{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Steriliseret hunkat - hvæsende hankat? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ny på denne side og tænker at der nok er nogen her, der kan svare på mit spørgsmål...

Vi har 3 katte hjemme hos os. Ludvig og Chili, søskende på knap 2 år. Begge neutraliseret. Derudover har vi så også Lille Grethe på ca. 8 mdr.

Lille Grethe er så blevet steriliseret idag, men efter hun er kommet hjem fra dyrlægen har Ludvig siddet og nedstirret hende og hvæsset af hende hvis hun er kommet for tæt på.
Denne adfærd undrer mig, da de normalt kommer rigtigt godt ud af det med hinanden, alle 3.
Kan det have noget at gøre med kraven hun har på, at hun ser anderledes ud? Eller er det noget med hierakiet??

Håber at nogen kan svare på mit spørgsmål... På forhånd tak.

P.s. Har fundet en opskrift herinde på en bodystocking, som alternativ til den dumme krave. Så skal købe knæstrømper imorgen. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Steriliseret hunkat - hvæsende hankat?
  • #1   8. mar 2011 Det er helt normalt, fordi hun lugter anderledes efter en tur ved doktor dyr... Det skal nok hurtigt gå over igen... Kraven gør det nok ikke bedre smiley

• #3   9. mar 2011 Tak for svarene. smiley

Det er allerede bedre her til morgen. Han er dog ikke helt tilfreds med hende endnu.

Mht. kraven, så måtte jeg over til dyrlægen og hente den , nogle timer efter hun var kommet hjem. Hun pillede plasteret af med det samme vi var kommet hjem og så begyndte hun ellers bare at slikke løs i såret. Hun er dog så hæmmet af den krave, hvilket jeg næsten ikke kan holde ud. Så jeg prøver om det vil lykkes mig, at lave den bodystocking til hende idag.

• #4   9. mar 2011 Ja det skal nok gå med flokken. Hun skal bare lige komme sig helt.
    Du skriver hun slikker i såret, er hun smertedækket? For hvis hun er det, så plejer de at lade såret være. Normalt så slikker de i såret fordi de har smerter lige der.

• #6   9. mar 2011 Ja jeg har fået smertestillende med hjem til onsdag og torsdag og hun virker også frisk og frejdig igen.

Ja det med plasteret undrede mig også. Da vores anden hun kat blev steriliseret fik hun ikke plaster på og kunne også sagtens lade såret være.
    Men Lille Grethe havde pillet det af 20 minutter efter vi var kommet hjem. Jeg havde ellers fået af vide, at jeg først skulle nuldre stille og roligt af idag.

Desværre er det mere end alm. rengøring når hun slikker sig på maven. Hun kan slet ikke lade det være.

• #7   10. mar 2011 Jeg prøvede igår at lave den bodystocking, hvilket ikke gik specielt godt. Sikkert mig det har fjumret??

Men udover det, har jeg nu fjernet kraven og det ser ud til at det bare er normal rengøring når hun slikker sig nu. Jeg holder selvfølgelig nøje øje med hende.

Endnu engang tak for svarene. Dejligt med en side hvor jeg kan søge råd, hvis jeg tvivler omkring noget!

Kommentér på:
Steriliseret hunkat - hvæsende hankat?

Annonce