ud fra væggen.....meen jeg kan ikke se den mindste lille plet......Jeg kan så til gengæld se, at gruset i deres kattebakker ikke er nær så vådt som vanligt, og igen i dag kan jeg se der kun er tisset 1 gang i gruset.
Så endelig kommer mit spørgsmål. Kan hankatte som er kastr. lave en form for afmærkning, som er så lille at jeg ikke kan finde den med urin, og hvor pokker kan det tænkes de kan tisse henne, når alt er undersøgt.
Jeg synes at hundekuirvens øverste tæppe havde en lugt, men ingen plet, og kruven er nu tømt og tæpper er lagt til vask.
Hjælp.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katrater og tis.
  • #1   6. dec 2010 Lige en tilføjelse. De første 3 uger, har de konstant været lukket inde i mit omplaceringsværelse, hvor de kan se ud og huset beboere kan se ind. Så er de under opsyn lukket ud nogle timer ad gangen i hele huset. Og den sidste uges tid har de haft adgang til det hele, også fordi mine egne ikke ville være særlig meget ude når det var så koldt.
    De har ellers hele tiden kun brugt kattebakkerne i deres omplaceringsværelse og der har ikke været noget som helst aflevert uden for disse.

• #2   6. dec 2010 Nu ved jeg ikke hvor relevant det egentlig er for sagen hvad angår tis og kastrater. men menes at have hørt, at det ikke et godt, at "isolere" nye katte i et rum for sig selv?
    Menes at have læst af andre herinde, at det var bedst, hvis de havde frit adgang over det hele lige fra dag et. Måske det derfor? Måske fordi de først nu har adgang til det hele, at de begynder at afmærke? eller deres instinkt taler for sig? fordi der er andre katte ligeså?.

Skal ærligt indømme jeg ikke ved så meget omkring dette, da jeg ikke selv holder hankatte. Men håber da du finder en løsning, ved sådan noget lugter forfærdeligt. Og håber da endnu mere du finder en løsning på problemet.

• #3   6. dec 2010 LA. De er som skrevet kastr. Og jeg tror de havde fået hjertestop hvis de bare var lukket sammen med husets øvrige dyr, eller sagt på anden måde, de havde måske mistet livet fordi der var en hund som havde knækket ryggen på den.....Så nej man lukker ikke lige 2 voksne nye katte sammen med mit dyrehold. Den metode med omplaceringsværelset har fundgeret virkelig godt med de andre katte jeg har taget i mod og også hvis jeg har taget en omplaceringshund.....

• #4   6. dec 2010 det kan sagtens være for at markere sig. Flokken er jo stor og der er sikkert noget rangorden der skal helt på plads. Men det kan osse være usikkerhed og den/de tisser for at det kommer til at lugte af dem selv.
    Prøv feliway, kender en der har haft samme problem og der hjalp det

• #6   6. dec 2010 Min gamle hankat som var kastrat strintede og det stank, han havde urinvejsinfektion. Han markedere sig på alle nye ting og ved stress.

• #7   7. dec 2010 Felis F Ja de drikker mindre end de første uger for der drag de rigtig meget. Se når de har drukket deres mælk så får de kun vand, og det er jo ikke nær så spændende. Jeg gætter på at det er det med stress og en evnt. rangorden, for i morges var lugten blevet mindre, de 2 gamle kastr. havde nemlig ikke været sammen med dem. Og så har jeg vasket tæpper i hundekurven.... Jeg håber virkelig det er et forbi gående fænomen. Men jeg vil have i mente den med urinvejsinfekt.
    De drikker mindst nu 1 skål hver med mælk, og så også lidt vand. Men det er kun halvdelen af det de drak de første uger.
    Ellers er der jo så også en sukkersyge, siden de drak så meget da de fik mælk i lange baner.

• #8   7. dec 2010 størstedelen af dem kan heller ikke tåle laktosen i komælk Gitte

• #9   7. dec 2010 jeg kunne ikke drømme om at give det til nogen af mine. Jeg har været heldig at få 2 l gederåmælk, så jeg har noget til næste kuld. Prøvede at give de gamle noget, de ville ikke have det. Resten er frosset ned i små portioner.

Kommentér på:
Katrater og tis.

Annonce